וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקהילת הזרים מגנים: הדוקר באשקלון לוקה בנפשו, לא מייצג אותנו

8.2.2016 / 22:26

במסיבת עיתונאים גינו נציגי מבקשי המקלט בישראל את האירוע שבו נחשד אזרח זר מסודאן כי דקר חייל, והדגישו כי הוא לא עשה זאת ממניעים לאומניים. ממול הפגינו תושבי דרום תל אביב: "צפינו שיהיה פיגוע, יש פה המון שנאה כלפי הישראלים"

עריכה: מתן חדד

נציגות האזרחים הזרים בישראל כינסה היום (שני) מסיבת עיתונאים בתל אביב, בעקבות פיגוע הדקירה שאירע אתמול באשקלון, ובו נתין זר דקר חייל ופצע אותו באורח קל בשדרות בן גוריון שבעיר. מוטסים עלי, ממנהיגי קהילת מבקשי המקלט בישראל, טען כי החשוד בדקירה, אזרח סודאן בשם כמאל חסן, הוא לוקה בנפשו ולא פעל ממניעים לאומניים.

"זה מקרה של אדם שהיה מעורער בנפשו, שלא קיבל טיפול", אמר עלי. "הוא לא היה איש עם אג'נדה פוליטית ובטח לא אג'נדות פוליטיות שמייצגות את הקהילה שלנו. שום דבר באירוע לא מייצג את קהילת מבקשי המקלט הסודאנים בישראל. אלו לא הערכים שלנו, לא הזהות שלנו ולא מה שאנחנו מייצגים".

עוד בוואלה! NEWS:
ועדת האתיקה השעתה את הח"כים מבל"ד שנפגשו עם משפחות מחבלים
נתניהו נגד הדלפות שרים מהקבינט: ניסיון לקושש קולות בתדרוכים שטחיים
טקס מצטיינים: רוחאני חילק מדליות לאדריכלי הסכם הגרעין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אלו לא הערכים שלנו". מסיבת העיתונאים של נציגות האזרחים הזרים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחוץ למסיבת העיתונאים הפגינו עשרות תושבי דרום תל אביב. הם טענו כי אין אמת בטענה שהדוקר לא פעל מסיבות לאומניות, וטענו כי מבקשי המקלט המגיעים לישראל מהווים סכנה לציבור. "מסיבת העיתונאים היא בושה וחרפה", אמרה שפי פז מעמותת עוטף התחנה המרכזית, שפועלת לגירוש מבקשי המקלט. "מה שקרה באשקלון זה משהו שצפינו שיקרה ואנחנו בטוחים שזה יקרה שוב. יש פה המון שנאה כלפי הישראלים וכלפי היהודים. התחושה היא שהם חושבים שמותר להם הכול".

"בתור מי שחיה איתם זה לא מפתיע שיגיע אירוע על רקע לאומני", הוסיפה פז. "הם מוסלמים, חלקם הדוקים, אנחנו לא יודעים מי הם, מה הם עשו בסודאן, לאיזה חברות הם שייכים. פשוט זרקו לפה אנשים ואין לנו מושג מי הם ומה הם יכולים לעשות כל יום".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שפי פז, תושבת דרום תל אביב שארגנה הפגנה נגד כנסיות של זרים, מאי 2015. צילום מסך מתוך פייסבוק,
"לא מפתיע שיגיע אירוע על רקע לאומני". שפי פז/צילום מסך מתוך פייסבוק

עלי פתח את מסיבת העיתונאים והביע הזדהות אם החייל שנדקר. "אנחנו רואים ומרגישים את הכאב", אמר. "אנחנו מתפללים בשביל כל הקורבנות והמשפחות שלהם. אני באמת יכול להגיד שהקהילה שלנו יודעת את המשמעות של הפחד והחרדה שחברינו הישראלים חווים. אני רוצה להביע את התמיכה שלנו ברגעים האלו. אנחנו שולחים איחולי החלמה מיוחדים לחייל שנדקר."

עלי הוסיף כי בעקבות האירוע, עוברת על הקהילה טלטלה אמיתית. "יש אנשים שמנצלים את האירוע כדי להכתים את קהילת מבקשי המקלט בישראל", ציין. "קוראים לנו חיות, מסוכנים, איום ביטחוני. זו לא הקהילה שלנו. הכינויים האלה רחוקים מהאמת ואני לא חושב שאפילו אלו שמשתמשים בהם באמת מאמינים בהם. הם פשוט מנצלים את ההזדמנות כדי להגביר את השנאה והפחד". לדברי עלי, "אנחנו מאמינים שהרוב השקול בחברה הישראלית יודע לעשות את ההפרדה ויודע להבחין בין מקרה של אדם מעורער בנפשו לבין הקהילה של אנשים שהם מבקשי מקלט".

"הקהילה חוששת מההשלכות של מעשה אדם בודד"

עלי סיפר את סיפורו של הדוקר, במטרה להוכיח כי הוא לוקה בנפשו ולא פעל כדי לפגוע בחייל בשל היותו יהודי או ישראלי. "כמאל חסן, בן 32, נשלח לחולות באפריל 2014", אמר. "הכלואים שהיו איתו מספרים שכבר שם הוא סבל מבעיות נפשיות. הוא יצא מחולות ללא אישור במאי 2015 ומאז נדד בין אשדוד לערים אחרות ובסוף הגיע לאשקלון. מצבו הנפשי הידרדר והוא הפך להיות סכנה לעצמו ולאחרים".

יחד עם זאת, עלי ציין כי עד כה לא ברור אם חסן הוא באמת הדוקר. "אנחנו נסמוך על מה שיגידו הרשויות, ואני בטוח שהם בודקים את המקרה ואת כל הפרטים. בדבר אחד אין לנו ספק – זה לא היה מקרה תקיפה על רקע לאומני".

אלחאג', נתין זר שהגיע מדרפור, אמר כי קהילתו מגנה את המעשה. "אנחנו בני אדם, אנחנו מאינים שכולנו שווים וזכאים לחיות בשלום ובבטחה. אנחנו כאן כי הקהילה שלנו חוששת מההשלכות של מעשה של אדם אחד. אנחנו רוצים להגיד לכולם: מעשה אינדיבידואלי לא אומר שכולנו שותפים לפשע. אנחנו לא יודעים מה בדיוק קרה ואנחנו מחכים לחקירת המשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully