וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן משפילה את ארה"ב: חייל אמריקני שנעצר במדינה תועד בוכה

הסרטון, שצולם לפני כחודש כאשר השתלטו כוחות משמרות המהפכה על כלי שיט אמריקניים שחדרו בשוגג למים הטריטוריאליים של המדינה, מראה את אחד מאנשי הצוות פורץ בבכי ומנגב את הדמעות. כמו כן, החיילת שנעצרה תועדה עוטה כיסוי ראש, כנדרש בחוק

צילום: סוכנות הידיעות "תסנים"

איראן פרסמה היום (רביעי) סרטון חדש של מעצר שני כלי השיט שחדרו בשוגג למים הטריטוריאליים של איראן. בתמונות נראים עשרת אנשי הצוות שנעצרו יושבים בחדר המעצרים, ואחד מהם נראה בוכה ומנגב את דמעותיו. כמו כן, האישה היחידה בין העצורים נראית עוטה כיסוי ראש, כנדרש על פי החוק ברפובליקה האיסלאמית.

המקרה אירע לפני כחודש, ימים בודדים לפני יישום הסכם הגרעין עם איראן. המעצר, שבוצע על ידי כוחות משמרות המהפכה, כמו גם הסרטון האחרון שנועד להשפיל את ארצות הברית, מבטאים את עמדתם של הגורמים השמרנים במדינה המתנגדים להסכם הגרעין, אותו הם רואים ככניעה אל מול המערב.

עוד כתבות בנושא:
איראן חשפה סרטון ממעצר האמריקנים, זריף קרא ל"דיאלוג וכבוד"
"לקח לקונגרס": איראן טוענת כי ארה"ב התנצלה; המלחים שוחררו
איראן עצרה כלי שיט אמריקניים שחדרו לשטחה ותשיב העצורים לארה"ב

תיעוד: חייל אמריקני בוכה לאחר שנעצר בידי האיראנים. צילום מסך
החייל שתועד בוכה במעצר באיראן/צילום מסך

אנשי הצוות וכלי השיט שוחררו לאחר כמה שעות, לאחר שיחות רבות בין שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ושר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף. קרי הודה אז לאיראן, ואמר: "הסוגיה הזו נפתרה בדרכי שלום וביעילות, וזוהי הוכחה לתפקיד החשוב שיש לדיפלומטיה בכל הנוגע לשמירת ביטחון מדינתנו". שר החוץ זריף התייחס לשחרור שני כלי השיט האמריקניים בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "אני שמח לראות כי דיאלוג וכבוד, ולא איומים וחוסר מעצורים, פתרו במהירות את הסוגיה".

ממשמרות המהפכה נמסר אז כי ארצות הברית התנצלה על "חוסר המקצועיות" שבה פעלו אנשיה. "לזריף הייתה עמדה ברורה. הוא אמר שהם היו במים הטריטוריאליים שלנו וכי הם לא היו צריכים להיות שם. הוא אמר שעל ארצות הברית להתנצל", טען אדמירל עלי פדאווי, מפקד חיל הים של משמרות המהפכה. "זה אכן קרה". עם זאת, בוושינגטון הכחישו את הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully