וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: המרדף אחר המחבלים שניסו לירות בשוטרי מג"ב בשער שכם

15.2.2016 / 8:58

סרטון מזירת ניסיון הפיגוע בירושלים מתעד את הרגעים שבהם פעלו לוחמי מג"ב, לאחר שאיש מנגנוני הביטחון של הרשות שלף נשק אוטומטי מאולתר משקית שהייתה בידו. אחד מהלוחמים סיפר: "הוא רץ לרחבה. השוטרים שהגיעו ירו, והוא שכב כבר על הרצפה"

צילום: חטיבת דובר המשטרה, רויטרס; עריכה: טל רזניק

סרטון מזירת ניסיון הפיגוע אמש (ראשון) מתעד את המרדף אחר שני המחבלים, שניסו לבצע פיגוע ירי בשער שכם שבירושלים, נורו וחוסלו. לוחם מג"ב שהיה במקום, סיפר כי לאחר שאחד מהשוטרים זיהה את התנהגותו החשודה של אחד מהם, "הוא רץ לרחבה, וראיתי את השוטרים רצים". לדבריו, "השוטרים שהגיעו ירו. הוא שכב כבר על הרצפה".

בהמשך המרדף, סיפר הלוחם, "שמענו ירייה מתוך הגן. רצנו למעלה, הוא יצא לשביל, יריתי לכיוון שלו מטח של כמה כדורים מהאקדח. הוא נפל בתוך הגן, צעקנו 'נוטרל', הגיע עוד כוח מלמעלה, ראינו אותם רצים, צעקנו להם 'נוטרל, לא לירות', וזהו". השוטרים עברו תדרוך במקום באותה העת שבה הגיעו המחבלים למקום.

עוד בוואלה! NEWS:
ניסיון פיגוע רביעי ביממה: מחבלים ניסו לבצע פיגוע ירי בשער שכם ונורו
שני בני דודים פלסטינים בני 15 נהרגו בהיתקלות עם צה"ל באזור שכם
פלסטיני נפצע בפיגוע בחברון: "היא דקרה חייל, הסתובבה - ותקפה אותי"

ניסיון פיגוע ירי בשער שכם, פברואר 2016. ספק 500
זירת ניסיון הפיגוע, אמש/ספק 500

לאחר שהבחינו באחד המחבלים צועד לכיוונם עם שקית בידו, קראו לו לעצור. בשלב זה הוא שלף נשק אוטומטי מאולתר מתוך השקית, כיוון אותו לעבר השוטרים, שהגיבו בירי וחיסלו אותו. מיד לאחר מכן מחבל נוסף פתח לעבר השוטרים באש באמצעות נשק אוטומטי – אולם איש אינו נפגע. השוטרים השיבו באש וחיסלו אותו.

לאחר שהמחבלים נורו, הבחינו השוטרים התיק שאחד מהם השליך, ובבדיקה של חבלן שהגיע למקום אותרה בתוכו סכין. כמו כן, עלה החשש כי המחבלים הניחו מטענים ברחבי הזירה טרם בוצע הירי. לפיכך, חבלני משטרה סרקו את האזור, ולבסוף שללו את האפשרות. בכלי התקשורת הפלסטיניים דווח כי המחבל ששלף את הנשק הוא עמר מוחמד עמר, איש מנגנון הביטחון הלאומי של הרשות הפלסטינית בחברון.

סגן מפקד מחוז ירושלים תת-ניצב אבשלום פלד התייחס למקרה ואמר: "התגובה המהירה, המקצועית והנחישות הביאו לסיום המהיר של הפיגוע ומניעת פגיעה בחיי אדם. הסיכול דורש מיומנות מבצעית גבוהה והוא מידי".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ניסיון פיגוע בשער שכם, פברואר 2016. ספק 500
זירת החיסול/ספק 500
זירת הפיגוע בשער שכם, פברואר 2016. חטיבת דובר המשטרה, אתר רשמי
הנשק שנמצא בזירה/אתר רשמי, חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully