וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיגוע: נתניהו הציע להקים גדר בעתניאל, התושבים מתנגדים

20.1.2016 / 1:45

אף שראש הממשלה הביע בביקורו בהתנחלות שבדרום הר חברון רצון לגדר את היישוב, מבקשים התושבים לשמור על מערכת המצלמות והמכ"מים. במקביל, בצה"ל תתקיים הערכת מצב מחודשת של "מעטפת ההגנה " של היישובים בגדה

צילום: עפר מאיר, דובר צה"ל, רויטרס, לע"מ; עריכה: גדי וינסטוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע אתמול (שלישי) בפגישתו עם ראשי המועצה ואנשי צוות הביטחון של ההתנחלות עתניאל רצון לגדר את היישוב. זאת בעקבות הפיגוע שבו נרצחה דפנה מאיר על ידי מחבל שחדר להתנחלות. אולם התושבים מתנגדים לגידור וטוענים כי המלצת כוחות הביטחון, לפיה מערכת השב"מ (מערכת אבטחה המורכבת מצלמות ומכ"מים) עדיפה בעיניהם.

"רק היום דיברנו, אנשי היישוב והנהגתו, עם אנשי הצבא הבכירים, בהם המח"ט והאלוף, על יעילותה של מערכת ההגנה הקיימת והגנתה פי כמה מכל גדר", אמרו אתמול בוועד היישוב עתניאל שהופתעו מכוונתו של נתניהו שפורסמה לאחר שהסתיים הביקור. "הצטערנו לשמוע שיצא לכאורה תדרוך מלשכתו של ראש הממשלה על עניין הגדר בעתניאל". לפי ההודעה, "ראש הממשלה אכן היה ביישובנו והתרגשנו מאוד על ביקורו. בביקור זה אמר ראש הממשלה לראש המועצה כי כל החלטה תהיה משותפת יחד עם אנשי היישוב ראש המועצה ואנשי הביטחון והממשלה".

התושבים טענו כי "מערכת זו מנעה ניסיונות חדירה ופיגועים פוטנציאליים. היא חכמה מאוד ומייצרת הגנה משמעותית באמצעות מצלמות ותאורת לילה. החל מהקמתה לפני יותר מעשר שנים שמרה המערכת מחדירות ליישוב".

לקריאה נוספת:
תיעוד: כך נשלף המחבל ממיטתו; אביו: "אני גאה בו"
"ראיתי את המחבל דוקר את אימא. הוא הסתכל עליי, ניצלתי בנס"

ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה בוגי יעלון בישוב עותניאל. בצילום, מימין לשמאל: שר הביטחון משה בוגי יעלון, ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכירו הצבאי של ראש הממשלה תא"ל אליעזר טולדנו מקבלים סקירה על המצב הבטחוני. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
דחף לגדר את היישוב. נתניהו בעתניאל, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בעקבות הביקור, הוחלט כי צה"ל יקיים הערכת מצב בנושא אבטחת ההתנחלויות בגדה המערבית ויערוך בסוגיה חשיבה מחדש, כחלק מ"מעטפת ההגנה של יישובי יהודה ושומרון". זאת בעקבות שני פיגועי החדירה האחרונים ביישובים תקוע ועתניאל.

ביום ראשון האחרון פתחה מאיר מעתניאל את דלת ביתה למחבל בעת ששלושה מילדיה נוכחים בבית. המחבל דקר אותה ובין השניים התפתח מאבק, שבמהלכו ניסתה מאיר לסגור את דלתה כמה פעמים. המחבל נמלט מהמקום. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותה. בתום מצוד שנמשך יותר מיממה עצרו כוחות צה"ל ושב"כ את מוראד אדעיס בן ה-16. הוא נתפס במיטתו על ידי יחידת דובדבן בכפר בית עמרה, מרחק של שלושה קילומטרים מעתניאל.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
עתניאל הבוקר 18 ינואר 2016. שי מכלוף
"ימים לא פשוטים". עתניאל/שי מכלוף

"אנו נמצאים בימים לא פשוטים", אמרו בוועד ההתנחלות. "מערכות הביטחון ביישוב נבדקות באופן עקבי וכהנהגה אנו סומכים על גורמי הצבא ונשמח לכל עצה ותבונה שלהם בעניין. יחד עם זה אנו לא מקבלים את התדרוך שלטענת גורמים בתקשורת נעשה על ראשנו, לפיו הוחלט על הקמת גדר בניגוד לרצוננו ללא שהדבר מתואם".

(עדכון ראשון: 22:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully