וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהנדס לא התייצב לעבודה במשך שש שנים - ואף אחד לא הבחין בכך

כשחואקין גרסיה, מהנדס ברשות המים בעיר קדיס שבספרד, נתבקש לאסוף פרס על ותק ונאמנות למקום העבודה, הבין מעסיקו כי הוא לא ראה אותו זמן מה. בית המשפט גזר עליו קנס בסך 27 אלף אירו. "תהיתי איפה הוא, אם הוא פרש או מת"

משרד קיוביקלס. ShutterStock
"חשבתי - עדיין משלמים לו?"/ShutterStock

רק כאשר חואקין גרסיה, עובד מדינה בספרד, אמור היה לקבל את הפרס על שני עשורים של נאמנות למקום עבודתו, הבין מעסיקו כי הוא לא הופיע לעבודה במשך שש שנים לפחות. זאת, לאחר 14 שנים שבהן התמיד והגיע כנדרש. בית המשפט המקומי גזר עליו קנס בסך 27 אלף אירו על כל התקופה שבה נעדר.

גרסיה, מהנדס בן 69, החל לעבוד ברשות המקומית בעיר קדיס שבדרום-מערב ספרד בשנת 1990. בשנת 1996 הוא הועבר למועצת המים המקומית, שם שימש מפקח על טיהור השפכים. בשנת 2010 אמור היה גרסיה לפרוש לגמלאות. הוא נתבקש להגיע ולאסוף מדליה על ותק בעבודה על ידי האיש שהעסיק אותו, סגן ראש העיר חורחה בלאס פרננדז. אלא שאז, הבין פרננדז כי הוא לא ראה את גרסיה זמן מה. "תהיתי איפה הוא", סיפר פרננדז, "חשבתי - עדיין משלמים לו משכורת? האם הוא פרש? האם הוא מת?".

פרננדז החל לשאול את הקולגות של גרסיה אם הם ראו אותו. המנהל לשעבר של מועצת המים, שמשרדו היה מול זה של גרסיה, סיפר כי הוא לא ראה אותו כמה שנים. עובדים נוספים סיפקו תשובות דומות. פרננדז זימן את גרסיה לשיחה, שם ביקש הסברים. "שאלתי אותו – מה אתה עושה בעבודה? מה עשית אתמול? מה עשית בחודש שעבר? והוא פשוט לא הצליח לענות לי".

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
ניצולים העידו נגד השומר מאושוויץ: "אם הצלעות בלטו - הלכת למשרפות"
נשיא סוריה אסד: "אשתלט מחדש על המדינה, אך זה עלול לקחת זמן"
חמור קופץ בכפר מצרי: בעל החיים המיוחד שמדהים את תושבי הנילוס

שולחן עבודה מבלוגן. ShutterStock
"לא הפיק שום עבודה במשך שש שנים"/ShutterStock

בדיון בבית המשפט סיפר גרסיה כי הוא הגיע לעבודה, אך לא בשעות הרגילות. זאת, לדבריו, משום שסבל מבריונות במקום העבודה והרגיש בשוליים החברתיים. חבריו העידו שלא יכול היה לעזוב או לדווח על ההטרדה משום שהיה עליו "לפרנס משפחה". כמו כן, העידו, הוא היה מודאג מכך שלא ימצא עבודה אחרת עקב גילו המתקדם. "הוא היה כל כך מדוכא עד שהוא ראה פסיכיאטר", אמר אחד מהם.

בית הדין הגיע למסקנה שברוב תקופת עבודתו היה גרסיה עובד נאמן ומסור. ואולם, עבור אותן שנים שבהן נעדר מהמשרד עליו לפצות את העירייה. על כן, כאמור, חייב אותו בית המשפט בקנס בסך 27 אלף אירו, וזאת משום ש"לא הפיק שום עבודה במשך שש שנים, עד שפרש".

  • עוד באותו נושא:
  • ספרד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully