וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית חדשה בעזה מכינה לנישואים: "שני הצדדים הם שותפים שווים"

21.1.2016 / 0:19

"הפרויקט הזה צריך להגיע לכל האנשים", סיפר חסן מקבל, שהגיע עם ארוסתו לאוניברסיטה האיסלאמית כדי לקבל הדרכה דתית, רפואית ופסיכולוגית. אחד מהמנחים: "רוצים לשנות את התפיסה של חלק מהגברים, שחושבים שהאישה היא רק מכונת רבייה"

תכנית הדרכה לזוגות מאורסים, עזה, 19 בפברואר 2016. רויטרס
"האישה היא גם בן אדם, שזכאי להערכה ולכבוד". משתתפות בקורס, אתמול/רויטרס

בהיסוס קל, הגיעו השבוע כמה זוגות פלסטיניים לכיתה באוניברסיטה האיסלאמית שבעיר עזה, על מנת להשתתף בתכנית ההדרכה הראשונה ברצועה לקראת נישואים. מדובר ביוזמה של ארגון הסיוע הבריטי "אינטרפל", שזכתה לתמיכת שרי ממשלת חמאס, ונועדה להכין זוגות צעירים לחיי הנישואים, כולל ייעוץ דתי, חוקי, רפואי ופסיכולוגי.

עשרה זוגות שהגיעו שלשום (שלישי) לאוניברסיטה, זכו לשמוע על זכויותיהן וחובותיהן של הנשים מחד, ולקבל עצות בנוגע לאופן שבו הגברים יוכלו להיפתח ולשמור על רוח מרוממת גם בזמנים קשים מאידך. חמש מהנשים לבשו כיסוי פנים מלא, ואילו פניהן של חמש מהן היו חשופות. "הייתי בהלם לראות שרק מעט אנשים הגיעו לכאן", סיפר חסן מקבל, בן 25. "הפרויקט הזה צריך להגיע לכולם", הוסיף. "צעירים רבים בורים לחלוטין בכל הנוגע לנישואים. כל מה שהם יודעים זה שהם רוצים להתחתן, ואז פשוט להמשיך עם המסורת שהם מכירים".

עוד בוואלה! NEWS:
שנה וחצי לאחר "צוק איתן": קטאר חנכה יותר מאלף יחידות דיור בעזה
האו"ם: "רבבות נשים שבתיהן נהרסו ב'צוק איתן' חשופות לאלימות"
"למה הרגו אותו?": חיילים מצרים ירו למוות בצעיר ששחה מעזה

תכנית הדרכה לזוגות מאורסים, עזה, 19 בפברואר 2016. רויטרס
"אנחנו רוצים להפיח חיים ביחסי הנישואים". תחראווי/רויטרס

הקורס, שאורכו 15 שעות, מוצע בחינם לזוגות, והמשתתפים זכאים לשוברי מתנה בסך 60 דולרים, על מנת לעודד אותם להשתתף בתכנית. חלק מהשיעורים מוצעים לגברים ולנשים יחד, ואילו חלקם מופרדים. אחד מראשי התכנית, חסן אל-ג'וג'ו, שעומד גם בראש המועצה ההלכתית העליונה, סיפר כי עד כה 90 כלות וחתנים השלימו את הקורס.

"התחלנו את הקורס כניסיון, על מנת לפתח אותו, ואנו שוקלים להמליץ על הפיכתו לחובה", הוסיף אל-ג'וג'ו. "עם זאת, כדי להגיע לנקודה הזאת, זה תלוי בחברה הפלסטינית. אם הנסיבות הכלכליות, הפסיכולוגיות והתרבותיות יהיו מוכנות – גם אנחנו נהיה מוכנים". לדבריו, הסיבה המרכזית לגירושים בעזה – שנחשבים למוצא האחרון בלבד – אינה עוני או קושי פיזי, כי אם "חוסר הבנה הדדית".

"אנחנו רוצים להפיח חיים ביחסי הנישואים, דרך כך שנבהיר לשני הצדדים כי הם שותפים", סיפר. "אנחנו רוצים לשנות את התפיסה של חלק מהגברים, שחושבים שהאישה היא רק מכונה שנועדה להתרבות. האישה היא גם בן אדם, שזכאי להערכה ולכבוד". בשנה האחרונה, נערכו כ-20 אלף טקסי נישואים ברצועת עזה – 5,000 יותר משנת 2014. כעת, עם יותר ממחצית מתושבי עזה מתחת לגיל 25, המספר רק צפוי לעלות בשנה הקרובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
תכנית הדרכה לזוגות מאורסים, עזה, 19 בפברואר 2016. רויטרס
"חלק מההורים לא יושבים עם הילדים שלהם ומדברים איתם אפילו על הדברים הכי פשוטים"/רויטרס

"אני מסביר להם את הדרכים השונות שבהן הם יכולים להביע את עצמם, להפגין אהבה, שנאה ורגשות אחרים, ואת ההבדלים ביניהם", הסביר הפסיכיאטר ג'מייל תחראווי, שמדריך את הזוגות בתכנית. "אני רוצה להבהיר להם שאם כל אחד מבני הזוג מבין את ההבדל, הם יכולים לשפר את היחסים ביניהם".

תחראווי הוסיף כי הוא "קורא להם להיפתח בכל התחומים. זה חובה. זה אחד מהדברים השליליים בחברה שלנו, חלק מההורים לא יושבים עם הילדים שלהם ומדברים איתם אפילו על הדברים הכי פשוטים. אם נגדל את הילדים שלנו ונלמד אותם לדבר בכנות ולומר מה קורה איתם, הרבה מהבעיות ייפתרו".

(עדכון ראשון: 23:26)

תכנית הדרכה לזוגות מאורסים, עזה, 19 בפברואר 2016. רויטרס
תכנית הדרכה לזוגות מאורסים, עזה, 19 בפברואר 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully