וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: חנינה לאישה שירתה למוות בבן זוגה שתקף אותה

1.2.2016 / 8:24

בפעם השנייה בלבד מאז החלה כהונתו, הנשיא פרנסואה הולנד השתמש בסמכות שניתנה לו וקצב את עונשה של ז'קלין סובאז', לאחר שבנותיה אספו יותר מ-380 אלף תומכים. "בהתחשב בנסיבות, הנשיא מבקש לאפשר לה להתאחד מחדש עם משפחתה"

נשיא צרפת פרנסואה הולנד משוחח עם חיילים צרפתים, 14 בינואר 2016. רויטרס
שלושת בנותיה של סובאז' פרסמו עצומה לאחר דחיית ערעורה. הולנד/רויטרס

נשיא צרפת פרנסואה הולנד העניק אמש (ראשון) חנינה לז'קלין סובאז', שהורשעה ברצח בעלה ונגזרו עליה עשר שנות מאסר. בצעד חריג עבור הנשיאות הצרפתית, קצב הולנד את עונשה של סובאז', לאחר ששלושת בנותיה הצליחו לאסוף יותר מ-380 אלף חתימות על עצומה שפרסמו בנושא בעקבות דחיית הערעור נגד גזר הדין בחודש דצמבר האחרון.

סובאז' ירתה למוות בבן זוגה בשנת 2012, לאחר שזה תקף אותה. משמעה של ההקלה בעונש שהעניק הנשיא היא שסובאז' תוכל להשתחרר באופן מידי. "בהתחשב בנסיבות האנושיות יוצאות הדופן, נשיא הרפובליקה מבקש לאפשר לגברת סובאז' להתאחד מחדש עם משפחתה מוקדם ככל הניתן", נמסר בהודעה רשמית מארמון האליזה.

עוד בוואלה! NEWS:
מתווה הכותל אושר חרף התנגדות החרדים: "פתרון הולם ויצירתי"
תכנית חדשה בעזה מכינה לנישואים: "שני הצדדים הם שותפים שווים"
האו"ם: "רבבות נשים שבתיהן נהרסו ב'צוק איתן' חשופות לאלימות"

ההודעה שפרסם הולנד בחשבון הטוויטר הרשמי שלו:

הולנד השתמש בסמכותו לחון אסירים רק פעם אחת עד כה, בשנת 2013, כשקצב את עונשו של פיליפ אל-שנאווי, האסיר הוותיק ביותר במערכת בתי הכלא במדינה, ששוחרר לאחר 38 שנים. החנינה הנשיאותית הוגבלה בשנת 2008, ואחד ממקרי החנינה הידועים בהיסטוריה הצרפתית עד אז היה זה של אלפרד דרייפוס, שהורשע בבגידה וזוכה בסוף המאה ה-19.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully