וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הביקורת: דנמרק אישרה חקיקה מחמירה נגד פליטים

27.1.2016 / 13:10

הפרלמנט העביר ברוב גדול את "חוק התכשיטים", שבמסגרתו יוחרם רכושם של מבקשי מקלט שיחזיקו סכום כסף הגבוה מ-1,450 דולר ויידחה איחודם עם בני משפחותים. זאת על אף התנגדות ארגוני זכויות אדם

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הפרלמנט של דנמרק אישר אתמול (שלישי) שורת חוקים שנועדו להרתיע מבקשי מקלט מלהגיע למדינה, בהם החרמת חלק מרכושם כדי לממן את שהייתם. זאת חרף מחאותיהם של ארגוני זכויות אדם בינלאומיים.

החקיקה החדשה, שכוללת גם את הארכת משך הזמן של איחוד משפחות של פליטים משנה אחת לשלוש, היא סימן נוסף לכך שקבלת הפנים החמה שלה היו זוכים מבקשי המקלט במדינה הסקנדינבית הולכת ונעלמת, בעקבות זרם האנשים הבלתי פוסק שנמלט ממלחמות במזרח התיכון ובאפריקה כדי למצוא חיים טובים יותר באירופה.

לקריאה נוספת בנושא
מבקש מקלט בן 15 בשבדיה חשוד שדקר למוות עובדת בבית המחסה
צרפת: עשרות פליטים הסתערו על מעבורת לבריטניה

פליטים סורים בתחנת הרכבת בקופנהגן, דנמרק. אי-פי, AP
פליטים סורים בתחנת רכבת בקופנהגן, בירת דנמרק/AP, אי-פי

"חוק התכשיטים", כפי שהוא מכונה, הוא ניסיון נוסף של ממשלת המיעוט מהמרכז-ימין לצמצם את ההגירה למדינה, אחרי שבשנה שעברה נכנס אליה מספר שיא של 20 אלף פליטים. במסגרתו יוכלו פליטים להחזיק בסכום כסף של 10 אלף כתר דני (1,450 דולר), שהועלה מההצעה הראשונית של 3,000 כתר דני בלבד, בשל ביקורת נוקבת מצד ארגוני זכויות אדם. גם חפצים יקרי ערך, דוגמת טבעות נישואים, לא יוחרמו. המפלגה הליברלית מחזיקה ב-34 מושבים בלבד מתוך 179 המושבים בפרלמנט והיא תלויה במפלגות הימין, בהן מפלגת "העם הדני" הלאומנית, כדי להעביר חוקים.

במהלך הדיון שנמשך יותר משלוש שעות נשמעה התנגדות מצדן של מפלגות שמאל קטנות, אך החקיקה החדשה הועברה ברוב גדול. היא נתמכה על ידי המפלגה הסוציאל-דמוקרטית מהמרכז-שמאל, בצעד שהדגיש את הפנייה החדשה ימינה בפוליטיקה המקומית, ברקע התמיכה הגוברת במפלגה הלאומנית והחשש מפני התגברות זרם הפליטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully