וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנזק שאחרי הסערה: בחוף המזרחי מנסים להתאושש מהסופה ההיסטורית

סופת הענק שפקדה את מזרח ארצות הברית כבר עזבה את האזור, אך עשרות אלפים עדיין לא מחוברים לחשמל והשלגים מכסים כבישים רבים. במדינות הגובלות בחוף נרשמו הצפות שגרמו לנזקים. "זה היה כמו צונאמי", אמר אחד התושבים. עד כה דווח על 19 הרוגים

עריכה: ניר חן

סופת השלגים ההיסטורית שפקדה בסוף השבוע האחרון את החוף המזרחי של ארצות הברית כבר עושה את דרכה לעבר האוקיינוס האטלנטי, והשמש החלה לזרוח ברוב האזורים שבהם ירדו רק לפני כמה שעות שלגים בקנה מידה שלא נראה שנים ארוכות. עם זאת, 80 מיליון תושבי האזור רק מתחילים לאמוד את הנזקים הרבים.

מיליוני אמריקנים כבר החלו בפעולות הגריפה כדי שיוכלו לכל הפחות לצאת מבתיהם. הרשויות פועלות במרץ כדי לפנות את הדרכים לפני תחילת שבוע העבודה. בוושינגטון, בניו יורק ובערים נוספות קראו לתושבים שלא להתבלבל מהשמש שיצאה, שכן הקור העז השורר באזור עדיין עשוי לגרום להצטברות קרח על הכבישים. במקביל, 74 אלף בני אדם עדיין מנותקים מחשמל, רובם בקרוליינה הצפונית.

עוד כתבות בנושא:
"סופה של פעם בדור": לפחות 19 הרוגים בארה"ב, ניו יורק משותקת
סערה בחוף המזרחי: "1 מ-5 סופות השלג החמורות בניו יורק", 18 נהרגו

סופת שלגים עוצמתית בעיר ניו יורק שבארצות הברית, ינואר 2016. רויטרס
משחקים בשלג בטיימס סקוור, ניו יורק/רויטרס

עד כה דווח על 19 הרוגים בתקריות שנגרמו בשל הסופה, בהם תאונות דרכים והיפותרמיה. 13 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בארקנסו, קרוליינה הצפונית, קנטקי, אוהיו, טנסי ווירג'יניה. אדם אחד נהרג במרילנד ושלושה נוספים בניו יורק בעת שפינו שלגים מהדרכים, ושני אנשים מתו מהיפותרמיה בווירג'יניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הצפות בניו ג'רזי במהלך סופה במזרח ארצות הברית, ינואר 2016. רויטרס
"שמעתי רעש מחוץ לחלון". ההצפות בניו ג'רזי/רויטרס

בניו ג'רזי ובמדינות נוספות שלחופי האוקיינוס האטלנטי נרשמו גלים הגבוהים מאלה שנמדדו במהלך הסופה העוצמתית "סנדי" שפקדה את האזור לפני שלוש שנים, ואזורים נרחבים הוצפו באופן שלא נראה בעבר. צוותי חילוץ על סירות מתנפחות חילצו יותר ממאה איש מבתיהם בעיירה וויילדווד שבניו ג'רזי, שבה מתגוררים כ-5,000 איש. ההצפות גרמו לנזקים לבתים ולעסקים, והרשויות פועלות לפינוי המים ולהשבת התושבים לבתיהם.

ג'ייסון פלגריני, המתגורר בסמוך לחוף אמר כי "שמעתי רעש מחוץ לחלון וראיתי את המים מציפים את האזור", אמר. "זה הגיע מהר מאוד וזה היה ממש כמו צונאמי. לא האמנתי למראה עיני. מיהרתי כדי להעביר את המכונית שלי למקום גבוה וכשחזרתי כבר הייתי עמוק בתוך המים".

סופת שלגים עוצמתית בעיר ניו יורק שבארצות הברית, ינואר 2016. רויטרס
אופניים במנהטן/רויטרס

מערכת התחבורה הציבורית שבה לפעול בהדרגתיות בכמה ערים, והאיסור על הנסיעה שהוטל בעיר ניו יורק ובסביבתה הוסר ב-07:00 בבוקר (שעון מקומי). גם שלושת נמלי התעופה הגדולים בניו יורק מתחילים לשוב לפעילות רגילה, אך כמה חברות תעופה הודיעו כי ימשיכו בפעילות חלקית במהלך היום. נמלי התעופה באזור וושינגטון צפויים להיות סגורים גם היום, וכמה חברות הודיעו כי גם מחר לא ישובו לפעילות סדירה. ביומיים האחרונים בוטלו ברחבי החוף המזרחי 8,569 טיסות.

סופת שלגים עוצמתית בעיר ניו יורק שבארצות הברית, ינואר 2016. רויטרס
תייר מנסה לפלס את דרכו בשלג בניו יורק/רויטרס

בסנטרל פארק נמדדו 68 סנטימטרים של שלג – דבר שהופך את הסופה הנוכחית לשנייה בעוצמתה מאז החלו המדידות בשנת 1869. מדובר ב-0.3 סנטימטרים מתחת לשיא שנשבר ב-2006, אז נמדדו במרכז מנהטן 68.3 סנטימטרים. ב-22:00בערב הפסיק לרדת שלג בעיר, אך הרשויות קראו לאנשים להמשיך ולהישאר בבתים כדי להימנע מתאונות. המשטרה הקימה מחסומים ברחבי העיר כדי לאתר אנשים שהפרו את האיסור, וראש העיר טען כי מי שייתפס עלול להיעצר.

רוב העסקים בעיר נסגרו, אך כמה נותרו פתוחים בתקווה לכמה לקוחות אמיצים שיצאו החוצה. "כמעט ולא הגיעו אלינו לקוחות", אמר בעל של בית קפה במנהטן. "לא משנה מה יקרה אנו מפסידים, וזה הפסד שאי אפשר להשלים".

סופת שלגים בוושינגטון. רויטרס
60 סנטימטרים בוושינגטון. ילדים משחקים ליד גבעת הקפיטול/רויטרס

בחלקים אחרים בעיר נרשמה כמות גדולה יותר של שלג: בנמל התעופה קנדי נמדדו 76 סנטימטרים של שלג, בבורקלין 73 סנטימטרים ובגן החיות של רובע ברונקס נמדדו 70 סנטימטרים. בוושינגטון נמדדו כמעט 60 סנטימטרים, 10 סנטימטרים מתחת לשיא שנקבע ב-1922. "עדיין לא שיחקנו בשלג, ואנו ממש רוצים לעשות זאת מול הבית הלבן", אמר רוברט בלה הרננדס בן 38 שהגיע לבקר בבירה האמריקנית. "אנו מתכוונים ללכת ברחובות, לראות את הבירה מכוסה בלבן".

במהלך הסופה נותרו 150 אלף איש בקרוליינה הצפונית ללא חשמל ו-90 אלף איש נותקו מחשמל בניו ג'רזי. "זה נורא", אמר אתד התושבים שנותר ללא חשמל. "אין חימום ואין תאורה. הבן שלי גרף את השלג במשך שעה שלמה".

הצפות בניו ג'רזי במהלך סופה במזרח ארצות הברית, ינואר 2016. רויטרס
הצפות בניו ג'רזי/רויטרס
סופת שלגים בעיר ניו יורק, ינואר 2016. AP
אדם פועל לפינוי השלגים בניו יורק/AP
סופת שלגים עוצמתית בעיר ניו יורק שבארצות הברית, ינואר 2016. רויטרס
ניו יורק, היום/רויטרס
סופת שלגים בעיר ניו יורק, ינואר 2016. AP
משחקים בשלג בטיימס סקוור/AP
סופת שלגים בניו יורק. AP
רחובות ניו יורק/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully