וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות 20 הרוגים במתקפה משולבת של "א-שבאב" בסומליה

המתקפה החלה עם פיצוץ מכונית תופת במסעדה בחוף לידו שבמוגדישו. לאחר מכן הסתערו חמושים על החוף, ונשמע פיצוץ נוסף. שליח האו"ם: "החוף שהותקף הוא סמל לחיים במדינה"

חוף לידו, מוגדישו. טוויטר, צילום מסך
מסעדת "ביץ' וויו", שהייתה מוקד המתקפה/צילום מסך, טוויטר

יותר מ-20 בני אדם נהרגו אמש במתקפת טרור משולבת בחוף לידו בבירת מוגדישו – כך מסר הבוקר (שישי) מוחמד חוסיין, מפקד מהמשטרה במדינה, לרשת abc. טרם התברר אם מניין ההרוגים כולל גם את התוקפים, השייכים לארגון א-שבאב. האירוע התרחש בעת שמסיבה התקיימה במסעדה שנמצאת בחוף.

לדברי חוסיין כוחות הביטחון השתלטו על האירוע לקראת הזריחה (שעון מקומי) וכמה ניצולים חולצו. כוחות צבא רבים הוזעקו לאזור, וסרקו את חדרי המסעדה כדי לאתר את התוקפים.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת, המתקפה החלה סמוך לשעה 19:00 (שעון מקומי), כשמכונית תופת התנגשה במסעדת פירות ים במזרח העיר והתפוצצה. מיד לאחר מכן, כחמישה חמושים פתחו באש, וכמה דקות מאוחר יותר דווח על פיצוץ מכונית תופת נוספת.

עוד בוואלה! NEWS:
עשרות הרוגים במתקפת א-שבאב בבסיס האיחוד האפריקני בסומליה
ארה"ב תפסיק להפעיל בסיס מל"טים אסטרטגי במזרח אפריקה
האוניברסיטה בקניה שבה נטבחו מאות נפתחה: "ניצחון על א-שבאב"

חוף לידו, מוגדישו. טוויטר, צילום מסך
פעילי א-שבאב ערכו בו מתקפה משולבת. חוף לידו/צילום מסך, טוויטר

על פי חלק מהדיווחים, בית מלון סמוך הותקף גם כן וכמה בני אדם נלקחו כבני ערובה. עוד דווח כי חלק מהמחבלים נשאו חגורות נפץ, וחלקם הגיעו מכיוון הים. עם זאת, לא נמסר כל אישור רשמי לדיווחים אלה.

השליח המיוחד של מזכ"ל האו"ם לסומליה, מייקל קיטינג, גינה את הפיגוע. בהודעה הראשונה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו מאז כניסתו לתפקיד, מסר: "אני מגנה את המתקפה הערב. חוף לידו הוא סמל לחיים בסומליה. מחשבותיי עם האנשים בחופי מוגדישו". ראש הממשלה עומאר עבד א-רשיד שרמרקה מסר אף הוא גינוי "למתקפה הברברית".

לאחר מתקפה של ארגון "א-שבאב" על בסיס של צבא קניה בגבול בין המדינות לפני כשבוע, אנשיו פרסמו אזהרות ברשתות החברתיות מפני מתקפה נוספת במוגדישו. ב"רדיו אנדלוס" המקומי דווח כשעה לאחר תחילת המתקפה כי "א-שבאב" קיבל עליה אחריות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
כוחות צבא סומליה באימון במוגדישו, 20 ינואר 2016. רויטרס
כוחות צבא סומליה באימון במוגדישו, השבוע/רויטרס
כוחות צבא סומליה באימון במוגדישו, 20 ינואר 2016. רויטרס
כוחות צבא סומליה באימון במוגדישו, 20 ינואר 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully