וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל על מחדל מלחם: "לא הסתרנו כלום מהציבור, נפיק לקחים"

אלשיך התייחס לראשונה לדיווח שלפיו שתי נערות מסרו למוקד 100 שראו את המחבל מתל אביב, ואמר כי לא הייתה לתלונה "שום השפעה מבצעית על קבלת החלטה". השר ארדן גיבה את דבריו. המפכ"ל לשעבר חפץ לאולפן וואלה! NEWS: "הייתה פה בהחלט תקלה"

צילום: באדיבות ערוץ 1, עריכה: טל רזניק

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, התייחס היום (חמישי) לראשונה לחשיפתה של כרמלה מנשה ברשת ב' אתמול לפיה שתי נערות דיווחו למוקד 100 וסיפרו כי ראו את המחבל נשאת מלחם באוטובוס - אך לא קיבלו מענה. אלשיך אמר כי יופקו מההתנהלות לקחים. "כל מה שיהיה רלוונטי נעדכן את הציבור. העובדות המרכזיות נאמרו - לא היה לזה שום השפעה מבצעית על שום דבר בקבלת החלטה. אך זה לא אומר שלא יהיו לקחים".

אלשיך הוסיף כי "הדבר המרכזי שצריך להתייחס אליו זה - האם מה שנעשה פגע או לא פגע בפעילות המבצעית? ככל שיהיו לקחים מעבר לכך, ואין כמעט אירוע שאין בו לקחים - נתחקר, נפיק אותם ונעדכן את הציבור". לשאלה מדוע המידע הוסתר מהציבור עד כה, השיב: "לא הסתרנו את זה. היינו באמצע תחקיר, ובאמצע תחקיר לא מפרסמים".


לקריאה נוספת:
המשטרה על נשאת מלחם: "גם לו תוחקרו הנערות, המצב לא היה משתנה"
השאלות הקשות: מלחם עשה כל טעות אפשרית – ועדיין הצליח להימלט

טקס הענקת דרגות בכירות במשטרה 11 ינואר 2016. יואב דודקביץ'
אלשיך/יואב דודקביץ'

השר לביטחון פנים גלעד ארדן חיזק את דבריו של אלשיך. "המשטרה בודקת את כל מה שצריך לבדוק. כשיסתיימו התחקירים הם יוצגו לציבור, לי ולמפכ"ל, ואם יהיה צריך להפיק לקחים, נפיק לקחים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מפכ"ל המשטרה לשעבר: "תקלה כזאת לא צריכה לחזור על עצמה "

מפכ"ל המשטרה לשעבר אסף חפץ אמר היום בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי הייתה פה בהחלט תקלה. "אם לא מוכנים לקבל מידע מהציבור, כנראה שיש פה פגם גדול שהמשטרה חייבת לתקן. אני מצפה מידיעה כזאת שיתפסו אותה מיד ויגיעו לתחקר אותן אישית. זה לא קרה וצריך לחקור את זה", הוסיף.

לדבריו, "זה לא משנה אם המידע היה רלוונטי או לא הם היו צריכים להגיע אליהם. המשטרה צריכה להיות אמונה היום לקבל הרבה מידע, שחלק גדול ממנו מידע לא רלוונטי. יש היום אמצעים טכנולוגיים, אבל צריך להיות הרבה שיקול דעת מצד השוטרים של מי שמקבל מידע. יש היום המון מידע שמגיע מפלאפונים ומהרשת, והמשטרה צריכה להתאים את עצמה לכמויות המידע ולברור את הכול, אני מקווה שילמדו מהלקחים".

נשאת מלחם. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
מלחם לצד התכתובת של הנערות לגביו/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

חפץ ציין כי לדעתו "הם מפגרים אחרי ההתקדמות הטכנולוגית והיכולת של האזרחים. תקלה כזאת לא צריכה לחזור על עצמה ואני מעריך שהיא תחזור על עצמה". עם זאת, סירב חפץ לראות במרדף אחד מלחם כישלון. "הפעולה בסופו של דבר גם אחרי שבוע הייתה מוצלחת אבל צריך לראות אם לא היה אפשר לעשות את זה קודם".

אתמול הוגשו כתבי אישום נגד שלושה תושבי ערערה בגין סיוע למלחם. ממצאי החקירה שהותרו לפרסום עם הגשת כתבי האישום העלו כי מיד לאחר הירי הקטלני באלון בקל ושמעון רווימי בפאב "סימטא" ברחוב דיזנגוף, נמלט המחבל מזירת הפיגוע. ברחוב אבן גבירול הסמוך עלה מלחם על מונית מזדמנת, שעמה נסע לאזור הצפוני של חוף הים בתל אביב, סמוך למלון "מנדרין" ושם רצח את נהג המונית אמין שעבאן.

לאחר רצח נהג המונית, נטש מלחם את המכונית בדרך נמיר סמוך למכללת "לוינסקי", לאחר שנתקל בקושי בתפעולה, והמשיך לוואדי ערה בתחבורה ציבורית. ממצאי החקירה מלמדים כי מלחם תכנן וביצע את הפיגוע לבדו, ללא מעורבותם של אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully