וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב זריקה: ראייתם של תשעה מטופלים בבית חולים בחיפה בסכנה

2.2.2016 / 11:30

מדובר במטופלים בבית החולים כרמל שמקבלים זריקות למניעת הידרדרות בכושר הראייה. מקור הזיהום לא ידוע ומידת הנזק תתברר בימים הקרובים. משרד הבריאות מעודכן בפרטים. "זה מדאיג, מה אעשה במועד הזריקה הבא?"

לא לשימוש -בית החולים כרמל  - מרכז רפואי כרמל בחיפה. ויקיפדיה, אתר רשמי
החולים מקבלים זריקה אחת מדי חודש. בית החולים כרמל/אתר רשמי, ויקיפדיה

ראייתם של תשעה מטופלים בבית החולים כרמל שבחיפה נפגעה מזיהום שמקורו לא ידוע. התשעה מטופלים בזריקות אווסטין לטיפול במבוגרים הלוקים בראייתם. מדובר בזריקה שבמקור משמשת לטיפול במחלת הסרטן, ואולם משהתברר כי יש ביכולתה לסייע לבלימת הידרדרות בכושר הראייה, היא החלה לשמש גם עבור מטרה זו.

תשעת המטופלים קיבלו את הזריקה בימים רביעי וחמישי בשבוע שעבר והם נמצאים כעת בבית החולים לקבלת טיפול נגד הזיהום. מידת הנזק עדיין לא ידועה וצפויה להתברר בימים הקרובים. משרד הבריאות קיבל עדכון על אודות הפגיעה בראייתם של המטופלים.

"זה מדאיג", סיפרה ע', תושב הקריות שמטופלת בזריקה זו בבית החולים. "אני לא יודעת מה אעשה במועד הבא שבו עליי לקבל את הזריקה", הוסיפה. "מצד שני, חייבים לשמור על רציפות ולקבל זריקה מדי חודש. אני מקווה שמקור הזיהום יתברר ויטופל, ויוסר החשש לפגיעה דומה".

חולים שמטופלים בזריקות אווסטין מקבלים זריקה אחת מדי חודש. מדובר בטיפול שמקובל בכל בתי החולים בארץ ורק בבית החולים כרמל שבחיפה ניתנות אלפי זריקות כאלו בכל שנה.

מבית החולים כרמל נמסר בתגובה: "המטופלים מאושפזים בבית החולים וניתן להם טיפול. עדיין לא ברורה מידת הפגיעה. משרד הבריאות מעודכן. אין חשש להידבקות".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
ליצמן וגבאי נועדו עם עורכי מחקר הזיהום בחיפה: "אם צריך נסגור מפעלים"
אחרי 13 שנה: שרידי מעבורת הקולומביה הגיעו לישראל
"היכן החיבוק של אימא?": בנותיה של דפנה מאיר זכו בתחרות ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully