וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן על הטענות שלפיהן פוטין מושחת: "משקף את עמדתנו"

28.1.2016 / 20:54

דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט התייחס לדברים שהשמיע השבוע בכיר משרד האוצר, שלפיהם ארצות הברית רואה בנשיא רוסיה גורם מושחת. במוסקבה הביעו זעם על ההאשמות הללו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(הריאיון של אדם ז'ובין, בכיר במשרד האוצר האמריקני, ל-BBC, ששודר השבוע)

הבית הלבן חיזק הערב (חמישי) את העמדה שהביע הבכיר במשרד האוצר ולפיה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מושחת. "ההערכה הזאת משקפת את עמדת הממשל", מסר הדובר ג'וש ארנסט. אדם שובין, האחראי על הסנקציות במשרד האוצר של ארצות הברית, אמר השבוע בריאיון לרשת BBC כי וושינגטון רואה בפוטין מושחת. במוסקבה הביעו זעם על כך.

בריאיון, שנערך ביום שני, הסביר שובין כי "ראינו אותו מעשיר את חבריו, את בעלי בריתו הקרובים, ודוחק את מי שאינו נמנה עם חבריו ומשתמש במשאבי המדינה החוצה. בין שזה ההון האנרגטי של רוסיה או בין שאלו חוזים מדיניים אחרים, הוא מקדם את אלה שהוא מאמין כי ישרתו אותו ומחריג את אלה שלא. בעיניי זו תמונה של שחיתות".

עוד כתבות בנושא:
ארה"ב מאשימה לראשונה בפומבי: פוטין מושחת
רוסיה זועמת על ארה"ב: הוכיחו שפוטין מושחת, זה שקר

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נושא נאום בפני קונצרט של ילדים במוסקבה, 26 בדצמבר 2015. רויטרס
"מעשיר את חבריו". פוטין/רויטרס

יום למחרת, הקרמלין גינה בחריפות את הדברים. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר לכתבים במוסקבה כי ההאשמות שהשמיע שובין הן "האשמה רשמית" ו"שקר מוחלט". פסקוב אמר לכתבים במוסקבה כי הדברים שהועלו היו "דוגמה נוספת לעיתונות לא-אחראית, ואף להערה מצד נציג של משרד האוצר האמריקני" שהיוו האשמה רשמית. "לחלוטין ברור מי מכוון זאת", הוסיף פסקוב והדגיש כי יש צורך בהוכחות כדי שיהיה ברור שההצהרות הללו הן לא עלבון לא מבוסס.

הממשל האמריקני הטיל סנקציות על כמה בכירים בקרמלין ב-2014 וטען כי פוטין משקיע באופן חשאי במגזר האנרגיה. עם זאת, באותה התקופה האמריקנים לא האשימו אותו ישירות בשחיתות. הסנקציות, שהורחבו וכללו יותר אזרחים וארגונים – עלו בקנה אחד עם צעדי האיחוד האירופי נגד רוסיה. המניע להטלת הסנקציות היה סיפוח חצי האי קרים והמלחמה במזרח אוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully