וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושבים שהכלב שלכם גאון? בואו לבדוק את זה עם מבחן IQ חדש

10.2.2016 / 10:37

חוקרים בריטים פיתחו מבחן אינטליגנציה אמין לכלבים שמוכיח שבדיוק כמו אנשים, גם הם שונים אחד מהשני. מטרת המחקר היתה להבין האם הבריאות של חיית המחמד משפיעה על החוכמה שלה

לא להאמין: הכלב שמצייר, מנגן, מכבס ואפילו משכיב את הקטנה לישון/עמוד היוטיוב של GreenDO1324

בסרטון - לירוי הכלב שיודע לעשות הכל

בעלי כלבים רבים בטוחים שחיית המחמד האהובה שלהם חכמה יותר משאר הכלבים בשכונה. בקרוב הם יוכלו לנסות להוכיח את ההשערה הזו, לאחר שחוקרים בריטים פיתחו מבחן ראשון מסוגו להולכים על ארבע. המבחן נוסה על 68 כלבים מגזע בורדר קולי והוכיח שיש הבדל בין כלב לכלב ברמת האינטיליגנציה, בדיוק כמו אצל האנשים. מטרת המחקר היא להבין כיצד בריאות הכלב משפיעה על רמת החוכמה שלו ואף אם היא יכולה לגרום למחלת הדמנציה. לטענת החוקרים, הבנה של האינטיליגנציה של חיות יכולה לשפוך אור על מחלת הדמנציה בבני אדם, והמחקר עליהם פשוט יותר מאשר על אנשים- זאת כיוון שכלבים לא הורסים את בריאותם בשתיית אלכוהול, עישון או לקיחת סמים שונים. כמו כן, הכלב אינו מודע ל"מעמדו החברתי" בין אם גדל אצל משפחת פועלים או בבית עשיר.

עקבו אחרינו בפייסבוק: אסור לפספס

החוקרים מספרים שנראה שהכלבים נהנו מהחידות של המבחן ובעיקר מהפרסים שקיבלו במידה ופתרו אותן נכון. בין המבחנים היו מציאת מזון מוחבא, מציאת ההבדלים בין כמויות מזון שונות ומתן תשומת לב לתגובות של בני אדם. רוב הכלבים שהצליחו באחד המבחנים נטו להצליח גם בשאר, כאשר הכלבים שביצעו אותם במהירות גם נטו להיות הטובים ביותר. אחת החוקרות, ד"ר רוזלינד ארדן סיפרה: "בדיוק כמו שאנשים נבדלים אחד מהשני ביכולות שלהם לפתור בעיות כך גם הכלבים, אפילו ביותר מגזע אחד. זה משמעותי כי אצל בני אדם יש נטיה קטנה אבל קיימת להיות בריאים יותר ולחיות זמן רב יותר במידה והם חכמים יותר".

מבחן IQ לכלבים. דיילי מייל, ציבלין
הכלב שלך יצליח לפתוח קופסה?/ציבלין, דיילי מייל

במטרה לגייס כלבים רבים מרקע זהה, בחרו החוקרים בכלבי עבודה מגזע בורדר קולי, מה שמבטיח שלא יהיו הבדלים גדולים באופן שבו גודלו. אולם אחד הגורמים העשויים לפגום בתוצאות המבחן הוא שכלבים מסויימים פשוט אוהבים את חטיפי הפרס יותר, ולכן ישתדלו יותר להצליח. בתזת המחקר כתבו החוקרים: "הבנה של ההבדלים בין הכלבים הוא הצעד הראשון בהבנת ההשפעה של יכולות קוגנטיביות על הבריאות שלנו".

מחקרים קודמים העריכו שרמת האינטיליגנציה של כלב משתווה לזו של ילד בן שנתיים. בתצפיות שנעשו על גזעים שונים נמצא שכלבי בורדר קולי הם החכמים ביותר, ואחריהם פודל, רועה גרמני וגולדן רטריבר.


עוד בנושא:

סוף סוף זה מוכח מדעית (בזכות פיפי): לכלבים יש מצפון

כלבים מריחים סכנה - ועכשיו גם סרטן ריאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully