וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מידע מסווג שעלה במו"מ הוביל לחשיפת המרגל הפלסטיני

שמעון סימן טוב

18.1.2016 / 12:36

על פי העיתון "ראי אל-יום", אבו מאזן הורה על פתיחת חקירה, לאחר שהבין כי האמריקנים השיגו גישה לפרוטוקולים מסווגים מישיבות ההנהגה הפלסטינית. החקירה הובילה למעצר פקיד בכיר החשוד בהעברת מידע לישראל, ומשם לוושינגטון

ציפי לבני, ג'ון קרי וסאיב עריקאת עם חידוש שיחות השלום בוושינגטון, יולי 2013. AP
הלחץ האמריקני היה ספציפי מדי? קרי, לבני ועריקאת בוושינגטון, עם חידוש השיחות ביולי 2013/AP

בעקבות הדיווח על מעצרו של אחד הפקידים הבכירים במשרדו של בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת ברמאללה, בחשד לריגול לטובת ישראל, נחשף היום (שני) בעיתון הערבי "ראי אל-יום", היוצא לאור בלונדון, האופן שבו נתפס החשוד, שעובד תחת עריקאת כבר כעשרים שנים, לפני כשבועיים. על פי הדיווח, יו"ר הרשות הפלסטינית הורה למנגנוני הביטחון לפתוח בחקירה לאחר שהתגלה כי עמדתה המדינית של הרשות הפלסטינית ידועה לארצות הברית על בסיס מידע ישראלי, והבכיר שנעצר זוהה על ידי המודיעין הכללי הפלסטיני כמקור ההדלפה.

על פי "ראי אל-יום", פרוטוקולים מסווגים מישיבות ההנהגה הפלסטינית ומסמכים חשובים הנוגעים לעמדתה של הרשות במשא ומתן עם ישראל הודלפו במשך תקופה ארוכה לרשויות הישראליות. אלה, על פי הדיווח, העבירו את המידע לארצות הברית. הלחץ שניסו להפעיל האמריקנים על אבו מאזן ואנשיו להגיע לפשרה מדינית במסגרת המשא ומתן הסגירו בפני יו"ר הרשות כי עמדתו ידועה לוושינגטון, ובכירים אירופים איששו את חשדותיו ואישרו בפניו כי מקור המידע שבידי האמריקנים הוא מישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
יממה לפני הפגישה עם נתניהו: שרת החוץ של הודו בקבר ערפאת
דיווח פלסטיני: פקיד במשרדו של עריקאת חשוד בריגול לטובת ישראל
דיווח: ארה"ב צותתה לשיחות נתניהו במהלך שיחות הגרעין עם איראן

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ובכיר הרשות סאיב עריקאת, אחרי פגישתם בירדן, אוקטובר 2015. רויטרס
החשוד נעצר על ידי המודיעין הכללי. עריקאת ואבו מאזן בפגישה עם קרי בירדן, אוקטובר 2015/רויטרס

עוד דווח כי לעריקאת נודע על המעצר רק לאחר שבוצע, ובפגישות שערך עם מקורביו הוא ניסה להמעיט בחומרת הפרשה ואף לתרץ זאת כניסיונות ישראליים להחלשתו ברחוב הפלסטיני. עריקאת אחראי זה שנים ארוכות על ניהול המשא ומתן מול ישראל, ונודע בעמדתו התקיפה נגד ישראל, כולל קריאות להפסקת התיאום הביטחוני עמה.

על פי דוחות חקירה שפורסמו באתר הפלסטיני "דוניא אל-ווטן", העובד החשוד הודה בקשר עם ישראל במהלך 20 השנים האחרונות. על פי מידע נוסף שהגיע בנוגע אליו, החשוד עבד כמזכיר בוועדה המבצעת של אש"ף במהלך כהונתו של יאסר ערפאת, ולאחר מכן עבר ללשכתו של עריקאת.

הסבב האחרון של המו"מ נפתח ביולי 2013. בראש המשלחת הישראלית עמדה השרה דאז ציפי לבני ועריקאת עמד בראש המשלחת הפלסטינית. באפריל 2014 פוצץ המו"מ לאחר שישראל עיכבה את הפעימה הרביעית של שחרור המחבלים, ובתגובה פנתה הרשות הפלסטינית ל-15 מוסדות של האו"ם, בניגוד להתחייבותם. שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי תיווך בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully