וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

שלושה שוטרי מג"ב נפצעו בפיגוע דריסה בין ירושלים ומעלה אדומים. יותר מ-200 אלף ניצלו את מזג האוויר השמשי וטיילו ברחבי הארץ. נשיא סוריה אסד התראיין ואמר כי ישתלט מחדש על ארצו. אלו האירועים שעשו את סוף השבוע

שלושה שוטרי מג"ב נפצעו קל בפיגוע דריסה ליד מעלה אדומים; המחבלים נורו

שלושה שוטרי מג"ב נפצעו הערב (שבת) באורח קל בפיגוע דריסה בצומת מצודת אדומים שבין מעלה אדומים לירושלים. שלושת המחבלים נורו ונוטרלו. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה פינו את השלושה, צעיר בן 21, גבר בן 29 וגבר בן 43 לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים.

תפסו שמש: יותר מ-200 אלף מטיילים ברחבי הארץ

יותר מ-200 אלף בני אדם ניצלו היום (שבת) את מזג האוויר הנעים ויצאו לטייל כבר משעות הבוקר. המטיילים ביקרו בפארקים, באתרי הטבע, בשטחים הפתוחים וביערות הקרן הקיימת לישראל ברחבי הארץ. לאתר החרמון הגיעו מהבוקר אלפי מבקרים ומאות גולשים.

אלפים פקדו גם את יער כלניות הסרגל ובקק"ל ביקשו לא להגיע למקום בשעות הקרובות בשל העומס הרב. מנהל מרחב צפון בקק"ל, יפתח הרחול, אמר כי "משמח לראות את המוני ישראל יוצאים אל הטבע ונהנים מפעילויות קק"ל ומהפריחה הצבעונית".

לקראת פלישה לסוריה? סעודיה שולחת מטוסי קרב לטורקיה

ערב הסעודית שולחת מטוסי קרב לבסיס במזרח טורקיה, ושתי המדינות עשויות לפתוח בפלישה קרקעית לסוריה נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) – כך מסר שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושואלו, לעיתון מקומי. כמו כן, הוא ציין כי אנשי צבא סעודיים הגיעו לבסיס ובחנו את השטח. "ערב הסעודית הכריזה על נחישותה להיאבק בדאעש ואמרה כי היא מוכנה לשלוח מטוסים וכוחות קרקע", ציין צ'בושואלו.

עם זאת, הוא הדגיש כי בשלב זה אין תכנית ממשית לקראת פלישה קרקעית. "בכל פגישה של מדינות הקואליציה הלוחמות בדאעש תמיד הדגשנו את הצורך באסטרטגיה מוכוונת תוצאה במאבק נגד הארגון הקיצוני", הסביר שר החוץ. "אם תהיה לנו אסטרטגיה מסוג זה, ייתכן שטורקיה וערב הסעודית יפתחו במבצע מהקרקע" .

פלסטינית ניסתה לדקור חייל בסמוך למערת המכפלה ונורתה למוות

פלסטינית ניסתה לדקור היום חייל במחסום תנובה 20, בסמוך למערת המכפלה שבחברון. המחבלת התקרבה לחייל ושלפה סכין משקית שאחזה. החייל הדף אותה, והיא דקרה פלסטיני כבן 30 שעמד בסמוך אליהם ופצעה אותו באורח בינוני.

כוח צה"ל שהיה במקום הגיב בירי, והרג את המחבלת - קלנדאר עוויווי בת 17 מחברון. אין נפגעים בקרב החיילים. חובשים ופרמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי לפלסטיני ופינו אותו לבית החולים שערי צדק שבירושלים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

במהלך אירוע משפחתי: בת שלוש נפגעה קשה לאחר שחפץ כבד נפל עליה

פעוטה בת שלוש נפגעה היום באורח קשה לאחר שחפץ כבד נפל עליה כששיחקה במהלך אירוע משפחתי בפתח תקווה. צוות מגן דוד אדום פינה אותה לבית החולים שיבא שבתל השומר והיא מורדמת ומונשמת.

הפרמדיקים חמודי שלאעטה ומרינה ויסוקין, שטיפלו בילדה, סיפרו: "ראינו ילדה כבת שלוש שוכבת בחצר כשהיא בהכרה מעורפלת. המקום היה מלא באנשים שחגגו אירוע משפחתי. הילדה סבלה מחבלת ראש. הענקנו לה טיפול רפואי שכלל תרופות, מתן נוזלים וחמצן ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה מוגדר קשה".

בתוך חמש שנים: 150 אלף פינגווינים מתו באנטרקטיקה עקב קרחון

150 אלף פינגווינים מזן אדלי החיים באנטרקטיקה מתו בשנים האחרונות בגלל המסת הקרחונים – כך דווח היום בעיתון הבריטי "הגרדיאן". הפינגווינים חיו בקרבת קו המים במפרץ קומונוולת' שבמזרח היבשת, אלא שב-2010 קרחון שצף במים השתקע בסמוך למקום מושבם. הקרחון, בגודל של 2,900 קמ"ר, חסם את גישתם של הפינגווינים למים והם נאלצו לנדוד כ-60 קילומטרים בכל פעם שרצו לדוג דגים.

המסעות בעקבות מזון ושינויי האקלים השפיעו על קהילת הפינגווינים. ב-2011 חיו 160 אלף פינגווינים בקהילה, וכעת נותרו בה עשרת אלפים פינגווינים בלבד. מדענים מאוניברסיטת ניו סאות' ויילס באוסטרליה מעריכים כי הקהילה כולה תיכחד בתוך 20 שנה אם הקרחון שמונע מהם גישה למים לא יימס.

נשיא סוריה אסד: "אשתלט מחדש על המדינה, אך זה עלול לקחת זמן"

"אני עוד אשתלט על כל המדינה, אולם זה עשוי לקחת הרבה זמן" - כך אמר אתמול נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון לסוכנות הידיעות הצרפתית, שבו ציין כי כוחות הצבא שלו יכבשו שטחים "ללא כל היסוס". הוא הוסיף כי הוא מעוניין ששיחות השלום יתקיימו, אך בו בזמן יימשך "המאבק בטרור". בריאיון, שרק ציטוטים נבחרים ממנו פורסמו, דחה אסד את הטענות נגד משטרו לפיהן ביצע פשעי מלחמה, ואף אמר כי "מעורבותם של גורמים בינלאומים באזור פירושה שפתרון למשבר ייקח זמן רב ויגבה מחיר כבד".

לדבריו, המתקפה המסיבית המתבצעת בשבועות האחרונים בעיר חאלב על ידי צבאו וחיל האוויר הרוסי נועדה לסכל את אספקת הציוד של כוחות המורדים מטורקיה. כמו כן, הוא אמר כי התערבותן של ערב הסעודית וטורקיה בסכסוך תפריע לפעילות הצבא. כשנשאל לגבי זרם הפליטים הבלתי פוסק מארצו, אמר אסד כי "זה תלוי באירופה, שצריכה להפסיק לתת מחסה לטרוריסטים כדי שהסורים יוכלו לשוב לארצם".

המלך עבדאללה נפגש עם יעלון: "צריך לפתור את הבעיה הפלסטינית"

שר הביטחון משה יעלון נפגש שלשום עם עבדאללה מלך ירדן במהלך כנס הביטחון במינכן. בפגישה דנו השניים ביחסים בין ירדן לישראל, בהתפתחויות האחרונות במזרח התיכון ובאפשרויות לקדם את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. הפגישה הוזכרה גם בסוכנות הידיעות הירדנית. מדובר במפגש ראשון של בכיר ישראלי עם מלך ירדן מאז סתיו 2014, אז ביקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בארמון.

המלך עבדאללה נשא מוקדם יותר דברים בכנס הביטחון במינכן ואמר: "אי אפשר לדבר על צדק בעולם מבלי לפתור את הבעיה הפלסטינית ולחתור לפתרון של שתי מדינות. אם הבעיה לא תיפתר כל האזור ידרדר לסכסוך דתי ודאעש ינצל אותו", הוסיף.

טהראן: איראן וערב הסעודית צריכות לשתף פעולה בעניין סוריה

"איראן וערב הסעודית חייבות להתגבר על שנים של יחסים רעועים ולעבוד יחד בסוריה ובמזרח התיכון", אמר שלשום שר החוץ האיראני ג'וואד זריף בכנס הביטחון במינכן, שעות ספורות לאחר שנשא מקבילו הסעודי עאדל אל-ג'ובייר נאום. "אנחנו צריכים לעבוד יחד", אמר זריף בפשטות. "איראן וערב הסעודית לא יכולות להחריג זו את זו מהאזור", אמר. "אנחנו מוכנים לעבוד עם ערב הסעודית. אני מאמין שלטהראן ולריאד יש את אותם האינטרסים בסוריה".

היחסים בין שתי המדינות התערערו לאחרונה בגלל הוצאתו להורג של איש דת שיעי בערב הסעודית. בעקבות התקרית השתיים החזירו את שגריריהן מהמדינות. בימים האחרונים פורסם כי ריאד מתכננת לאמן חיילים שיפעלו קרקעית בסוריה. מהלך שהוגדר "משוגע עד כדי התאבדות" מצד איראן.

ארה"ב תוקפת את אסד שהתחייב לכבוש מחדש את סוריה: "הוא הזוי"

ארצות הברית הגיבה הלילה לריאיון שהעניק נשיא סוריה בשאר אסד לסוכנות הידיעות הצרפתית, שבו אמר כי ישתלט מחדש על כל המדינה. "הוא הזוי אם הוא חושב כי ישנו פתרון צבאי למאבק בסוריה", אמר מארק טונר, דוברו של סגן שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, "אנו לא חושבים שלממשל אסד יש לגיטימציה, הוא לא מנהיג לגיטימי".

טונר התייחס גם להסכם להפסקה הדרגתית של "מעשי האיבה" בין המורדים וצבא אסד, שאליו הגיעו הצדדים המשתתפים בוועידת מינכן לביטחון, והדגיש כי יישום ההסכם תלוי רק בצדדים הלוחמים בשטח. "אנו צריכים לראות תוצאות בשטח מצד הצדדים הלוחמים, המשטר והאופוזיציה כאחד", הדגיש טונר. "הם צריכים להפסיק להילחם ואז נוכל להגדיר מי חלק מהתהליך ומי לא".

פעם באלף שנה: האפיפיור ופטריארך הכנסייה הרוסית נפגשו בקובה

האפיפיור פרנציסקוס וקיריל, פטריארך הכנסייה הרוסית האורתודוקסית, נפגשו אמש בשדה התעופה בהוואנה שבקובה. הפגישה, הראשונה בין ראש הכנסייה הקתולית עם ראש הכנסייה הרוסית, נערכה במהלך ביקורו של פרנציסקוס בקובה, בדרכו לביקור רשמי במקסיקו. בין היתר, דנו השניים באיחוי הקרע בין הזרמים, שנחשב לאחת המשימות שהציב לעצמו פרנציסקוס, וכן ברדיפתם של נוצרים ברחבי העולם על רקע דתם. שני הצדדים הביעו תקווה כי הפגישה "תהיה סמל לתקווה ולרצון טוב עבור כל בני האדם".

בתום הפגישה הוציאו השניים הצהרה משותפת ובה קראו לקהילה הבינלאומית להגן על נוצרים הנמצאים תחת מתקפה במזרח התיכון ובצפון אפריקה, בהתכוונתם למעשי האלימות של "המדינה האיסלאמית" (דאעש) וארגוני טרור אחרים. "במדינות רבות במזרח התיכון ובצפון אפריקה משפחות שלמות, כפרים וערים של אחינו ואחיותינו מושמדים לחלוטין", נכתב בהודעה. "כנסיותיהם נהרסות ונבזזות באופן ברברי, חפציהם המקודשים מחוללים ואתריהם המקודשים מושמדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully