וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוביסט – עצור והזדהה: קורא כרטיסים חכם יוצב בכניסה לוועדות הכנסת

8.2.2016 / 10:30

במסגרת פיילוט חדש, אורחי כל הוועדות יצטרכו לסרוק את אישור הכניסה שלהם במכשיר מיוחד. זאת, במטרה לשים סוף למצב שבו לוביסטים מנסים להשפיע על החלטות הח"כים מבלי שחשפו מיהו הלקוח שאותם הם מייצגים. "ישפיע על שקיפות הדיונים"

עריכה: קשת סידי

(ריאיון עם ד"ר שירלי נווה על הסדרת פעילות הלוביסטים, אוגוסט 2015)

פיילוט חדש שייחל היום (שני) בוועדת החוקה של הכנסת נועד למנוע תופעה של "לוביזם שחור" – לוביסטים (שדלנים), אותם אנשים הנשלחים מטעם גופים שונים כדי להשפיע על החלטות הכנסת, המגיעים לדיוני הוועדות השונות מבלי להצהיר על כוונתם. במסגרת הפיילוט, שיזם מנכ"ל הכנסת רונן פלוט, יצטרכו אורחי הוועדה להעביר את אישור הכניסה שלהם בקורא כרטיסים חכם, ושמם יופיע בפרוטוקלים של הדיונים.

המהלך, שצפוי בהמשך להיות מיושם בכל ועדות הכנסת, מגיע בהמשך להחלטת ועדת הכנסת מהשבועות האחרונים, שלפיה כל הלוביסטים יצטרכו להזדהות עם כניסתם לדיוני הוועדות. ואולם, לא פעם נתקלים הח"כים בלוביסטים שאינם מזדהים ולא חושפים מיהו הלקוח שאותו הם מייצגים. כעת, הזיהוי האלקטרוני צפוי לשים סוף לתופעה.

עוד בוואלה! NEWS:
איבגי מגיב לראשונה לטענות להטרדה: "הפרסומים שיבשו לי את החיים"
התלונן למוקד 100: "המחבל מתל אביב עלה על קו 826"; מוקדנית: "תתקשר 110"
עדיין קר מהרגיל: הלילה גשום - מחר עלייה בטמפרטורות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קורא הכרטיסים החכם שיוצב בכניסה לוועדות הכנסת/מערכת וואלה!, צילום מסך

פלוט בירך על המהלך ואמר כי הוא ישפיע לטובה על נציגי הציבור. "הכרזנו על שקיפות בעבודת הכנסת, והיום אני מעלה את הרף, ומציב סטנדרטים חדשים של שקיפות", אמר. "כל אדם שיבקש להיכנס לדיוני ועדות הכנסת, יזדהה באמצעות אישור הכניסה שניתן לו, ושמו יופיע אוטומטית בפרוטוקולים של דיוני הוועדות. אני משוכנע שהמהלך ישפיע על איכות ושקיפות הדיונים וייטיב עם מקבלי ההחלטות".

יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), הוסיף: "יש חשיבות עצומה לשקיפות באי ומוזמני הוועדות. כך בכל ועדה, בוודאי בוועדה פעילה ומחוקקת כוועדת חוקה, חוק ומשפט. אני מברך על המהלך ומאמין שהוא יצליח כך שיהפוך להיות הלך רוח בכל ועדות הכנסת".

(עדכון ראשון: 09:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully