וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגבר שהשליך כוס תה חם על ח"כ אחמד טיבי נשלח ל-4 חודשי מאסר

9.2.2016 / 14:35

תושב באר שבע שעמד על זכותו לא להיות מיוצג במשפט, הודה במסגרת הסדר טיעון בתקיפת חבר הכנסת בדצמבר 2013. התקיפה אירעה במהלך הפגנה בעיר נגד תכנית פראוור להסדרת יישוב הבדואים. בית המשפט לא גזר עליו תשלום פיצויים

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

ציון וקנין, תושב באר שבע כבן 50, הורשע היום (שלישי) במסגרת הסדר טיעון בתקיפת חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) בדצמבר 2013 ונשלח לארבעה חודשי מאסר בפועל. במסגרת הסדר הטיעון, הודה וקנין ששפך כוס תה חם על חבר הכנסת במהלך הפגנה שהתקיימה לפני כשנתיים בסמוך להיכל המשפט בבאר שבע נגד תכנית פראוור-בגין.

לאחר האירוע, חש טיבי צריבה בעיניו וחום באזור פניו. לכל אורך ההליך המשפטי, עמד וקנין על זכותו שלא להיות מיוצג על ידי עורך דין, וזאת חרף העובדה שפעם אחר פעם בית המשפט הסביר לו חשיבות הייצוג ויתרונות הייצוג. בית המשפט לא הטיל בתיק זה על הנאשם עונש של תשלום פיצויים, שכן המדינה לא עתרה להטיל עונש שכזה.

עוד בוואלה! NEWS:
ח"כ זועבי: "רוצים להדיח אותנו? לא יעזור, נמשיך להכעיס אתכם"
ראשי הקואליציה סיכמו: ח"כ יושעה אם ישלול את קיום ישראל כיהודית ודמוקרטית
סערה במליאה: נתניהו תקף הח"כים הערבים, זחאלקה הורחק מהדיון

אלמוני שפך כוס תה על ח"כ אחמד טיבי - ונעצר. שי מכלוף
ח"כ אחמד טיבי בתיעוד תקרית התקיפה, 2013/שי מכלוף

התקרית אירעה ב-19 בדצמבר 2013, כשמאה בדואים ואנשי ציבור, ובהם ח"כ טיבי, הפגינו ברחבת בית המשפט בבאר שבע בדרישה לשחרר את 17 העצורים מהפגנה שהתקיימה ביישוב חורה נגד תכנית פראוור. על פי הודאת וקנין, הוא קנה בשלב מסוים תה בכוס חד-פעמית, נעמד מול ח"כ טיבי ושפך עליו את המשקה הרותח. חבר הכנסת נפגע באורח קל בעינו, אך לא נזקק לטיפול. וקנין נעצר מיד בידי כוחות המשטרה שאבטחו את ההפגנה.

"מדובר בהתנהגות ברוטלית, אלימה, כלפי ההפגנה וכלפי נבחר ציבור שמשתתף בהפגנה", אמר ח"כ טיבי אחרי האירוע. "אני ממשיך להפגין למרות ההתנהגות האלימה הזאת. אני מבין שהתוקף נעצר אבל מעולם, לא תקיפה ואיום בתקיפה, לא איום בהריגה ורצח ולא כוס תה ישנו את עמדותיי", הוסיף.

בלשכתו של אחמד טיבי, המבקר בימים אלה בארצות הברית, נמסר בתגובה למתן גזר הדין: "התקיפה הפיזית הזו, והאיומים המתמידים על ח"כים ערבים הם תוצאה ישירה של הסתה מתמשכת, בעיקר במערכת הפוליטית, ושל הדה לגיטימציה שעושים לנבחרי הציבור, רק בשל העובדה כי הם חושבים אחרת מהקונצנזוס ועושים אחרת". עוד נמסר: "לא העבריין הזה, שקיבל עונש קל, מעניין אותנו, אלא מי שמסית אותו ומתיר את דמם של הח"כים הערבים. מקהלת ההסתה נמצאת שם בממשלה ומוביל אותה אדם אחד, ראש הממשלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
תיעוד: השניות לאחר שתושב באר שבע שפך כוס תה על ח"כ טיבי. שי מכלוף
מעצר חשוד בתיעוד תקרית התקיפה של ח"כ טיבי, 2013/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully