וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלך עבדאללה נפגש עם יעלון: "צריך לפתור את הבעיה הפלסטינית"

12.2.2016 / 19:03

לראשונה מאז 2014, נפגש בכיר ישראלי עם מלך ירדן. השניים נועדו בכנס הביטחון שנערך במינכן, שבו אמר המלך: "אי אפשר לדבר על צדק בעולם מבלי להגיע לפתרון שתי מדינות". במקביל, שוחח נתניהו עם שרת החוץ של האיחוד האירופי אחרי נתק של ארבעה חודשים

עבדאללה מלך ירדן בנאומו באו"ם, 28 בספטמבר 2015. רויטרס
"אם הבעיה לא תיפתר, האזור ידרדר לסכסוך ודאעש ינצל זאת". עבדאללה מלך ירדן/רויטרס

שר הביטחון משה יעלון נפגש היום (שישי) עם עבדאללה מלך ירדן במהלך כנס הביטחון במינכן. בפגישה דנו השניים ביחסים בין ירדן לישראל, בהתפתחויות האחרונות במזרח התיכון ובאפשרויות לקדם את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. הפגישה הוזכרה גם בסוכנות הידיעות הירדנית. מדובר במפגש ראשון של בכיר ישראלי עם מלך ירדן מאז סתיו 2014, אז ביקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בארמון.

המלך עבדאללה נשא היום דברים בכנס הביטחון במינכן ואמר כי "אי אפשר לדבר על צדק בעולם מבלי לפתור את הבעיה הפלסטינית ולחתור לפתרון של שתי מדינות. אם הבעיה לא תיפתר כל האזור ידרדר לסכסוך דתי ודאעש ינצל אותו", הוסיף.

בתוך כך, שוחח היום נתניהו עם שרת החוץ האירופי פדריקה מוגריני. בחודש נובמבר החליט משרד החוץ להשהות את הדיאלוג המדיני מול האיחוד האירופי, לאחר שנציבות האיחוד האירופי אישרה את ההנחיות בדבר סימון מוצרים המגיעים מההתנחלויות הישראליות בגדה המערבית. בימים האחרונים קיימה ישראל מגעים עם האיחוד האירופי, במטרה לשפר את היחסים המתוחים בין הצדדים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
יעלון: טורקיה תומכת בחמאס, נסכים להסכם עמה בתנאים שלנו
בעקבות סימון המוצרים: מגעים עם האיחוד האירופי לשיקום היחסים
מסתמן: שלושה יואשמו בזיוף מסמכי רכישת קרקעות ביהודה ושומרון

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני בירושלים, 20 במאי 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
הסכימו להמשיך את הדיאלוג. נתניהו ומוגריני/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בשיחתם, דנו שני הצדדים בנושא. נתניהו בירך את עמדת מוגריני לפיה האיחוד מתנגד בתוקף לחרם ולמאמצי ה-BDS נגד ישראל, ושהקווים המנחים בנוגע לסימון המוצרים, אין בהם כדי לקבוע מראש את תוצאות המשא ומתן בין הצדדים בנושא הגבולות, שצריך להיפתר בין הצדדים עצמם. נתניהו הבהיר כי ישראל מתנגדת לבנייה הבלתי חוקית בשטח C והצדדים הסכימו להמשיך את הדיאלוג בהקשר הזה.

השניים דנו גם באתגרים המשותפים עמם מתמודדים ישראל והאיחוד האירופי במאבק נגד הטרור. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי מוגריני הביעה סולידריות עם העם בישראל לנוכח פיגועי הטרור בשבועות האחרונים וחזרה על מחויבות האיחוד האירופי לביטחון ישראל. נתניהו הדגיש את הצורך במאבק בהסתה הפלסטינית המעודדת פעולות טרור נגד אזרחים ישראלים.

נתניהו ומוגריני גם הסכימו כי היחסים בין הצדדים צריכים להתנהל באווירה של אמון וכבוד הדדי, אווירה שתסייע בקידום התהליך המדיני. שני הצדדים סיכמו על כינוס "מועצת האסוציאציה" בעתיד הקרוב. נתניהו ציין כי הרמה הגבוהה של שיתוף הפעולה בין ישראל לאיחוד האירופי בתחום המחקר והפיתוח, כולל במסגרת תכנית השת"פ HORIZON 2020.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוסיה מבינה את הצורך של ישראל להילחם בטרור. לבני ולברבוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, נציגי הקוורטט לענייני המזרח התיכון נפגשו היום במינכן, גינו את מעשי הטרור בישראל והביעו דאגה על אודות האלימות המתמשכת נגד אזרחים. בפגישתם הם החליטו להכין דוח על המצב בישראל שיכלול המלצות לקידום פתרון שתי המדינות ופתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

כמו כן, ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) נפגשה היום עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב בכנס הביטחון העולמי במינכן. לברוב ציין בפגישה כי רוסיה מבינה את הצורך של ישראל להילחם בטרור אך טען כי יש לקדם את רעיון שתי המדינות משום שהקיפאון לא יחזיק מעמד. הוא הוסיף כי על ישראל לחזור ולבדוק ברצינות את "יוזמת שלום הערבית" משום שזו יכולה להביא לשינוי מול העולם המוסלמי. לבני הביעה את דאגתה מציר העברות הנשק שנוצר בין סוריה לחיזבאללה, ולברוב מסר שרוסיה מטפלת בנושא ומנסה למנוע זאת.

קודם לכן פגשה לבני את שרת החוץ של האיחוד מוגריני. השתיים דנו באפשרויות הקיימות להפוך את היחסים בין ישראל לאירופה לתקינים שוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully