וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט לא התרשם מדוח המשטרה - ומפקד בתנזים נשלח ל-3 ימי מעצר בלבד

15.2.2016 / 23:59

כוחות מיוחדים עצרו את ג'מאל אבו ליל, מפקד תנזים בקלנדיה, החשוד שעמד מאחורי כמה מהפיגועים בתקופה האחרונה. אלא שבית המשפט לא התרשם מהדוח שהציגה המשטרה וקבע כי החשד נגדו "התחלתי ופוטנציאלי בלבד"

צילום: מישל וקנין, עריכה: יאיר דניאל

(סוכל ניסיון פיגוע דקירה בשער שכם, היום)

בית משפט השלום בירושלים האריך הערב (שני) בשלושה ימים בלבד את מעצרו של ג'אמל אבו ליל, מפקד התנזים במחנה הפליטים קלנדיה, זאת לאחר שנחשד כי עמד מאחורי פיגועים נגד ישראלים בתקופה האחרונה. הלילה פשטו כוחות מיוחדים של צה"ל ביחד עם שב"כ על מחנה הפליטים ועצרו את אבו ליל בחשד להכוונת פיגועי ירי ומימון פעילות טרור נגד ישראל.

בשל היותו תושב כפר עקב שבמזרח ירושלים, הובא הערב אבו ליל להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים, שם ייחסה לו המשטרה עבירות של תכנון פיגועים והשתייכות לארגון טרור. אלא שהשופט שמואל הרבסט לא התרשם מהדוח הסודי שהציגה לו המשטרה וקבע כי החשדות נגד אבו ליל, הנחשב לבכיר תנזים באזור רמאללה ויריב של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, הם בגדר "חשד סביר התחלתי ופוטנציאלי בלבד". בעקבות כך הורה על מעצרו עד ליום רביעי בלבד.

לקריאה נוספת:
המחבלים של גל הטרור: צעירים יותר, מכוונים ליהודה ושומרון
פלסטינית בת 15 שלפה סכין מול שוטרים בשער שכם בבירה - ונעצרה
רצו להפוך ל"שהידות": המחבלות בנות ה-13 מרמלה מואשמות בניסיון רצח

הלווייתו של הפלסטיני שנורה בידי מח"ט בנימין לאחר שיידה אבנים, יולי 2015. יותם רונן
"היה ברור כי מדובר במעצר סרק". מחנה הפליטים קלנדיה/יותם רונן

"מיד כשעיינתי בבקשת המעצר היה ברור כי מדובר במעצר סרק, אולם לאחר הדיון הדבר היה פשוט וגלוי לכל", אמר סנגורו של אבו ליל, עו"ד סימון חדד. "ככל הנראה המעצר אינו קשור למשפט הפלילי או חלילה לעניין ביטחוני כלשהו ואני סמוך ובטוח שבית המשפט, בדיון הבא, יורה על שחרורו של החשוד לביתו".

בסביבתו של אבו ליל העלו את האפשרות כי המעצר בוצע על פי בקשת הרשות הפלסטינית, משום שייתכן שהיא מנסה לפגוע בו מסיבות פנים פלסטיניות, על רקע היריבות בתנועת פתח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully