וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין חדש בשיתוף הכנסייה היוונית: מימון בנייה של בתי מחבלים שנהרסו

8.2.2016 / 22:48

הקמפיין, שהושק בשיתוף המועצה האיסלאמית בכפר אל-עזריה והכנסייה היוונית, הופץ באמצעות דוכנים ממותגים בגדה המערבית ובמזרח ירושלים. "מטרת הקמפיין היא שמשפחות השהידים יבינו שהן לא לבד, וגם לפצות על התוקפנות של הכיבוש"

עריכה: שניר דבוש

קמפיין חדש הושק היום (שני) במזרח ירושלים ובגדה המערבית, ובמהלכו ייאספו כספים על מנת לבנות מחדש בתי מחבלים שהרסה ממשלת ישראל במהלך גל הטרור. הקמפיין נחנך במשרדי המועצה האיסלאמית בכפר אל-עזריה שסמוך לירושלים ובשיתוף עם הכנסייה היוונית וגורמים נוספים, ובמהלך היום הוקמו דוכני איסוף תרומות ממותגים ברחבי הגדה המערבית.

הקמפיין מכונה "היום הלאומי של חללי ירושלים", והשיקו אותו שייח' עכרמה סברי, ראש המועצה האיסלאמית העליונה בירושלים, הארכיבישוף עטאללה חנא מהכנסייה היוונית אורתודוקסית וחאתם עבד אל-קאדר, מי שהיה השר לענייני ירושלים ברשות הפלסטינית. "מטרת הקמפיין היא שמשפחות השהידים יבינו שהן לא לבד, וכדי לפצות על עוול הבתים שנהרסו והתוקפנות של הכיבוש", אמר בצהריים השייח סברי, שהבהיר כי הוא מקבל תגובות חיוביות לרעיון ברחבי ירושלים והגדה המערבית.

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת משה איבגי: הוגשה תלונה ראשונה נגד השחקן בגין הטרדה מינית
נתניהו נגד הדלפות שרים מהקבינט: ניסיון לקושש קולות בתדרוכים שטחיים
כתבים מאוסף ספריית הרמב"ם בשווי מיליון שקל נגנבו בתל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"שני אנשי הדת הם מהמסיתים המרכזיים נגד ישראל, סברי הוא הדרשן המרכזי באל-אקצא ועטאללה חנא הוא גם כן מסית, לפני חודש הוא חנך את עץ השהידים", אומר מאור צמח, יו"ר ארגון "לך ירושלים". "אנחנו קוראים להרחיק את השניים האלו מירושלים. לא יתכן שראשי הדתות שאמורים להיות גורם ממתן ומפשר מובילים את ההסתה במזרח העיר".

בחודשים האחרונים עם ומאז פרוץ גל הטרור חלה עלייה גם במספר בתי המחבלים במזרח ירושלים שהורס הצבא. בתחילת דצמבר פשטו כוחות גדולים על בית המחבל אבראהים אל-עכארי במחנה הפליטים שועפט. לאחר שזה ביצע פיגוע דריסה בנובמבר בשנה שעברה שבו נרצחו שני בני אדם. הכוחות פוצצו את בית המחבל ושעות ספורות לאחר מכן התארגנה התרמה במחנה הפליטים לבנייה מחדש של הבית, כאשר צעירים רבים אף התייצבו לעבודה הפיזית וזמן קצר לאחר ההריסה החלו להקים את הבית מחדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הריסת בית המחבל, עלא אבו ג'מל, מפיגוע הדריסה בירושלים באוקטובר 2015. שכונת ג'בל מוכבאר, ינואר 2016. טוויטר, אתר רשמי
הריסת בית מחבל בג'בל מוכבר/אתר רשמי, טוויטר

לפני כחודשיים החל קמפיין איסוף כספים גם בשכם, למטרה זהה, אך ממוקדת יותר - בנייה מחדש של בתי המחבלים שרצחו את בני הזוג הנקין באוקטובר האחרון ושביתם נהרס בידי כוחות הביטחון. הפלסטינים נוהגים לכנות את אותם המחבלים "בני החורין הגיבורים" שביצעו את "פעולת איתמר".

לקמפיין איסוף הכסף לטובת אותם המחבלים אחראים חמישה צעירים מקומיים. "אין לקמפיין קשר לאף אחד מהפלגים הפלסטינים", אמר אחד מהמארגנים לסוכנות הידיעות "מען".

הקמפיין, שנפתח ביום ראשון האחרון, זכה לחשיפה רבה בכלי התקשורת הערביים והפלסטיניים. בכל יום בממוצע נאספו יותר ממאה אלף שקלים, והסכום המלא כבר עומד על יותר מחצי מיליון. "גיוס המונים" מסוג שכזה, עשוי לעורר את השאלה אם הידיעה שמשפחת מחבל שביצע פיגוע תישאר ללא בית מונעת את הישנותם של פיגועים דומים, או שהפיכתם של בני משפחות אלו ל"קדושים מעונים" ולגיבורי הציבור הפלסטיני רק תורמת להסלמת המצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully