וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חמש שנים: וינשטיין יודיע על סגירת התיק נגד אשכנזי בפרשת הרפז

19.1.2016 / 9:00

היועץ המשפטי לממשלה צפוי להכריז היום על סגירת החקירה נגד הרמטכ"ל לשעבר, שנחקר בגין מסירת מידע סודי והפרת אמונים, בעילת חוסר ראיות - בניגוד לעמדת המשטרה. גם התיקים נגד מקורביו אבי בניהו וארז וינר ייסגרו. בנוסף לכך יפרסם וינשטיין תמלילי שיחות מהפרשה

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

(גבי אשכנזי בדיון בכנסת על פרשת הרפז ב-2013: "לא היה פוטש")

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין צפוי להודיע היום (שלישי) אחרי יותר מחמש שנות חקירה על סגירת התיק נגד הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, שנחקר במסגרת פרשת הרפז בגין מסירת מידע סודי והפרת אמונים. התיק צפוי להיסגר בעילת חוסר ראיות - בניגוד לעמדת המשטרה, שהמליצה להעמידו לדין.

וינשטיין צפוי להודיע גם על סגירת התיקים גם נגד מקורביו של אשכנזי: דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו ועוזרו ארז וינר, שנחקרו בין היתר בגין אחזקת חומרים סודיים. סגירת התיקים צפויה להוביל אחרי שנים ארוכות להגשת כתב אישום בודד בפרשה - נגד כותב המסמך, בועז הרפז, בגין זיוף המסמך.

במקביל, וינשטיין צפוי לפרסם גם דוח ציבורי נרחב ובו ביקורת קשה על התנהלות השלושה, ובראשם אשכנזי. כחלק מהדוח פנתה אתמול פרקליטות המדינה בבקשה להסיר חלקים מצו איסור הפרסום על תמלילי שיחות שאותם רוצה וינשטיין לפרסם בדוח הציבורי.

לקריאה נוספת:
שופטי בג"ץ: "חקירת מנדלבליט בפרשת הרפז אינה בגדר עבר פלילי"
שרי ביטחון, רמטכ"לים ואלופים: אלה העדים בתביעת הדיבה של הרפז
חמש שנים מאז שנחקר: הוחרמו הטלפונים של הרפז ושל ילדיו

גבי אשכנזי. יותם רונן
התיק ייסגר בשל חוסר ראיות. הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי/יותם רונן

עיקר החשדות נגד אשכנזי נגעו לשיחות סגורות שקיים עם עיתונאים. על פי החשד, הרמטכ"ל מסר להם מידע סודי ורגיש במיוחד הנמצא ב"ליבת הסוד הביטחוני". מנגד, ייסגר התיק שבו עלה החשד כי אשכנזי עיכב את הבאת המסמך המדובר לידי המשטרה בזמן שזו חיפשה אחריו.

וינשטיין סבר מלכתחילה כי אין מקום לחקירה נגד אשכנזי וסביבתו. כך גם סבר ראש אגף החקירות והמודיעין בזמנו, יואב סגלוביץ'. אולם בעקבות האזנה לאלפי שעות שיחה שהוקלטו בלשכת הרמטכ"ל, לדרישת הפרקליט הצבאי הראשי לשעבר דני עפרוני, החליט וינשטיין לפתוח בחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully