וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופת אומנויות הלחימה שהתגייסה למג"ב כדי להיאבק במחבלים

14.2.2016 / 12:15

נוי פלס, אלופת MMA לשעבר, התגייסה לשירות מג"ב למרות שהדבר מונע ממנה להמשיך ולהתמודד בתחרויות מקצועיות - כדי להגשים חלום. לדבריה, היא כלל לא התלבטה: "אם לא אני, אז מי כן? להיות לוחמת זה כבוד גדול"

צילום: Luta Livre MMA Israel, עריכה: גדי וינסטוק

בעשר השנים האחרונות בילתה רב-שוטר נוי פלס שעות אין ספור בזירת קרבות. אלא שאת ייעודה, מספרת אלופת ה-MMA (אמנויות לחימה משולבות) לשעבר, הגשימה בשנה שעברה כשהתגייסה לשירות סדיר כלוחמת במשמר הגבול. "למרות שמשטר האימונים הקפדני לא מאפשר לי להמשיך ולהתמודד בתחרויות מקצועיות, אין לי ספק שהגשמתי את החלום האמתי שלי", אמרה.

פלס התגייסה במרץ 2015. לאחר שסיימה את הכשרת הטירונות בהצטיינות יצאה לקורס מ"כים, ועתה היא משרתת כמפקד כיתה בפלוגת הסיירות, שמוצבת בירושלים. "אין קרב קשה מדי ואין יריב חזק מדי", נוהגת לומר הלוחמת בדימוס.

מאמנה בעשר השנים האחרונות מעיד עליה כצעירה נמרצת שמבחינתה השמיים הם הגבול. "נוי נאלצה לעזוב את הקרבות, אך למעשה היא לא הפסידה, אלא רק הרוויחה", מספר עמית חכים. "חלק ניכר מהילדות שלה היה אצלי במועדון הלחימה וכבר הפכנו למשפחה. אני גאה לראות אותה משרתת כלוחמת ותורמת מעצמה ומיכולותיה על מנת להגן על המולדת".

סדרת הכתבות על לוחמות מג"ב

נוי פלס מתאבקת ב MMA שהתגייסה למג"ב. חטיבת דובר המשטרה
"הגשמתי את חלומי". פלס/חטיבת דובר המשטרה
על השירות בירושלים: "זו משימה לאומית חשובה מאין כמותה. הנוכחות שלנו מביאה ביטחון ובמקרים רבים אף מצילה חיים. לפעמים לוחמי מג"ב עוצרים פיגועים בגופם"

על אף ההקרבה האישית, פלס מדגישה כי לא התלבטה. "אני שלמה עם ההחלטה. אם לא הייתי עושה את זה, מי כן? להיות לוחמת במשמר הגבול זה כבוד גדול, אני גאה לשרת בחיל וללבוש מדי יום את המדים הירוקים", סיפרה.

על השירות המבצעי בירושלים מוכת הפיגועים בחודשים האחרונים סיפרה: "זו משימה לאומית חשובה מאין כמותה. הנוכחות שלנו מביאה ביטחון ובמקרים רבים אף מצילה חיים. בתקופה האחרונה אנו עדים למספר רב של ניסיונות פיגוע, אותם עצרו לוחמי מג"ב בגופם. באותן שניות גורליות, התשובה הראשונית של לוחם כשמחבל שולף סכין מטווח אפס ומנסה לפגוע בו היא גורלית. ברוב המקרים הלוחמים פועלים בדיוק לפי האימונים שעברו: הודפים את המחבל תוך שימוש בקרב מגע ומסכלים את הפיגוע".

לדבריה, זה מזכיר לה את מה שלמדה בילדותה. "זה כמו היכולות הנדרשות מלוחם MMA - בשביל להיות לוחמת מקצועית, את צריכה לדעת כיצד לתת מענה מהיר. במקרים רבים, גופך הוא המגן. אני חושבת שהכישורים שרכשתי כמתאבקת ב-MMA, יחד ההכשרה במג"ב, הכינו אותי בצורה טובה לאתגרים איתם אתמודד בשטח".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נוי פלס מתאבקת ב MMA שהתגייסה למג"ב. חטיבת דובר המשטרה
"הכישורים שרכשתי כלוחמת MMA הכינו אותי לאתגרים בשטח". פלס/חטיבת דובר המשטרה

האהבה של פלס לאומנות הלחימה החלה בעזרת אחיה הקטן, איציק בן ה-16. כשהייתה בת שמונה נרשם איציק לחוג אומנות לחימה משולבת, ובמשך חודשיים הייתה מגיעה נוי יחד אתו לכל שיעור וצופה מהצד. לאחר כמה חודשים החליטה כי גם היא תהיה לוחמת.

אביה מספר כי היא נאלצה לעבור מסלול מכשולים מפרך. "בעולם אומנויות הלחימה בישראל יש מספר מועט מאוד של בנות. להיות בת בתחרות MMA בישראל זה קשה מאוד, רוב המשתתפים בנים ונוי הייתה צריכה להוכיח שהיא חזקה ומוכשרת מספיק כדי להילחם בבנים שעמם התמודדה – והכול בזכות העבודה הקשה שלה", אמר יהודה פלס.

"אחים שלה, איציק, בן 16, ורון, בן עשר, עדיין במועדון, מנצחים בתחרויות ושוברים שיאים. ללא ספק אנחנו משפחה לוחמת", הוסיף האבא. "אין קרב אחד שנוי השתתפה בו ולא הגעתי. בכל פעם הייתי גאה מחדש. היום שבו נוי עזבה את המועדון ולבשה את המדים הירוקים של משמר הגבול היה היום המאושר בחיי, היום שבו הפכה ללוחמת אמתית. זה כבוד להיות חלק ממשפחת מג"ב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully