וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב שהואשם בהתעללות קשה בבנו: "תכנן פיגוע שכולם ידברו עליו"

19.1.2016 / 12:55

מחומרי חקירה של אב ממזרח ירושלים עולה כי הוא חטף את בנו והיכה אותו עם שרשראות ברזל. זאת, לטענתו, לאחר שבנו הודיע כי בכוונתו לפגוע ביהודים. ואולם, הפרקליטות טוענת בכתב אישום כי הרקע למעשי האלימות הקשים הוא הלוואות שנטל הבן

חשד לביצוע פיגוע בנהריה, צומת נהריה. ינואר 2016. אדריאן הרבשטיין
תקף את בנו עם שרשראות ברזל, חוטי חשמל וכבלים/אדריאן הרבשטיין

אב ממזרח ירושלים כלא והיכה את בנו עד זוב דם לאחר שהאחרון שלח הודעה לפיה בכוונתו לבצע פיגוע "שכל הארץ תשמע עליו" – כך עולה מחומרי חקירתו של האב, המואשם בין היתר בחטיפת בנו. למרות הדברים, בפרקליטות לא קיבלו את גרסת האב וכתב האישום שהוגש נגדו מייחס לו את המעשים על רקע הלוואות שנטל בנו מקרובי משפחה מבלי שהחזיר את הכסף.

האירוע התרחש בדצמבר האחרון, אז נמלט מביתו צעיר בשנות ה-20 לחייו לאחר שנקלע למשבר משפחתי. לאחר שהבן שלח הודעה לאמו שבה כתב כי בכוונתו לבצע פיגוע, הוא שב לביתו ושם נלכד על ידי אביו ובני משפחה נוספים שהיכו אותו באמצעות שרשראות ברזל, חוטי חשמל וכבלים חשמליים, ואף קשרו אותו. הצעיר נתפס במחסום בצפון ירושלים לאחר שלמשטרה הגיע מידע על כוונת המשפחה להעבירו לשטחי הרשות, ושם להמשיך את מסכת ההתעללות.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי יותר מיממה: נעצר המחבל שביצע את הפיגוע בעתניאל - נער בן 16
אחרי צנתור וחמישה ימי אשפוז: פרס צפוי להשתחרר היום מבית החולים
משבר מים חמור בארה"ב מעורר מחדש את סוגיית האפליה הגזעית

זירת נסיון פיגוע הדקירה ליד בית ענון, סמוך לחברון. ינואר 2016. רויטרס
"פחדתי שהוא ידקור מישהו"/רויטרס

וואיל נירוך, בן 43, התגורר עם בני משפחתו ובנו מוסא בן ה-20 בבית חנינא. לאחר שמוסא הסתבך בבעיות כלכליות בשנה האחרונה, הוא עזב את הבית. אלא שבתחילת דצמבר שלח הצעיר הודעה לאמו שבה נכתב: "עוד ארבעה ימים כל הארץ תדבר עליי". מחומר החקירה של האב שהגיע לוואלה! NEWS עולה כי האם השיבה לבנה: "אתה רוצה להיות שהיד?", וזה השיב לה: "את רוצה לעשות לי פאדיחות בטלפון?".

נירוך האב סיפר בחקירה כי האמין שבנו עומד לבצע פיגוע דקירה. "אני פחדתי שיעשה משהו, ידקור או משהו כזה. חיכינו לו שיחזור הביתה ושאלנו אותו אם הכול בסדר ומה יש לו בראש והוא לא ענה לנו". על פי החשד, בשלב זה, החל האב להכות את בנו עד זוב דם במשך ימים רבים כשהוא קשור. לטענת האב, הוא עשה זאת על מנת למנוע ממנו לברוח. בתמונות שונות נראה הבן כשכל גבו מכוסה צלקות וסימני הכאה קשים מאוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"רציתי להיות שהיד אך התחרטתי"

"נמאס לי מהחיים, לא היה לי כלום אז אמרתי שאעשה משהו, אתאבד ואמות"

מוסא נחקר תחילה בחשד שהיכה את אביו, אולם לאחר שהציג לחוקרי המשטרה את החבלות הקשות שעל גופו, קיבלה המשטרה את גרסתו. "אבי תקף אותי בעזרת כבל חשמל, מקל של מטאטא וחגורה", סיפר מוסא בחקירתו הראשונה. "הוא החל לשרוף את גופי בעזרת שעווה של נר וכיבה את הנר על גופי ביחד עם בחור נוסף".

כשנשאל מדוע שלח את ההודעה לאמו השיב מוסא: "להיות שהיד, אך התחרטתי על המחשבה הזו ובסוף לא עשיתי כך כי אני בכלל עובד עם יהודים ולא עשיתי שום דבר. אם הייתי רוצה לעשות משהו אז יכולתי לעשות זאת כשעבדתי איתם ולא לחכות".

בהמשך תיאר מוסא את ההתעללות שספג. "אבי קשר אותי לכיסא בעזרת חבלים של תריס וחגורות שעמם קושרים חפצים על משאית, והחל לתת לי מכות עם מקל של מטאטא, חגורות, מקלות, כבל חשמל, סכין שחימם, נרות ושעווה. אני הייתי רק צועק", תיאר מוסא. "נתנו לי מכות עם החגורה ועם כבל חשמל של התנור. אחד מהם יצא החוצה והביא סכין וחימם אותה ושם על התחת שלי".

לדבריו, לאחר מסכת ההתעללות הוא ניסה לברוח אולם אז נתפס והוכה שוב על ידי בני משפחתו. הוא הוכנס לתא מטען של רכב עד שהקבוצה נלכדה במחסום על ידי כוח משטרתי. "היו לי הרבה בעיות ולא היה לי כוח לשום דבר, ולכן רשמתי את ההודעה", הדגיש. "נמאס לי מהחיים, לא היה לי כלום אז אמרתי שאעשה משהו, אתאבד ואמות. אחר כך אמרתי 'מה אני עושה?' והלכתי הביתה".

ואולם, למרות חומרי החקירה שבהם גם האב וגם הבן טענו כי המעשים בוצעו על רקע ההודעה, בפרקליטות מחוז ירושלים הגישו נגד בני המשפחה ובראשם האב כתב אישום בגין חבלה בנסיבות מחמירות, תקיפת שווא וכליאת שווא, ללא איזכור של כוונת הבן לבצע פיגוע. על פי כתב האישום שהוגש לפני כשלושה שבועות, ההתעללות במוסא נעשתה בעקבות החובות שאליו נקלע.

מפרקליטות מחוז ירושלים נמסר בתגובה: "לאחר עיון בכלל חומר החקירה עלה כי אין ביסוס לטענה שהנאשמים היכו את המתלונן בשל כוונתו לבצע פיגוע, בין היתר לאור העובדה שחלק מהמעשים האלימים בוצעו עוד לפני המועד שבו נטען שאיים לבצע פיגוע".

עו"ד סימון חדד, המייצג את אחד הנאשמים ששוחרר בינתיים ממעצר, אומר כי מרשו מכחיש את המיוחס לו. "למרשי אין כל מעורבות באירוע ולשיטתו לא נכח במקום ואף מסר אליבי אשר משום מה לא נבדק על ידי המשטרה", אמר חדד, "אני סמוך ובטוח שבית המשפט ייבחן את הדברים לעומקם ויימצא כי למרשי אין כל קשר למיוחס נגדו בכתב האישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully