וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עמאר ביקש מבעלי עסקים בבירה לסגור בשבת; "הכניס אותי לדילמה"

3.2.2016 / 2:05

רבה הראשי של ירושלים הגיע לעסקים הפתוחים בשבת, וניסה לשכנע את בעליהם לסגור. "אמרתי לו שבלי זה אין לי איך להתקיים", סיפר אחד מהם. חבר מועצת העירייה: "מצופה מרב של עיר מורכבת כזו שייתן לכל אדם לחיות לפי אמונתו"

הרב שלמה עמאר מבקר בעסקים שפתוחים בשבת בירושלים, ומבקש מהם לסגור. מיכאל שמש, מערכת וואלה! NEWS
"הרב לא כפה עלינו". הרב הראשי לירושלים, שלמה עמאר/מערכת וואלה! NEWS, מיכאל שמש

בעלי המרכולים הפתוחים בשבת במרכז ירושלים הופתעו אתמול (שלישי) כשלחנויותיהם נכנס הרב הראשי הספרדי של ירושלים שלמה עמאר, שניסה לדבר לליבם וביקש מהם לסגור את עסקיהם בשבת. זאת, על רקע מאבקם בראש העירייה, ניר ברקת, שהחליט לאכוף את הסגירה בשבת.

לפני כחצי שנה החליטה עיריית ירושלים לסגור בשבת שבעה מרכולים הפועלים 7\24 במרכז העיר. מאז, בעלי העסקים זומנו לשימוע, ולפני שבועיים קיבלו צו מהעירייה שהודיע כי בחודש אפריל תחל האכיפה. בעלי העסקים יצאו למאבק נגד ההחלטה ובכוונתם אף לעתור לבית המשפט. היום פנה הרב עמאר לכמה מהם.

בעקבות פניית הרב, אמר לוואלה! NEWS ינון אלקיים, בעל קיוסק ברחוב רבי עקיבא, כי "זה היה מעמד לא פשוט, הרב הכניס אותי לדילמה". הוא תיאר כי "הרב בא וביקש שלא נעבוד בשבת, לא כפה עלינו חס וחלילה, רק הביע את דעתו". לדבריו, "אמרתי לו שזו הפרנסה ואין לי איך להתקיים בלי העבודה בשבת, כי גם ככה המצב על הפנים בחודשים האחרונים והשבת מכפרת".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
מחקר הזיהום: האם תושבי חיפה יוכלו לקבל פיצויים של מיליארדים?
מנהרה נוספת קרסה ברצועה; לוחם חמאס נהרג ושמונה נפצעו
חברי סגל אוניברסיטת תל אביב נגד הלוגו החדש: "מכוער ומסורבל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב עמאר בעת ביקורו בבתי העסק/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלקיים סיפר כי הרב עמאר השיב לו "תשתדלו, תחשוב על זה", והדגיש כי "הוא לא בא וחפר וכפה עלינו לעשות משהו נגד רצוננו. הוא בירך אותנו, בירך אותי". הביקור לא גרם לבעלי העסקים לסגור, אולם בהחלט ריגש אותם: "תשמע הוא רב גדול, לא משהו שרואים כל יום ולא מישהו שבא אליך כל יום", אמר אלקיים.

אלעד מלכא, חבר מועצת העירייה מתנועת "התעוררות", שיצאה היום לקמפיין נגד ראש העירייה בעניין, אמר כי "בזמן שמערכת הכשרות בירושלים סובלת מתת-תפקוד, ובזמן שמבקר המדינה ומבקרת העירייה חוקרים את הנעשה ברבנות ירושלים, עדיף שהרב עמאר יטיל את כובד משקלו לטובת יצירת מערכת טובה ויעילה". לטענתו, "במקום זאת מתעסק הרב, לצערי, במלחמות שבת בעיר. מצופה מרבה הראשי של עיר מורכבת כמו ירושלים שידע לאפשר לכל אדם לחיות לפי אמונתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully