וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע מתקפת הטרור בפריז: שרת המשפטים של צרפת התפטרה

כריסטיאן טובירה, הסמן השמאלי בממשלת הימין של פרנסואה הולנד שהובילה את ההכרה בנישואי להט"ב, התפטרה על רקע הדיון על שינוי החוקה, בעקבות המתקפה. ז'אן-ז'אק אורבואה השמרן יחליף אותה. לה פן: "חדשות טובות עבור צרפת"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(הנשיא הולנד: "המחבלים לא סיימו לאיים עלינו")

שרת המשפטים של צרפת כריסטיאן טובירה הכריזה היום (רביעי) על התפטרותה מהממשלה, על רקע התנגדותה לצעדים שמקדמת הממשלה במסגרת מצב החירום הלאומי שהוכרז לאחר מתקפת הטרור בבירה פריז ב-13 בנובמבר האחרון. "טובירה הגישה היום את התפטרותה לנשיא הרפובליקה, שקיבל אותה", נמסר בהודעה רשמית משלכתו של פרנסואה הולנד.

"השניים הסכימו על הצורך לסיים את תפקידה, נוכח הדיון על השינוי החוקתי שנפתח היום בפרלמנט", הובהר בהודעה מארמון האליזה. "הנשיא הביע בפני טובירה את הערכתו לפועלה. היא הובילה מתוך תחושת שליחות, באופן החלטי ועם כישרון רב, את הרפורמה במערכת המשפט, ומילאה תפקיד מרכזי באימוץ שוויון בנישואים".

עוד בוואלה! NEWS:
משחק המוחות של דאעש: הקוד המוצפן בסרטון מלחיץ את העולם
"העם הצרפתי חולק כבוד": טקס לזכר 150 קורבנות הטרור בפריז
הולנד בנאום לשנה החדשה: "צרפת לא סיימה עם הטרור"

שרת המשפטים של צרפת כריסטיאן טובירה. רויטרס
"הובילה מתוך תחושת שליחות, באופן החלטי ועם כישרון רב". טובירה/רויטרס

התפטרותה של טובירה, שנחשבת לסמן השמאלי של ממשלתו של הולנד, מגיעה בתום כהונה שנויה במחלוקת ולא פשוטה עבור השרה. "לפעמים להתנגד פירושו להישאר, ולפעמים להתנגד פירושו לעזוב", מסרה טובירה בהודעה שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה, והבהירה כי החלטתה נובעת מ"נאמנות, ולמען המוסר והחוק".

ביום שבת הקרוב תיכנס ההתפטרות לתוקף, ואז ימונה באופן רשמי לתפקיד ז'אן-ז'אק אורבואה, שנחשב לשמרן ולמקורבו של ראש הממשלה מנואל ואלס. "הוא יוביל, לצדו של ראש הממשלה, את השינוי החוקתי ויפעל לחקיקה חמורה יותר במסגרת המאבק נגד הפשע המאורגן ולרפורמה במערכת הענישה", נמסר מלשכת הנשיאות.

נקודת המחלוקת האחרונה שהתגלעה בין טובירה לממשלה שהייתה חברה בה עד הבוקר נוגעת לכוונה לשלול את אזרחותם של צרפתים בעלי אזרחות כפולה שיורשעו בטרור. טובירה, שתחגוג את יום הולדתה ה-64 ביום שלישי הקרוב, עוררה ביקורת בשל הגישה הרכה, לטענת מבקריה, שנקטה, והמשיכה לקדם גם לאחר פיגועי ה-13 בנובמבר וחרף החקיקה המחמירה במדינות אירופה השכנות.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד בטקס לציון שנה לטבח ב"שרלי הבדו", פריז, 7 בינואר 2016. רויטרס
"רפיסות הוזה". שרי הממשלה הצרפתית בטקס לציון שנה לטבח ב"שרלי הבדו"/רויטרס

ההודעה שנמסרה הבוקר עוררה תגובות מימין, שבירכו על התפטרותה של טובירה, ומשמאל, שהודו לה על תקופתה במשרד המשפטים. הכוכב העולה בשמי מפלגת הימין הקיצוני "החזית הלאומית", מריון לה פן, טענה, במשחק מילים על הגדרת תפקידה כשרת המשפטים, כי: "הצדק היחיד אצל טובירה – ההתפטרות שלה".

גם ראשת המפלגה מרין לה פן בירכה על ההתפטרות, שאותה הגדירה "חדשות טובות עבור צרפת". לדבריה, מדובר בהזדמנות להשלים את השינוי החוקתי ולשים סוף ל"רפיסות ההוזה" של המדינה. ראש הממשלה ואלס נשא היום דברים, והגן על השינוי החוקתי שהוביל. עם זאת, הבהיר כי יוכנסו שינויים בנוסח המוצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully