וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות חריגות בנייה של 670 מ"ר, לא נמצא "פגם ערכי מוסרי עמוק"

28.1.2016 / 9:41

השופט ירון מינטקביץ' קבע כי אין להשית קלון על ראש מועצת אבו גוש, עיסא ג'בר, והסביר: "הוא ביצע את הבנייה בשטח שבבעלותו ללא חריגה לשטח ציבורי או לשטח של אדם אחר. הפגיעה הנגרמת מן העבירות היא בערכים הכלליים. אין הצדקה להרחיקו מהחיים הציבוריים"

עריכה: טל רזניק

בית משפט השלום בבית שמש דחה אתמול (רביעי) את בקשת הפרקליטות ועו"ד יוסי חביליו, נציג מטעם היישוב אבו גוש, להשית קלון על ראש המועצה עיסא ג'בר, שהורשע בעבירות בנייה של מאות מ"ר.

"חרף העבירות, לא ראיתי כי הן מעידות על פגם ערכי מוסרי", קבע השופט ירון מינטקביץ', בהתייחסו לחריגות של 670 מ"ר והפרת צו שיפוטי להפסקת עבודות. לטענתו, העבירות אינן חוצות את הרף המוסרי הדרוש להטלת קלון משום שלא הוכח כי העבירות בוצעו בשטח ציבורי. עם זאת, ג'בר נדרש לשלם קנס של 300 אלף שקלים.

כפי שפורסם בוואלה! NEWS לפני כשלושה חודשים, ג'בר הודה בשורה של עבירות בנייה במתחם ביתו בשנת 2012, כשלא שימש ראש מועצה. למשל, הוא קיבל היתר בנייה להקמת מבנה בעל שתי קומות המיועד לחניות. בפועל, בנה מגורים ולא חנייה - הוא הציב עמודים מבטון, תקרות ופתחים לחלונות ודלתות ואף ביצע עבודות חשמל ובנייה של מרפסת. כשנה לאחר גילוי הליקויים, הוצא צו מנהלי מצד ועדת הראל להפסקת עבודות הבנייה במתחם. באותה העת התחייב ג'בר להפסיק את העבודות – אך לתדהמת פקחים שנשלחו למקום כחודש בלבד מרגע הוצאת הצו, גילו כי מלאכת הבנייה במתחם פועלת כסדרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא בדיוק חניון. חריגות הבנייה של ג'בר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עבירות אלו, על פי טיבן ומבלי להקל בהן ראש, אינן ממין העבירות אשר מלמדות על העדר מצפון ומוסר, או על פגם ערכי היורד לשורשו של אדם", קבע השופט מינטקביץ'. "הנאשם ביצע את הבנייה בשטח שבבעלותו ללא חריגה לשטח ציבורי או לשטח של אדם אחר. הפגיעה הנגרמת מן העבירות היא בערכים הכלליים".

הוא הוסיף: "אכן, יש לצפות ממי שנושא בתפקיד ציבורי כי יקפיד על ציות חוק. עם זאת, הנאשם שימש בעת ביצוע העבירות מנהל מחלקת החינוך במועצה, שאינה קשורה לאכיפת חוקי התכנון ובנייה. על כן, אין בתפקיד אותו מילא אז, כדי לשוות חומרת יתר למעשיו. חרף החומרה, לא ראיתי כי הן מעידות על פגם ערכי מוסרי כה עמוק, המצדיק את הרחקתו המידית מהחיים הציבוריים".

במעמד גזר הדין התנצל ג'בר. "אני מבקש סליחה מבית המשפט", אמר. "הייתי צריך להבין יותר לנהלי התכנון והבנייה". בגזר הדין עצמו, טען השופט כי לזכותו של ג'בר ורעייתו, שגם נגדה הוגש כתב אישום, יש לרשום את ההודאה באשמה – גם אם נעשתה באיחור.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ביתו של ראש מועצת אבו גוש. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
ג'בר/נועם מושקוביץ
  • עוד באותו נושא:
  • אבו גוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully