וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס התוכנית המצטיינת בתיכונים – למגמה הצבאית בפנימייה הצבאית בחיפה

דווקא לאחר קבלת ההחלטה של שר הבטחון והרמטכ"ל לסגירת הפנימייה הצבאית בחיפה, מעניק משרד החינוך את פרס המגמה המצטיינת, מתוך מאה מגמות ייחודיות מרחבי הארץ, למגמה הצבאית. מפקד הפנימייה: "אני גאה בפרס, אבל עצוב לי שהוא בא לאחר החלטת הסגירה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מימין לשמאל: סרן דימיטרי יורין, פסיכולוג הפנימייה, סרן מיכאל ארליך, מפקד צוות בפנימייה, סא"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

תוכנית המגמה הצבאית בפנימייה הצבאית לפיקוד בחיפה זכתה השבוע בפרס התוכנית המצטיינת של התוכניות הלימודים הייחודיים בתיכוניים בישראל לשנת תשע"ה. הפרס ניתן "על פיתוח תכנית לימודים ייחודית בלימודי צבא, בטחון ארץ ישראל והפעלתה בשנת הלימודים תשע"ה". מעניין שהזכייה פורסמה מספר שבועות לאחר החלטת שר הביטחון, משה יעלון, והרמטכ"ל גדי איזנקוט, על סגירת הפנימייה.

על קבלת הפרס התחרו למעלה ממאה תיכוניים מרחבי הארץ שכולם פיתוח תכניות ייחודיות לקבלת בגרות בחמש יחידות, שאושרו על ידי המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך. את התוכנית הזוכה פיתח מפקד הפנימייה הקודם, סא"ל (מיל) יפתח גיא, ברוח מכללת הפיקוד המובילה בעולם, הווסט פוינט, האקדמיה לצוערים של הצבא האמריקאי, גיא מגדיר אותה כמעין פו"מ (פיקוד ומטה) לנוער.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התעודה שהוענקה למגמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התכנית משלבת לימוד תורות צבאיות, חקר של ניתוחי קרב, התנסות, היסטוריה צבאית, לימודי ארץ ישראל, ותקופות היסטוריות על פי קרבות מפורסמים בתולדות עם ישראל. במעמד קבלת הפרס הודה מפקד הפנימייה הנוכחי, סא"ל ליאור גרוס, למשרד החינוך ולמכללה למנהל שאירחה את הטקס ואמר. "אני גאה בקבלת הפרס המסמל את הערכים העמוקים של עם ישראל והפנימיה הצבאית ואת הנוער הנפלא שלומד אצלנו. מצד שני עצוב וכואב לי מאוד על כך שאנחנו מקבלים את הפרס מספר שבועות לאחר החלטת הרמטכ"ל ושר הבטחון לסגירת הפנימייה. ישנם דברים שניתן ללמד אותם בשלוש שנים ולא בקורסים קצרים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully