וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מאשימה לראשונה בפומבי: פוטין מושחת

בריאיון לרשת הבריטית BBC, אמר המפקח על הסנקציות במשרד האוצר כי הממשל האמריקני יודע עובדה זו במשך שנים רבות. מדובר בפעם הראשונה שבה מאשימה ארה"ב את נשיא רוסיה בשחיתות במישרין

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

בכיר במשרד האוצר האמריקני אמר לערוץ הבריטי BBC כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מושחת והממשל האמריקני יודע זאת "במשך שנים רבות" - כך פרסמה היום (שני) רשת השידור הציבורית הבריטית. אדם ז'ובין, המפקח על הסנקציות של משרד האוצר האמריקני, אמר את הדברים בתכנית "פנורמה" של הערוץ.

הממשל האמריקני הטיל סנקציות על עוזריו של פוטין, אך מדובר בפעם הראשונה שבה הוא מאשים בשחיתות את הנשיא באופן ישיר. דובר הנשיא הרוסי אמר ל-BBC כי "אין מה להגיב לשאלות או לנושאים כאלו משום שברור שהם בדיוניים".

בתכנית, אמר ז'ובין: "ראינו אותו מעשיר את חבריו, את בעלי בריתו הקרובים, ודוחק את מי שאינו נמנה עם חבריו ומשתמש במשאבי המדינה החוצה. בין שזה ההון האנרגטי של רוסיה או בין שאלו חוזים מדיניים אחרים, הוא מקדם את אלה שהוא מאמין כי ישרתו אותו ומחריג את אלה שלא. בעיניי זו תמונה של שחיתות".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, דיוקן עשוי מקליעים, רוסיה, אוקטובר 2015. AP
"מעשיר את חבריו ואת בעלי בריתו". דיוקנו של פוטין עשוי מקליעים/AP

הממשל האמריקני הטיל סנקציות על כמה בכירים בקרמלין ב-2014 וטען כי פוטין משקיע באופן חשאי במגזר האנרגיה. עם זאת, באותה התקופה האמריקנים לא האשימו אותו ישירות בשחיתות. הסנקציות, שהורחבו וכללו יותר אזרחים וארגונים – עלו בקנה אחד עם צעדי האיחוד האירופי נגד רוסיה. המניע להטלת הסנקציות היה סיפוח חצי האי קרים.

בשבוע שעבר קבעה ועדת החקירה סביב מותו סוכן ה-KGB לשעבר אלכסנדר ליטוויננקו ב-2006 כי פוטין "ככל הנראה אישר" את חיסולו. ליטוויננקו הורעל במלון שבו שהה בלונדון באמצעות כוס תה ובה פולוניום 210 – חומר רדיואקטיבי יקר הזמין רק במתקני גרעין סגורים. גורמים רבים האשימו את רוסיה באחריות לחיסולו, בשל היותו של ליטוויננקו מבקר חריף של הממשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully