וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כולם צילמו": מדריכת אירובי תובעת קבוצת כדורגל בגין הטרדה מינית

16.2.2016 / 11:10

נופר לוי, עובדת מלון בת 23, הגישה תביעה אזרחית נגד קבוצת הפועל ירושלים ושחקנה אז דניאל בורחל, שלטענתה השפיל אותה כשדחף אותה לבריכה בעת עבודתה. לדבריה, גם השחקנים וההנהלה היו מעורבים: "הם שרקו וצעקו בקטע מיני". השחקן: "התנצלתי". דיווח מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

עובדת בצוות בידור במלון באילת התלוננה במשטרה נגד שחקן הפועל עירוני קריית שמונה בכדורגל דניאל בורחל בטענה כי הטריד אותה מינית בעת שהיה שחקן הפועל ירושלים. נופר לוי, מדריכת אירובי בת 23, אף הגישה נגדו ונגד הקבוצה בשבוע שעבר תביעה נזיקית חמורה בסך 200 אלף שקלים בסעיפים של הטרדה מינית, תקיפה, לשון הרע, פגיעה כבוד האדם וחירותו וסעיפים נוספים.

בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS נראה בורחל, שהתארח במלון "מג'יק סאנרייז" בעיר הדרומית לפני כשנה, דוחף את לוי לתוך הבריכה. לטענתה, כל זה קרה לעיני יתר שחקני הקבוצה, שמחאו כפיים והוסיפו הערות מיניות.

"הייתי סחוטה ובמצב אינטימי, וכולם צחקו שם. ברחתי משם לאחר שהוא זרק אותי לבריכה. פשוט הרגשתי מושפלת, הרגשתי ברצפה, שמבזים אותי. אתם יכולים לתאר מה זה כשבריכה שלמה וקהל שלם שמעריץ אותך פשוט רואה אותך ברגע השפל שלך", אמרה.

לקריאה נוספת:
עובדת הגישה תלונה במשטרה: "ראש המועצה הטריד אותי מינית"
חשד: תושב באר שבע עקב אחר תלמידות יסודי בדרכן הביתה
צעיר מדימונה הואשם באונס קטינה: "היא ראתה בו אח"

שחקן הפועל תל אביב, דניאל בורחל. ברני ארדוב
"הייתה לו מטרה". בורחל/ברני ארדוב

לדבריה, בורחל לא היחיד. "תוך כדי שאני בוכה ומתחילה לרוץ לכיוון היציאה, שזה בעצם לעבור דרך העמוקים, כל שחקני הפועל מצלמים אותי, מוחאים לי כפיים, צוחקים עליי ונהנים מההצגה. הם שרקו וצעקו בקטע מיני. אני גם לא יודעת מה היה קורה אם לא הייתי מעיפה מעליי את ה'מדונה' שמחוברת לחשמל". רק לאחר המקרה הבינה לוי שהמקרה צולם וכי מי שהפילה אותה הוא בורחל.

האירוע התרחש במלון בעת שנסגר עבור שחקני קבוצת הכדורגל, כחלק ממחנה אימונים. "זה מלון משפחות שהייתי מאוד אהודה בו", אמרה לוי, שעבדה במקום יותר משנה בעת המקרה. "לפעמים יש קבוצות סגורות במלון ובאותו המקרה התארחה קבוצת הפועל ירושלים. הם נהנו ממגרש הכדורגל ומהבריכה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כשעברתי הם זרקו מלים, כמו 'הופה', הערות מיניות. בהתחלה לא התייחסתי, התעלמתי. ואז הוא דחף אותי מול כולם"

לוי שחזרה את המקרה. "אני הנחיתי אירובי בבוקר. זו פעילות מים שאנחנו עושים לכלל אורחי המלון. הייתי עם 'מדונה' עליי, וזה מכשיר חשמלי שמתחבר לרמקול, כדי שכל הבריכה תישמע. קבוצת הפועל בעצם השתרעה על רוב שטח הבריכה של המים העמוקים וכולם היו שם. כשעברתי הם זרקו מילים, הערות מיניות. בהתחלה לא התייחסתי. הן זרקו מילים כמו 'הופה', כל מיני דברים כאלה.

"פתאום אני רואה את כולם עם טלפונים מצלמים אותי. אמרתי, טוב, מצלמים, אולי מתלהבים מהאירובי. התעלמתי כי יש קהל שלם שמחכה לי ואני חייבת להיות מקצועית בעבודה שלי. תוך כדי שאני מנחה ומתחיל להיות קצב ומוזיקה, אני רואה את אחד השחקנים, שהיה מאוד דומיננטי (בורחל), רוצה להראות להם את האומץ. אני רואה אותו שוחה מהצד של העמוקים לכיוון הרדודים, שם עמדתי. זאת אומרת הייתה לו מטרה. אני רואה אותו שוחה לעברי לתוך כדי שאני מנחה. גם אז התעלמתי".

נופר לוי, עובדת מלון באילת, טוענת שהותקפה על ידי שחקני קבוצת הפועל ירושלים. פברואר 2016. יואב דודקביץ'
"הייתי בשוק טוטאלי. ברחתי משם בוכה". לוי/יואב דודקביץ'
"לא היה לי שום בגד ים או משהו שמעיד שאני רוצה להיכנס לבריכה. הייתי עם נעלי ספורט וגרביים. הכול היה במודע, בשיתוף פעולה של כל הקבוצה והמנהלים"

מסכת ההשפלה שעברה לוי התחילה בשאלות אישיות. "הוא שאל אותי 'כמה את מרוויחה פה?', אבל לא עניתי לו. הוא שאל אותי עוד פעם ואז אמר: 'את רוצה לראות איך אני מרוויח עליך 300 שקל בדקה אחת?'. עשיתי לו פרצוף לא מבין והמשכתי להנחות. אז, הוא יצא מהבריכה, ופשוט דחף אותי למים לעיני כולם. נפלתי לבריכה והייתי בשוק טוטאלי. ישר ברפלקס העפתי את המדונה מעליי, כי זה ציוד חשמלי ויכולתי להתחשמל באותו רגע. חברה שלי צעקה ולא הבינה מה קורה, היא הייתה נסערת. הפסקנו כמובן את הפעילות. ברחתי משם בוכה".

לאחר נפילתה של לוי לבריכה החלו חברי הקבוצה לצחוק ולזרוק הערות מיניות. "לא היה לי שום בגד ים. שום משהו שמעיד שאני רוצה להיכנס לבריכה. הייתי עם נעלי ספורט, גרביים. הכול היה במודע, בשיתוף פעולה של כל הקבוצה. המנהלים שלהם היו שם בתוך הבריכה, צחקו יחד איתם".

אחרי התקרית היא סיפרה הם ניסו להוריד פרופיל. "הם התחילו לבוא אליי ולהתחנף. פשוט לא עזבו אותי. כשהייתי לבושה בבגד של נסיכות להצגה וכולי שידרתי תום עם ילדים, בורחל בא ואומר לי: 'מה את ילדה קטנה? סתם צחקתי איתך, תפסיקי, אל תתלונני עלינו. זה עוד יותר השפיל אותי ועוד יותר הרגשתי מוטרדת. הוא גם בא אליי צעק בקול אגרסיבי 'נופר, כבר אמרתי לך סליחה כמה פעמים'. זה מה שהיה חשוב להם. חשוב להם התלונה במשטרה והשם שלהם בתור קבוצת כדורגל".

לדבריה, בהמשך השהות במלון, הגיעו אליה מנהלי הקבוצה, בהם גם יוסי סאסי. "הוא בא אליי, ואומר לי. 'מה את מתכוונת לעשות? אנחנו נשפיל אותו'. דיברו איתי בשפה של עמך, 'נעשה לו שכיבות סמיכה, את רוצה להשפיל אותו גם?' כאילו זה יעשה לי טוב. זה לא מה שעניין אותי. מבחינתי, אני רוצה שהצדק ייעשה, ושהוא ישלם את המחיר. לאו דווקא כספי, כמו העניין הנפשי שהוא צריך לדעת את המקום ולא להשפיל ככה בחורה לעיני כל ובמיוחד כשכל כך הייתי בטוחה בעבודה הזו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תדמיתה הטובה נפגעה". לוי בבריכה במלון, לפני שהופלה למים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין שחקני הקבוצה ללוי וחברות צוות הבידור, אמרה המתלוננת, התפתחה לפני התקרית אינטראקציה בסיסית, שכלל בעיקר איחולי בוקר טוב. "הם באו בלי חולצות ורצו להשוויץ", סיפרה לוי, "היו גם קטינות שהם לא הפסיקו להתחיל איתן. בזנו לזה, אבל לא התייחסנו יותר מדי".

בתביעתה של לוי, שהוגשה באמצעות עורך הדין שמואל מרחבי, נטען כי המתלוננת נפגעה עמוקות. "אירוע התקיפה גרם ל'שיחות סלון' רבות על התובעת, ותדמיתה הטובה נפגעה לטווח ארוך מאוד. מעשיהם של הנתבע בורחל ושחקני הפועל ירושלים מהווים פגיעה בגופה של התובעת, בכבודה, בחירותה וקניינה, בניגוד גמור לחוק יסוד כבוד אדם וחירותו, והם גרמו וייגרמו לתובעת נזק תדמיתי נפשי וכלכלי בשיעור בל יתואר".

לוי הדגישה כי אין בכוונתה להתפשר. "החלטתי שאני לא שותקת. העניין של הטרדה מינית חשוב כי כשבחורה נרטבת, כל הקונוטציות בהתאם. הייתי סחוטה, הייתי במצב אינטימי, מבלי לפרט, יכולתי להתחשמל. הכבוד שלי נרמס בידי בריונים שחושבים שהם יכולים לצלם בחורה חסרת אונים ולדחוף אותה באמצע יום העבודה שלה. אני לא רוצה את זה, אתה כופה עליי, מצלם בשביל התערבות זולה. בעיניי זה פשוט ביזיון וצריך לתת על זה את הדין".

בורחל: "היא רוצה להרוויח כסף"

בורחל מסר בתגובה: "אני הבנתי שהיא תובעת מאחר שהיא רוצה להרוויח כסף על חשבון זה שאני כדורגלן. התנצלתי בפניה, גם בפייסבוק".

מהפועל ירושלים נמסר: "כתב התביעה לא הגיע לידינו. כשתתקבל, נגיב בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully