וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד מתיישבי השומרון נגד אפליקציית הניווט הפלסטינית: "סכנה למדינה"

18.1.2016 / 13:51

במכתב הפונה לשר התקשורת בנימין נתניהו, טענו המתנחלים כי המידע שמספקת האפליקציה אודות פרישת המחסומים ברשות הפלסטינית עשוי "לסכן את תושבי האזור, את חיילי צה"ל ואת המדינה". במקביל הגישו תלונה למשטרה בגין איסוף מידע למטרת ריגול

נהלי בידוק חדשים, צומת גוש עציון, נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
"באפליקציה ניתן לשתף אודות מחסומים ומחסומי פתע". מחסום בגוש עציון/נועם מושקוביץ

ועד מתיישבי השומרון פנה ביום חמישי לראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו, בדרישה לעצור את התכניות לפרוס תשתית לרשת דור שלישי לסלולר בשטחי הרשות הפלסטינית. זאת, בטענה כי אפליקציית הניווט "אזמה", שהורדה על ידי עשרות אלפי פלסטינים ואמורה להיכנס בקרוב לפעילות ברשות, עשויה להוות סיכון ביטחוני לאזרחים ולחיילי צה"ל. בנוסף לפנייה זו הגיש הוועד תלונה במשטרה, וטען כי האפליקציה מפרה את סעיף איסוף מידע למטרת ריגול.

במכתב למנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, הסבירו בוועד כי באפליקציה, שהוצגה יממה קודם לכן בחדשות 2 כגרסה הפלסטינית לאפליקציית WAZE, ניתן "לרגל אחר כוחות הביטחון, הרגלי הבידוק של חיילי צה"ל, מיקום מחסומים קבועים ומחסומי פתע וכיוצא בזה". יתרה מכך, על פי הוועד "באפליקציה יכול המשתמש לשתף את הסובבים אותו במיקום מחסומי פתע ומחסומים קבועים, לציין אם המחסום סגור או פתוח, אם ישנם חיילים במחסום ואם מתבצע בידוק רגיל או קפדני".

עוד בוואלה! NEWS:
הצלף מחברון שב לפעול? אש נורתה לעבר מתפללים במערת המכפלה
שנה וחצי לאחר "צוק איתן": קטאר חנכה יותר מאלף יחידות דיור בעזה
היעד - לסכל את הפיגוע הבא: לילה עם לוחמי גבעתי בחברון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לסגור או לחסום - ויפה שעה אחת קודם". המכתב מאת ועד מתיישבי השומרון/מערכת וואלה!, צילום מסך
"האפליקציה עשויה לעודד שימוש במכשירי סלולר חכמים כדי להסית נגד יהודים"

מנכ"ל הוועד, שגיא קייזלר, הוסיף במכתב כי די בצפייה בסרטון התדמית של האפליקציה כדי להסיק על מטרותיה. הוא הדגיש: "שימוש במידע מפורט לעיל על ידי אוכלוסיות המעורבות בפעילות חבלנית עוינת - יש בו כדי לסכן את ביטחון המדינה, ביטחון חיילי צה"ל ושלומם של תושבי מדינת ישראל משני עברי הקו הירוק".

קייזלר אף טען כי יש באפליקציה לעודד שימוש באפליקציות ובמכשירי סלולר חכמים כדי "להגביר את ההסתה נגד יהודים, להמריד את האוכלוסייה הפלסטינית ולסכן את ציבור המתיישבים, חיילי צה"ל והמדינה". מעבר לכך, הבלגה על השימוש באפליקציות למטרות האמורות, מבלי לסגור או לחסום אותן, עלול "להפוך אפליקציה זו ומסוכנות ממנה לעניין שבשגרה, ממנו צריכים להתגונן ציבור המתיישבים ואנשי כוחות הביטחון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חיילי צה"ל, מחסום בעיר חברון. יותם רונן
"סיכון למתיישבים, לחיילים ולמדינה". חיילים במחסום בחברון/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully