וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערר על סגירת חקירת מותו של יוסף סלמסה הוגש לפרקליט המדינה

ח"כ אברהם נגוסה, שהגיש את הערר יחד עם ח"כ סבטלובה, טען: "יש כאן התנהלות רשלנית שגורמת לאובדן אמון מוחלט מצד יוצאי אתיופיה במשטרה. הצדק צריך לצאת לאור". השוטרים המעורבים במעצר האלים יועמדו לדין משמעתי בלבד

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

(משפחתו של סלמסה בדיון בוועדה לביקורת המדינה, השבוע)

יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ח"כ אברהם נגוסה וח"כ קסניה סבטלובה הגישו היום (רביעי) לפרקליט המדינה שי ניצן ערר על סגירת תיק החקירה במחלקת לחקירות שוטרים (מח"ש) בנוגע למותו של יוסף סלמסה. "עצם הודאת מח"ש בעדות השקר של השוטרים, המהווה עבירה פלילית, והחלטתם לסגור את התיק על אף זאת אומרת הכול", ציי נגוסה. "יש כאן התנהלות רשלנית שפוגעת ברגשותיה של קהילה שלמה וגורמת לאובדן אמון מוחלט מצד יוצאי אתיופיה במשטרה".

נגוסה הוסיף כי קרא מוקדם יותר השבוע, בעקבות דיון בנושא בוועדה לביקורת המדינה, לשרת המשפטים איילת שקד למנוע את סגירת התיק. "הצדק צריך לצאת לאור", הבהיר. גופתו של סלמסה, צעיר ממוצא אתיופי בן 22, נמצאה במחצבה בבנימינה ארבעה חודשים לאחר שחושמל והוכה על ידי שוטרים בעת מעצרו, והושאר על רצפת אספלט מחוץ לתחנת משטרת זיכרון יעקב במרץ 2014.

ח"כ סבטלובה, חברת ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, מסרה: "אל לנו להתעלם ממה שקרה עם יוסף סלמסה ולעבור לסדר היום - כי רבבות ישראלים וישראליות הם יוסף סלמסה! המקרה הזה מעיד על כך שמדינת ישראל מאבדת את הכיוון ושוקעת בתוך אלימות ואדישות". לדבריה, "רק פעולה נחרצת נגד אלימות שוטרים והבראה של המשטרה יכולה להחזיר לה את אמון הציבור - של נשים ערביות המתלוננות על אלימות של בני משפחתן, של ישראלים בעלי מבטאים ומוצאים שונים המוצאים את עצמם בסיטואציות בעייתיות ושל כל אזרחי ישראל שמחפשים הגנה וצדק".

עוד בוואלה! NEWS:
אביו של הצעיר האתיופי יוסף סלמסה לנציגי המשטרה: "אכלתם אותו"
אף ששיקרו בדוחות - נסגר התיק נגד שוטרים שחשמלו צעיר ממוצא אתיופי
הנהלת בתי המשפט עוררה סערה: "דרוש ערבי, אתיופי – או נכה"

חידוש פתיחת מושב הכנסת, אפריל 2015. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
"החלטתם לסגור את התיק על אף הודאת מח"ש בעדות השקר של השוטרים אומרת הכול". נגוסה/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

בדיון בוועדה לביקורת המדינה ביום שני, הגנה נציגת מח"ש, עו"ד יפעת בן עמי, על ההחלטה להעמיד לדין משמעתי בלבד את השוטרים המעורבים במעצרו של סלמסה. בן עמי ציינה כי ההחלטה התקבלה על דעת פרקליט המדינה. ניצב גילה גזיאל, ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, הסבירה כי עד לקבלת חומר מפליל נגד השוטרים, לא ניתן לפעול נגדם. "נעשה עוול לכלל השוטרים, וכשיש ראיות - אנחנו נחרצים מאוד", הדגישה והודיעה כי בעקבות המקרה הוחלט להצמיד מצלמה לכל שוטר ולשכור מתרגם לאמהרית לחדרי החקירות.

אמו של סלמסה, פרנוס, קראה לעבר גזיאל: "אני נשרפת". לטענתה, כל בני המשפחה נפלו קורבן לאלימות משטרתית ללא סיבה. גזיאל הציעה למשפחה "להגיש תלונה נגד השוטרים", אך נענתה על ידי יו"ר הוועדה, קארין אלהרר: "אם כל מגע שלי עם המשטרה היה מסתיים בסטירה, גם אני הייתי חוששת להתלונן".

יוסף סלמסה מבנימינה שמשפחתו טוענת שהתאבד אחרי שחושמל באקדח טייזר על ידי שוטרים. באדיבות המצולמים
"אם אנחנו משקרים בעדות, אנחנו עומדים לדין. אז למה שאותם שוטרים לא יועמדו?". סלמסה/באדיבות המצולמים

מהודעת מח"ש שפורסמה השבוע עולה כי השוטרים אמנם שיקרו ככל הנראה בדוחות שלהם בנוגע לשימוש בטייזר – אך הדבר, לטענת מח"ש, לא מצריך חקירה פלילית, כפי שסוכם עם פרקליט המדינה. בסיום ההודעה צוין כי אופן חקירת נסיבות מותו של המנוח ומכלול התנהלות המשטרה בהקשר זה אינו בסמכות מח"ש, "שכן בגזרת מותו של המנוח לא נכרך כל חשד למעורבות פלילית של שוטר. ההיבטים המשמעתיים העולים מן התיק הועברו לבחינה במשטרת ישראל".

מהמשטרה נמסר כי עם סיום בדיקת התנהלות המשטרה בכל הנוגע לעניינו של סלמסה, ולאחר שיתקבלו החומרים הם ייבחנו, כמקובל, על ידי מחלקת משמעת במשטרה ותישקל נקיטת אמצעים מנהליים או משמעתיים בהתאם. בני משפחת סלמסה הגיבו בזעם על ההחלטה. "אם אנחנו משקרים בעדות, אנחנו עומדים לדין. אז למה שאותם שוטרים לא יועמדו?", תהו בשיחה עם וואלה! NEWS. האחים אילנית ואשר ובת הדודה תהונה הבהירו: "מבחינתנו זה לא נגמר, אנחנו נמשיך להיאבק ואנחנו דורשים שהצדק יצא לאור. זה שמח"ש החליטו לסגור את הסיפור, זה לא אומר מבחינתנו כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully