וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון פיגוע רביעי ביממה: מחבלים ניסו לבצע פיגוע ירי בשער שכם ונורו

אחד המחבלים הגיח לעבר שוטרי מג"ב, שהתכנסו לתדרוך במקום, כיוון לעברם רובה ונורה למוות. מחבל נוסף ירה לעברם וחוסל גם הוא. אין נפגעים בקרב השוטרים. באזור הייתה נוכחות מתוגברת לקראת העברת גופות מחבלים

עריכה: טל רזניק

שני מחבלים שניסו לבצע אמש (ראשון) פיגוע ירי בשער שכם, נורו וחוסלו. שוטרי מג"ב שעברו תדרוך במקום הבחינו באחד המחבלים צועד לכיוונם עם שקית בידו וקראו לו לעצור. בשלב זה הוא שלף נשק אוטומטי מאולתר מתוך השקית, כיוון אותו לעבר השוטרים, שהגיבו בירי וחיסלו אותו. מיד לאחר מכן מחבל נוסף פתח לעבר השוטרים באש באמצעות נשק אוטומטי – אולם איש אינו נפגע. השוטרים השיבו באש וחיסלו אותו.

שוטרי מג"ב היו הערב בנוכחות מתוגברת בשער שכם, לקראת העברת גופות מחבלים שהייתה צפויה להתקיים. לאחר שהמחבלים נורו, הבחינו השוטרים התיק שאחד מהם השליך, ובבדיקה של חבלן שהגיע למקום אותרה בתוכו סכין. כמו כן, עלה החשש כי המחבלים הניחו מטענים ברחבי הזירה טרם בוצע הירי. לפיכך, חבלני משטרה סרקו את האזור, ולבסוף שללו את האפשרות.

המפכ"ל רב-ניצב רוני אלשיך הגיע לזירה. סגן מפקד מחוז ירושלים התייחס למקרה ואמר: "התגובה המהירה, המקצועית והנחישות הביאו לסיום המהיר של הפיגוע ומניעת פגיעה בחיי אדם. הסיכול דורש מיומנות מבצעית גבוהה והוא מידי". לדבריו, "מיומנותם של השוטרים והלוחמים, מוכנותם למשימות, היכולת הגבוהה, רוח הלחימה, החתירה למגע וההקרבה איפשרו את ניטרול האיום במיידי, מניעת פיגוע גדול ושמירה על ביטחון תושבי הבירה".

עוד בנושא:
שביתה בתיכון מקצועי בירושלים: "איך פותחים בית ספר ללא אבטחה?"
שני בני דודים פלסטינים בני 15 נהרגו בהיתקלות עם צה"ל באזור שכם
פלסטיני נפצע בפיגוע בחברון: "היא דקרה חייל, הסתובבה - ותקפה אותי"

ניסיון פיגוע ירי בשער שכם, פברואר 2016. ספק 500
זירת האירוע/ספק 500
ניסיון פיגוע ירי בשער שכם, פברואר 2016. ספק 500
אחד מכלי הנשק של המחבלים/ספק 500

אתמול בבוקר נהרגו שני פלסטינים בני 15, בני דודים מדרגה שנייה, בהיתקלות עם כוח צה"ל באזור גדר ההפרדה שליד שכם. לטענת הצבא, השניים, נהאד ראאד מחמד ואכד ופואד מרואן חאלד ואכד, היו חמושים, יידו אבנים לעבר הגדר ואף ירו לעבר לוחמי מילואים. מעט לאחר מכן, מחבל ניסה לדקור חייל משטרה צבאית במחסום מזמוריה שאזור ירושלים. הוא נורה ומת. אין נפגעים מקרב החיילים.

בשעות הצהריים מחבלת ניסתה להוציא לפועל פיגוע במחסום של משמר הגבול ליד מערת המכפלה בחברון. היא שלפה סכין וניסתה לדקור את אחד הלוחמים במקום, אך הוא הדף אותה, ירה לעברה ופצע אותה באורח אנוש. היא פונתה לבית החולים שערי צדק בירושלים, ושם מתה מפצעיה. עימותים התפתחו במקום בעקבות המקרה ונרשמו יידויי אבנים.

(עודכן לראשונה: 23:27)

זירת הפיגוע בשער שכם, פברואר 2016. חטיבת דובר המשטרה, אתר רשמי
הרובה ששימש את אחד המחבלים/אתר רשמי, חטיבת דובר המשטרה
זירת הפיגוע בשער שכם, פברואר 2016. חטיבת דובר המשטרה, אתר רשמי
הסכין שאותרה בתוך התיק של אחד המחבים/אתר רשמי, חטיבת דובר המשטרה
ניסיון פיגוע בשער שכם, פברואר 2016. ספק 500
המפכ"ל אלשיך בזירת ניסיון הפיגוע/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully