וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: טורקיה תומכת בחמאס, נסכים להסכם עמה בתנאים שלנו

11.2.2016 / 18:00

שר הביטחון, העורך ביקור עבודה בשווייץ, התייחס לשיחות הפיוס בין שתי המדינות וטען כי ייתכן ששני הצדדים כלל לא יגיעו להסכם. "טורקיה מארחת עכשיו באיסטנבול את מטה הטרור של חמאס בחו"ל, ובאופן כללי תומכת בחמאס ובאחים המוסלמים", אמר במסיבת עיתונאים

צילום: הטלוויזיה השוויצרית, עריכה: טל רזניק

שר הביטחון משה יעלון התייחס היום (חמישי) במסיבת עיתונאים בשווייץ לשיחות הפיוס בין ישראל לטורקיה ואמר כי אנקרה חייבת להיענות לתנאים של ירושלים ליישוב הסכסוך עם אנקרה, וסבר כי לא בטוח שהצדדים יגיעו כלל להסכם. "טורקיה מארחת עכשיו באיסטנבול את מטה הטרור של חמאס בחו"ל, ובאופן כללי תומכת בחמאס ובאחים המוסלמים", אמר יעלון. "אני לא בטוח שנגיע להסכם, יכול להיות. אבל הם חייבים להיענות לתנאים שלנו להסכם כדי שנועל להתגבר על המכשולים הללו".

מוקדם יותר אמר דובר מפלגת השלטון בטורקיה, "מפלגת הצדק והפיתוח", כי השיחות להסכם פיוס עם ישראל מתנהלות בצורה חיובית. עם זאת, הוא הדגיש כי הצדדים טרם הגיעו להסכמות. "מהמידע הנמצא בידינו עולה כי המגעים מתנהלים בצורה טובה, אך מבלי שנראה כי לשיחות יש השלכות מעשיות, אנו לא יכולים להגיד כי הגענו להסכם", אמר הדובר עומר קליק.

שר הביטחון טען בדבריו כי בעבר ישראל וטורקיה נהנו ממערכת יחסים טובה עד הבחירות ב-2012 שבהן ניצח רג'פ טייפ ארדואן. "מאז לא יזמנו שום הידרדרות ביחסים, ארדואן יזם. דוגמה לכך היא משט המרמרה". יעלון סיפר כי מאז התקרית ניסתה ישראל ליישב את הסכסוך. "גם אני הובלתי משלחת ונכשלנו, ניסינו שוב ושוב".

לקריאה נוספת:
נתניהו: אנו מנסים לשפר את היחסים עם טורקיה, לא בטוח שנצליח

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון במסיבת עיתונאים בשווייץ. פברואר 2016. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"לא יזמנו שום הידרדרות ביחסים". יעלון בשווייץ/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

יעלון, שנמצא ביום השני של ביקור העבודה שלו בשווייץ, קיים היום פגישת עבודה עם מקבילו השווייצרי, גאי פארמלין, ועם הרמטכ"ל השווייצרי. כמו כן, הוא ביקר בבסיס חילוץ והצלה של הצבא השווייצרי.

בדבריו במסיבת העיתונאים, התייחס יעלון למצב היחסים בין רוסיה וטורקיה, ורמז כי זו הסיבה שבגינה פנתה אנקרה לירושלים כדי לחדש את שיחות הפיוס. "לאחרונה אולי בגלל המצב בסוריה והיחסים בין רוסיה לטורקיה. אולי בגלל המצב עם הגז שהובטח לטורקיה מרוסיה. הם פנו אלינו, אולי".

זו לא הפעם הראשונה שיעלון משמיע קו נצי יותר מראש הממשלה לגבי הסכם פיוס עם טורקיה. בסוף החודש שעבר השמיע יעלון ביקורת חריפה נגד הממשלה באנקרה וטען כי תומכת בטרור ורוכשת נפט מארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "לטורקיה ולישראל היו יחסים מצוינים בשנים קודמות. אנו לא רצינו לראות אותם מתדרדרים ואנו לא גרמנו להידרדרות הזאת ביחסים. אם יהיה שינוי במדיניות, נקבל אותו בברכה".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון במסיבת עיתונאים בשווייץ. פברואר 2016. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"הם פנו אלינו לאחרונה אולי בגלל המצב בסוריה והיחסים בין רוסיה לטורקיה"/משרד הביטחון, אריאל חרמוני
שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון במסיבת עיתונאים בשווייץ. פברואר 2016. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון במסיבת עיתונאים בשווייץ. פברואר 2016/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully