וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ליבי נשבר": דודתו של הפעוט הסורי שגופתו נשטפה לחוף במסר לציבור

טינה כורדי, דודתו של איילן כורדי, הביעה צער על ילדי המהגרים הרבים שנהרגים וקראה "להפסיק את המלחמה". במקביל, בסוכנות המודיעין הפלילי של האיחוד האירופי הודיעו כי לפחות עשרת אלפים ילדי מהגרים נעלמו עם הגעתם ליבשת

ילדים בהתקהלות מהגרים בסמוך לעיירה רוזקה שבגבול הונגריה-סרביה. 12 בספטמבר, 2015.. רויטרס
"יש עוד הרבה ילדים שמתים". ילדי מהגרים בגבול הונגריה-סרביה/רויטרס

"יש עוד הרבה ילדים שמתים וזה שובר את ליבי" – כך אמרה אתמול (שבת) דודתו של איילן כורדי, הפעוט הסורי שטבע למוות ותמונת גופתו שנשטפה אל החוף בטורקיה עוררה סערה. הדודה, טינה כורדי, שנמצאת בקנדה, אמרה כי היא "שבורת לב" למראה תמונות נוספות של ילדי מהגרים שמתים בכל יום. "צריך להפסיק את המלחמה הזו", המשיכה, "לא עוד 'איילינים' מתים". היא הוסיפה כי לעולם אסור לשכוח את הסיפור של האחיין שלה.

איילן כורדי בן השלוש נמצא מת בספטמבר האחרון על חוף הים. באסון נהרגו גם אימו ואחיו בן החמש, שניסו לברוח מהעיר כובאני שבצפון סוריה, שם התקיימו מלחמות בין כוחות הממשל לבין ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
שבדיה: מאות רעולי פנים יצאו לתקוף פליטים כדי "להעביר מסר"
סקר בגרמניה: 40% מעוניינים בהתפטרות מרקל לנוכח משבר הפליטים
יוון: 23 מבקשי מקלט טבעו למוות בסמוך לגבול עם טורקיה

איילן, ילד כורדי בן שלוש מסוריה, שטבע למוות בעת שניסה להגר עם משפחתו לאירופה וגופתו נמצאה על החוף בטורקיה, ספטמבר 2015. רויטרס
"לא לשכוח אותו". איילן כורדי/רויטרס

בתוך כך, היורופול, סוכנות המודיעין הפלילי של האיחוד האירופי, הודיעה כי לפחות עשרת אלפים ילדי מהגרים נעלמו עם הגעתם ליבשת וקיים חשש גדול שהם נפלו קורבן לארגוני סחר. ראש היורופול, בריאן דונלד, טען כי רק באיטליה נעלמו כ-5,000 ילדים ועוד אלף נעדרים בשבדיה. בבריטניה הוכפל מספר הילדים שנעלמו מרגע שהגיעו למדינה ביחס לשנה הקודמת. "אנחנו מחפשים יותר מעשרת אלפים ילדים", הסביר, "לא כולם נפלו קורבן לעבירות פליליות, אבל אנחנו פשוט לא יודעים איפה הם, מה הם עושים ועם מי הם נמצאים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ילדי מהגרים בגבול סרביה סמוך להונגריה, אוגוסט 2015. רויטרס
מנוצלים לסחר, עבודה או מין. ילדים בגבול הונגריה-סרביה/רויטרס

מצוקת ילדי המהגרים היא אחת הבעיות הדחופות שעימם מתמודדים בארגון. ארגון המגן על זכויות הילדים, טען כי בשנה החולפת הגיעו ליבשת 26 אלף ילדים ללא ליווי הורים או מבוגרים. לפי נתוני היורופול, 27% ממספר הכניסות ליבשת בשנה החולפת הם ילדים. "גם אם הם רשומים וגם אם לא, אנחנו מדברים על 270 אלף ילדים שהגיעו ליבשת. חלק עם ליווי וחלק בלי", אמר דונלד. החשש הוא שילדים ללא ליווי הם מטרה קלה יותר לאותם ארגוני סחר או פושעים אחרים.

לדבריו של דונלד, ביורפול ישנן עדויות על כך שכמה ילדי מהגרים נוצלו מינית עם הגעתם. כמו כן, במקרים רבים מנצלים את הילדים ככוח עבודה או לשם שירותי מין. דונלד קרא לציבור לסייע בזיהוי הילדים שנעלמו, במקביל לעבודת היורופול באיסוף ראיות וניסיון לאיתורם. "יכול להיות שהם עוברים התעללות ואנחנו כאוכלוסייה צריכים להיות ערים לזה", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully