וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה לוועדת האתיקה: "הח"כים מבל"ד - סייעני טרור בכנסת"

5.2.2016 / 0:20

חברי הכנסת סבטלובה ואוחנה הגישו תלונה בעקבות פגישתם של זועבי, גטאס וזחאלקה עם משפחות מחבלים שגופותיהם מוחזקות בידי ישראל. ראש הממשלה ויו"ר הכנסת יגישו לראשונה קובלנות אישיות. יעלון: "אסור לאפשר למחרחרי הריב להכשיל את חתירתנו לדו קיום"

צילום: מתוך פייסבוק, מאצ'י הוף, לע"מ; עריכה: אביב אירגז
"לא יעלה על הדעת שבזמן שאזרחים תמימים נטבחים ברחובות ישראל, הולכים חברי כנסת לנחמם"

ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) וח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) הגישו אתמול (חמישי) יחד תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת בעקבות פגישת חברי הכנסת מבל"ד עם משפחות מחבלים שגופותיהם מוחזקות בידי ישראל. "לא מדובר בעניין של ימין או שמאל באשר למעשים נוראים כאלה הפוגעים בדמותה היהודית והדמוקרטית של מדינת ישראל", נמסר מטעמם. ח"כ אוחנה הוסיף כי "אין עוד שאלה לגבי הצד בו בחרו זחאלקה, זועבי וגטאס - המשמשים כסייעני טרור בכנסת ישראל".

כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שוחחו אמש בטלפון והחליטו להגיש תלונה אישית וחריפה לוועדת האתיקה נגד השלושה. מדובר בהחלטה תקדימית, שבמסגרתה יגישו ראש הממשלה ויו"ר הכנסת תלונות אישיות. במקביל, נתניהו יפנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלדבליט.

לטענתו של אדלשטיין, מעשם של הח"כים הערבים מהווה הסתה לשמה ועידוד לרצח. "לא יעלה על הדעת שבזמן שאזרחים תמימים נטבחים ברחובות ישראל, הולכים חברי כנסת לנחמם ובחוצפה שאין כדוגמתה אף מעיזים להביא לפתחה של ממשלת ישראל בקשות של משפחות הרוצחים", אמר. "אני רואה זאת כפגיעה חמורה בכנסת ישראל ובמדינת ישראל ומקווה שהדברים יחלחלו לליבם ותבונתם של שופטי בג"ץ בפעם הבאה שידונו בעתירה נגד פסילתם של מועמדים לא ראויים לכנסת".

עוד בוואלה! NEWS:
ח"כים נפגשו עם משפחות מחבלים; נתניהו: "לא ראויים להיות בכנסת"
עליית מדרגה ברמת הפיגועים: "כבר לא מפגע בודד, אלא התארגנות"
סגר מלא הוטל על קבטיה; תושבים נעצרו בחשד לסיוע לשלושת מחבלים

ח"כ חנין זועבי, בית משפט השלום נצרת. 21 בינואר 2016. ערן גילווארג
הבטיחה לפעול על מנת להביא את הגופות לקבורה. זועבי/ערן גילווארג

ביום שלישי נפגשו חברי הכנסת באסל גטאס, ג'מאל זחאלקה וחנין זועבי מהרשימה המשותפת עם אביו של בהא עליהן, שביצע את פיגוע הדקירה והירי בארמון הנציב בחודש אוקטובר האחרון, שהביא למותם של שלושה בני אדם, ועם מחבלים נוספים ממזרח ירושלים. הפגישה, שמיקומה לא נודע, נפתחה בדקת דומייה ותפילה לעילוי נשמתם של המחבלים. המשפחות סיפרו על הסבל שבאובדן יקיריהם והדגישו את החשיבות שבהבאת גופותיהם לקבורה, וכן מחו על האופן שבו קרוביהם "הוצאו להורג". חברי הכנסת מצדם הבטיחו כי יפעילו את כל הלחצים האפשריים על מנת להביא את הגופות לקבורה בהקדם האפשרי, והדגישו כי אי החזרתן היא "חטא".

יו"ר ועדת הכנסת דוד ביטן הודיע אמש כי בכוונתו לכנס את הוועדה ביום שני הקרוב, על מנת שתקבל החלטה אם להגיש קובלנה לוועדת האתיקה נגד חברי הכנסת זועבי, גטאס וזחאלקה. הוועדה אף צפויה לפנות ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, כדי שיפתח נגדם בחקירה פלילית. "הנושא הזה חייב להיפסק. מדובר ברשימה הקיצונית ביותר שמקבלת הוראות מחבר הכנסת לשעבר עזמי בשארה שיושב בקטאר", אמר ביטן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
השבעת חבר הכנסת אמיר אוחנה היום במליאה 28 דצמבר 2015. יואב דודקביץ'
"מעשים נוראים הפוגעים בדמותה היהודית והדמוקרטית של מדינת ישראל". אוחנה/יואב דודקביץ'

שר הביטחון משה יעלון טען בתגובה לביקור כי "מיעוט קיצוני ומתבדל מקרב ערביי ישראל, המיוצג בין היתר על ידי שלושת חברי הכנסת מסיעת בל"ד שביקרו את משפחות מחבלים, שואף להרוס את מרקם החיים בין ערבים ליהודים במדינת ישראל". לדבריו, "אסור לנו לאפשר למחרחרי הריב והמדון הללו לפגוע בהשתלבותם של האזרחים הערבים בחברה הישראלית, ולהכשיל את חתירתנו לביסוסו של דו קיום".

סגנו של יעלון, אלי בן דהן, מסר גם הוא: "הח"כים הערבים נותנים רוח גבית לטרור. בימים של הסתה משתוללת שבעקבותיה נרצחים אזרחים חפים מפשע וחיילות צעירות, הח"כים הערבים רומסים ברגל גסה כל צלם אנוש וכל חמלה.
בית המשפט העליון חייב להתעורר ולהתגייס למאבק בטרור. אסור לתת להם להמשיך לכהן כגיס חמישי בכנסת, שאינו מייצג את עמדתם של רוב האזרחים הערבים בישראל ואף משחיר את שמם. פניתי לשרת המשפטים בנושא ואזום דיון סיעתי".

ח"כ באסל גטאס באולפן וואלה!NEWS, אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
"מיעוט קיצוני ומתבדל". ח"כ גטאס/ראובן קסטרו

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף גם הוא את הביקור. "חברי כנסת שהולכים לנחם משפחות של מחבלים רוצחי ישראלים אינם ראויים לכהן בכנסת ישראל", אמר. "פניתי הערב ליו"ר הכנסת בכדי לבחון אילו צעדים ניתן להפעיל נגדם". מהמחנה הציוני נמסר: "ביקור חברי הכנסת של בל"ד אצל משפחות המחבלים הוא עידוד להמשך הטרור ולרצח חפים מפשע".

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן אמר אתמול בכנס של המכון למדיניות נגד טרור במרכז הבינתחומי בהרצליה כי הוא מתעקש שלא להחזיר את גופות המחבלים במטרה למנוע מסע הלוויה ממלכתי. מסע כזה, לטענתו, מאדיר ומפאר את המחבל, ויוצר רצון לחקותו בקרב מחבלים פוטנציאליים. כמו כן, הוסיף ארדן: "לצערי, למרות שניסיתי לקדם זאת, לא יהיה גירוש של משפחות מחבלים מיהודה ושומרון לעזה''. ארדן אמר כי ניסה לקדם את ההצעה הזאת כצעד מרתיע, אך נתקל בהתנגדות נחרצת מצד היועץ המשפטי לממשלה היוצא יהודה וינשטיין ומצד היועץ הנוכחי אביחי מנדלבליט, בטענה כי צעד זה אינו חוקי.

(עדכון ראשון: 22:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully