וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקבע מותו של חסר בית בן 50 שקפא למוות בבת ים

דר הרחוב סבל מהיפותרמיה קשה ופונה על ידי צוות מד"א לבית החולים וולפסון שבחולון תוך מאמצי החייאה. הוא הגיע במצב קשה כשחום גופו עומד על 21 מעלות בלבד. שעות לאחר מכן הוא מת

בית החולים וולפסון, חולון. ראובן קסטרו
בית החולים וולפסון/ראובן קסטרו

חסר בית בן 50 שסבל מהיפותרמיה ואותר הבוקר (חמישי) מחוסר הכרה בבת ים, מת שעות לאחר מכן בבית החולים. צוות מד"א שהגיע בבוקר למקום הימצאו של הגבר, בשדרות העצמאות פינת רחוב שמחה הולצברג בעיר, העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים וולפסון שבחולון. הפינוי התבצע תוך כדי פעולות החייאה.

מבית החולים וולפסון נמסר כי דר הרחוב התקבל בבית החולים כשחום גופו עומד על 21 מעלות בלבד. הצוות הרפואי בבית החולים נאבק על חיי חסר הבית, שאובחן סובל מהיפותרמיה קשה מאוד, אך נאלץ בסופו של דבר לקבוע את מותו.

עקב גל הקור הפוקד את ישראל בימים האחרונים ונוכח המקרה, ביקשו ממד"א למסור כי "בימי החורף בכלל ובימים אלו של גל הקור בפרט, במד"א קוראים לציבור לתת תשומת לב מיוחדת לקרובי משפחה ושכנים קשישים המתגוררים לבד, לוודא כי הם מוגנים מפני הקור ולסייע במידת הצורך".

עוד בוואלה! NEWS:
למרות ההתבהרות והעלייה בטמפרטורות - גל הקור יימשך גם בסופ"ש
מספר בוגרי לימודי הרפואה בארץ – מחצית מהממוצע ב-OECD
"צריך להשיב מלחמה": ח"כים ואמנים נגד הקמפיין החדש של "אם תרצו"

אמבולנס. קובי ריכטר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
מד"א קוראים לסייע לשכנים ומכרים המתגוררים לבד/מערכת וואלה! NEWS, קובי ריכטר/TPS

פרמדיק מד"א טל הרשקו שטיפל בחסר הבית סיפר: "על ספסל בגינה ציבורית ראינו גבר כבן 50 שוכב כשהוא מחוסר הכרה. הוא היה ללא דופק, ללא נשימה וקר מאוד למגע. הענקנו לו מיד טיפול רפואי מציל חיים שכלל טיפול להיפותרמיה הקשה ממנה סבל, עיסויים, הנשמה וטיפול תרופתי. פינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו קשה ביותר".

אתמול איבד קשיש בן 88 את הכרתו בביתו שבבת ים ולקה בהיפותרמיה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים וולפסון שבחולון כשהוא במצב קשה וחום גופו עומד על 28 מעלות בלבד. בני המשפחה לא הצליחו ליצור קשר עם הקשיש משלשום בשעות הערב. משלא ענה להם, הם התקשרו לחברה שמפעילה את לחצן המצוקה שבדירתו - שגם היא לא הצליחה ליצור עמו קשר. בשלב זה, הזעיקה החברה את צוותי מד"א, שפרצו את דלת ביתו ומצאו אותו מחוסר הכרה. הוא מאושפז בטיפול נמרץ ומצבו מוסיף להיות קשה

החובש רוני כבודי, שהעניק לקשיש טיפול מטעם מד"א, סיפר: "כשנכנסו לדירה ראינו קשיש שוכב על הרצפה כשהוא מחוסר הכרה וחום גופו קר. מיד הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני שכלל חימום ונוזלים, ופינינו אותו לבית החולים בניידת טיפול נמרץ, כשמצבו מוגדר קשה ויציב".

(עדכון ראשון: 9:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully