וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות גם על הקרקע: טורקיה מונעת ממשאיות רוסיות להיכנס לשטחה

1.2.2016 / 19:47

ההסכם שאפשר למשאיות רוסיות להעביר סחורות פג ועמו האישור שלהן להיכנס לשטחה של המדינה. זאת ברקע המשבר בין שתי המדינות, שפרץ בשל הפלת המפציץ הרוסי בגבול סוריה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

טורקיה לא מאפשרת יותר למשאיות רוסיות להיכנס לשטחה ברקע היחסים המתוחים בין שתי המדינות בעקבות הפלת המטוס הרוסי בחודש נובמבר הקודם. באתר של התאחדות המשאיות הבינלאומית נמסר כי אנקרה סירבה לחדש את ההסכם שבמסגרתו התאפשר למשאיות רוסיות להכניס סחורות לתוך טורקיה. גורם בממשלת טורקיה אישר שפג תוקפו של ההסכם, אך הוא לא אישר שהממשלה סירבה להאריך אותו.

בתגובה, משרד התחבורה של רוסיה הודיע כי הוא יקצץ את מספר המשאיות הטורקיות שלהן ניתן אישור להיכנס לשטח המדינה, לרבע מהמכסה הנוכחית. עוד בדצמבר, מוסקבה הפחיתה את מספר המשאיות שיכולות להיכנס לרוסיה.
יחסי המסחר בין שתי המדינות השתפרו לאחר שהמערב הטיל סנקציות על מוסקבה בשל מעורבותה במלחמה באוקראינה.

ואולם, הפלת המפציץ הרוסי שפעל בצפון סוריה ב-24 בנובמבר, גרמה למשבר חריף בין טורקיה לרוסיה. בעקבות התקרית, השיתה רוסיה עיצומים כלכליים על טורקיה, שהייתה שותפת סחר חשובה שלה. עם זאת, אנקרה, מצדה, לא הטילה סנקציות על רוסיה. שווי המסחר בין שתי המדינות ב-2014 נאמד ב-31 מיליארד דולר.

ביום שבת האחרון הודיעה טורקיה כי אירעה תקרית דומה בגבולה הדרומי עם סוריה. לטענתה, מטוס קרב רוסי חדר לשטחה האווירי למרות אזהרות שקיבל. בעקבות זאת, זומן השגריר הרוסי באנקרה לשיחת נזיפה והנשיא רג'פ טייפ ארדואן אמר כי מדובר בפעולה "חסרת אחריות".

לקריאה נוספת בנושא
מטוס קרב רוסי שוב חדר לשמי טורקיה; ארדואן: "חסרי אחריות"
לפני שיחות השלום המדומות, רוסיה וארה"ב מבצרות עמדות בסוריה

נהגי משאיות בדרכם להפגנה במוסקבה מהעיר וולגרד, רוסיה, 1 בפברואר 2016. AP
יסבלו מהמשבר. משאיות רוסיות בדרכן למוסקבה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully