וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זינקנו על המחבל כמו אריות ונאבקנו בו עד שהגיעו הכוחות"

יוסי אלי ודב גיל-הר

28.1.2016 / 10:00

אמיר הלפרין מגבעת זאב היה אחד התושבים שעצרו את המחבל לאחר שדקר אדם בן 36. לאולפן וואלה! NEWS הוא סיפר: "ישר בלי לחשוב כלום, רצנו אני ועוד חבר שלי אל המחבל. הוא צעק 'אללה אכבר'". על הניסיון למנוע את פינויו: "מבטיח שהחבר'ה התנהגו יפה". צפו בתיעוד הפיגוע

צילום: רוני כנפו עריכה: ניר חן

"זינקנו על המחבל כמו אריות והפלנו אותו לרצפה", כך סיפר היום (חמישי) אמיר הלפרין, אחד התושבים שהתנפלו על המחבל שדקר אתמול גבר בן 36 בהתנחלות גבעת זאב ופצע אותו באורח קשה.

הלפרין סיפר כי לקראת השעה 23:00 נכנס לחנות של הטוטו-לוטו כשפתאום שמע צרחות איומות. "הסתכלתי ימינה וראיתי את המחבל דוקר את הגבר. בלי לחשוב אני וחבר, ישראל בוזגלו, רצנו לכיוונו. בשניות הראשונות הייתי בהלם, בהתחלה חשבתי שאולי מדובר באירוע פלילי, אבל הוא צעק אללה אכבר. הוא ניסה לברוח לכיוון הוואדי אך הבחור מהבורגר גם קפץ עליו".

"בהתחלה צעקנו לכיוון המחבל, ניסינו להבהיל אותו. בדרך הוא זרק את הסכין, הרים ידיים ונרגע, אבל אז הוא התחיל השתולל ופגע בי ברגל. זינקנו עליו כמו אריות, הפלנו אותו לרצפה ונזהרנו תוך כדי כי ראינו שיש לו סכין. נתתי לו בוקס, כי הייתי חייב להמם אותו, להרגיע אותו ותפסנו לו את הידיים והרגליים", הוא המשיך. כשלמקום הגיעו כוחות הביטחון סיפר הלפרין כי צעק לאחד מהם: "תן לו כדור בראש, למה אתה לא יורה בו?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה לא יוצא מהראש, לא ישנתי כל הלילה". הלפרין/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחבל, בן 17 וחצי תושב כפר ביר נבאלא הסמוך, עקב אחרי זוג שנכנס למסעדת המבורגרים בתחנה שעל כביש 436, ובסמוך לכניסה דקר את הגבר פעמיים ונמלט מהמקום. במהלך מנוסתו השליך המחבל את הסכין שבידו, פגע באדם נוסף ופצע אותו באורח קל.

הלפרין סיפר כי כל התקרית הייתה עניין של כמה שניות. "הייתי בהלם. בכל פעם שאני נזכר איך הוא דקר וצעק, זה לא יוצא מהראש, לא ישנתי כל הלילה. אנחנו היינו על המחבל והחזקנו אותו כשהוא נאבק בנו. ניסינו להתיש אותו. אני לא יודע להגיד מתי בדיוק הגיעו הכוחות, זה ככל הנראה היה עניין של ארבע-חמישה דקות עד שהגיעו כוחות משטרה, צבא והחלו לחסום את הציר".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פיגוע דקירה בתחנת דלק גבעת זאב, ינואר 2016. ספק 500
זירת הפיגוע, אתמול/ספק 500

תושב גבעת זאב התייחס גם לעובדה כי נעשה ניסיון למנוע את פינוי המחבל לבית החולים. "היו חבר'ה שהגיעו אחר כך וצעקו 'תהרגו אותו', 'תירו בו'. אני יכול להבטיח שהחבר'ה בבורגר בגבעת זאב התנהגו יפה, ברגעים כאלו רואים שהעם מאוחד, כל הכבוד לכל מי שעזר לנו. אבל המטרה שלי הייתה להסתער, היינו ממש מסתערבים. אני שמח שהאירוע נגמר ככה ושהוא לא דקר גם את הבחורה בדרך".

הוא ביקש לשלוח רפואה שלמה לפצוע. "אחרי שאתה רואה אותו נדקר ואתה יודע בדיוק מי הוא זה כואב מאוד. אנחנו מסרנו את נפשנו ממש, הוא יכול היה לדקור גם אותנו. הייתי לוחם בגולני, היה לנו יעד, מטרה, ולא פחדנו. אחד בשביל כולם בשביל אחד".

פיגוע דקירה בתחנת דלק גבעת זאב, ינואר 2016. ספק 500
הסכין ששימשה את המחבל/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully