וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית תל אביב נגד משרד החינוך: תומכת במיונים בביה"ס לטבע

31.1.2016 / 21:34

לאחר שמשרד החינוך אסר על בית הספר לטבע לערוך מיונים לתלמידי כיתה א', ההורים עתרו בדרישה "לשמור על ייחודו". העירייה תומכת בתהליך המיונים והבהירה: "לא מדובר במבחן קוגניטיבי". יו"ר ועד ההורים למשרד החינוך: "אל תתנו יד להרס בית הספר"

בית ספר לטבע תל אביב. ראובן קסטרו
"בית הספר לטבע הוא בית ספר ממלכתי, ייחודי על-אזורי, המקיים מארג חברתי אינטגרטיבי". בית ספר לטבע/ראובן קסטרו

עיריית תל אביב-יפו הגישה בשבוע שעבר תצהיר לבית המשפט ולפיו היא תומכת במיונים שמקיים בית הספר לטבע, סביבה וחברה בעיר לבית הספר היסודי, זאת בעקבות עתירת ההורים ובניגוד לעמדת משרד החינוך. ב-30 השנים שבהם קיים בית הספר, שמוגדר מוסד ממלכתי-עירוני, נערכים מיונים לתלמידים המבקשים להתקבל ללימודים בכיתה א'. לפני כחודש אסר משרד החינוך על קיום המיונים, בעקבות פסק דין בעתירה שהגישו הורים שילדיהם לא התקבלו לבית הספר.

לפני עשרה ימים עתרה מועצת ההורים של בית הספר לבית המשפט המחוזי בעיר נגד משרד החינוך, וביקשה לבטל את האיסור. לטענת ההורים, משרד החינוך הכיר עקרונית בבית הספר כייחודי אולם אסר עליו לקיים את המיונים ללא דיון. עוד טענו ההורים כי עשרות בתי ספר ממלכתיים ייחודיים אחרים ממיינים תלמידים, וכעת משרד החינוך אוסר זאת רק על בית הספר לטבע. לדברי ההורים, ביטול המיונים יבטל את ייחודו של בית הספר, להגדרתם, ויפגע בתלמידיו.

עוד בוואלה! NEWS:
"הערך מוטל בספק": התיכון בירושלים שמתנגד למסעות לפולין
רשת חינוך חרדית-ספרדית: לא להשמיע לילדות שירים מזרחיים
"מופרעים למשחטה": תלמידים בתיכון מוביל בארץ טוענים שהסגל מכה אותם

בית ספר לטבע תל אביב. ראובן קסטרו
"החיים בבית הספר מתנהלים תוך הקפדה על צניעות, ערבות חברתית ושמירת כבוד התלמיד ומשפחתו, ואת זה יש לשמר"/ראובן קסטרו

בתשובה שהגישה ביום רביעי עיריית תל אביב-יפו לבית המשפט, קבעה עורכת הדין גלי כרמון, באת כוחה של העירייה: "יש להותיר את המצב כפי שהיה בשנים האחרונות. בית הספר לטבע הוא בית ספר ממלכתי, ייחודי על-אזורי, המקיים מארג חברתי אינטגרטיבי". בנוגע להליך המיונים, טענה העירייה כי "כיום מדובר בהליך של תצפיות, מעין סדנאות אישיות וקבוצתיות של התלמידים הפוטנציאליים, המדמות שגרת לימוד של בית הספר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"אנו חווים ירידה של עשרות אחוזים בהרשמה לבית הספר"

העירייה הדגישה כי "אין מדובר במבחן המבוסס על יכולות קוגניטיביות, אלא בתצפית על התלמיד אשר בודקת סקרנות, גילוי עניין, רצון ללמוד, מסוגלות לגעת בבעל החיים, צומח וסביבה, עצמאות ושיתוף פעולה בקבוצה". בסיכום דבריה, מסרה עו"ד כרמון כי "החיים בבית הספר מתנהלים תוך הקפדה על צניעות, ערבות חברתית ושמירת כבוד התלמיד ומשפחתו, ואת זה יש לשמר". העירייה הביעה עמדה דומה גם בעתירה הפרטנית של ההורים שילדיהם לא התקבלו, אולם כעת הצהירה זאת עקרונית והבהירה כי היא מתנגדת למהלך של משרד החינוך לביטול המיונים.

יו"ר ועד ההורים בבית הספר, הילה דיין, אמרה לוואלה! NEWS כי "לעומת השנים הקודמות, אנו חווים ירידה של עשרות אחוזים בהרשמה לבית הספר לאחר החלטת משרד החינוך. ההורים הבינו שמדובר בהרס בית הספר במתכונתו הקיימת, כמקום שמעודד סקרנות, מחקר, לימוד של סביבה ותפיסה חברתית מתקדמת. ההורים הבינו שבלי כל אלה אין טעם לשלוח את הילדים לבית ספר על-אזורי מרוחק".

דיין הוסיפה ותקפה את משרד החינוך: "ההחלטה תמוהה במיוחד על רקע העובדה שמתוך קרוב למאה בתי ספר ייחודיים בארץ, רק על בית הספר לטבע, סביבה וחברה בתל אביב נאסר לקיים מבדקי התאמה לקראת השנה הקרובה". לדבריה, "פנינו לבית המשפט על מנת לבחון מחדש את ההחלטה, גם על בסיס האכיפה הבררנית שהיא לוקה בו. אני פונה לשכל הישר של שר החינוך ושל אנשי המשרד - אל תתנו יד להרס בית הספר, אשר ב-30 השנים שבהן הוא מתקיים, הספיק להצמיח שורה של חוקרים מבטיחים, בפרט בתחומי הטבע והביולוגיה, בשיעורים גבוהים עשרות מונים בהשוואה לבתי ספר אחרים".

ממשרד החינוך נמסר: "לאחר למעלה משנתיים של דיונים, החליט המשרד לא לאשר עוד תהליכי מיון בבית הספר, שכן מדיניות משרד החינוך אוסרת על מיונים מכל סוג שהוא. בית הספר אושר כייחודי על אזורי, ואי לכך קבלת התלמידים תתאפשר מכל העיר. המשרד יעשה את כל המאמצים כדי לשמור על אופיו המיוחד של בית הספר כמוסד איכותי, ייחודי ומצוין. לגבי תצהיר עיריית תל אביב, תגובת המשרד תינתן לבית המשפט כמקובל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully