וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהג שנמלט מזירת התאונה בכביש 4 הסגיר את עצמו למשטרה

יניר יגנה, אלי אשכנזי ואמיר בוחבוט

14.1.2016 / 20:11

שני הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים - בן 35 בכביש 4 ליד ניצנים, וחייל בן 19 בצומת גולני. הנהג שנמלט מהזירה יצר קשר עם המשטרה כעבור כשעתיים, והנהג מהתאונה בצומת גולני נחקר במקום ולאחר מכן פונה לקבלת טיפול רפואי

צילום: דוברות מד"א, עריכה: מתן חדד
תאונת פגע וברח בכביש 4, סמוך לצומת פריאור, צפונית לצומת אשקלון. ינואר 2016. מד"א
המשטרה פתחה בחיפושים אחר הרכב הנמלט/מד"א

הולך רגל בן 35, נהרג היום (חמישי) מפגיעת כלי רכב בסמוך לצומת פריאור בכביש 4, מניצנים לכיוון באר גנים שליד אשקלון. פרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה נאלצו לקבוע במקום את מותו של הגבר, ככל הנראה סטודנט זר. כלי הרכב הפוגע נמלט מהמקום והמשטרה הציבה מחסומים כדי לאתרו, ואף ערכה סריקות באזור. לאחר כשעתיים יצר הנהג קשר עם המשטרה והגיע עם רכבו לחקירה.

מהמשטרה נמסר כי בעקבות התאונה נחסם לתנועה כביש 4 לכיוון צפון מצומת אשקלון, אך לאחר זמן קצר הוסרו המחסומים. כמו כן, נפתחה חקירה והחוקרים החלו באיסוף ממצאים מהזירה. התאונה התרחשה כששלושה הולכי רגל ניסו לחצות את הכביש בחשיכה במקום שלא היה בו מעבר חצייה. שניים מהם חצו ללא פגע, אך השלישי נהרג.

"בשולי הכביש שכב גבר בן 35, מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה", סיפר חובש בכיר במד"א דוד מור יוסף שהגיע לזירת התאונה. הוא הוסיף כי "אזרחים שהיו במקום אמרו לנו שהוא נפגע מרכב חולף. ניסינו להעניק לו טיפול רפואי אבל הפציעות שלו היו קשות מאוד, ונאלצנו לקבוע את מותו בשטח".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
אחרי הפרסום בוואלה!: אוניברסיטת ת"א אישרה כנס ימין מול "שוברים שתיקה"
העורך הראשי של "לה מונד" מגן על הכיפה: "היהודים בקרב הישרדות"
חשד: פלסטיני נורה למוות בשוגג במחסום מצפון ליריחו בידי חיילים

תאונת פגע וברח בכביש 4, סמוך לצומת פריאור, צפונית לצומת אשקלון. ינואר 2016. מד"א
אמבולנס בזירת האירוע/מד"א

מוקדם יותר נפצע באורח אנוש ניב גלאם, חייל בן 19 ממגדל העמק, כתוצאה מפגיעת כלי רכב בצומת גולני שבכביש 65. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו סיוע ראשוני ומסוק מד"א פינה אותו לבית החולים פדה פוריה שבטבריה, כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית. נעשו בו ניסיונות החייאה, אך הם לא צלחו והצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו. נהג הרכב הפוגע עוכב לחקירה בזירה, ולאחר מכן פונה לקבלת טיפול רפואי מאחר שנפצע באורח קל.

מחקירה ראשונית של המשטרה עלה כי גלאם חצה את הכביש בצומת לכיוון תחנת אוטובוס שלעברה נסע הרכב הפוגע, שהגיע מכיוון צפון. גם במקרה זה הולך הרגל נפגע כשחצה כביש בנקודה שבה לא היה מעבר חצייה.

פרמדיק מד"א שגיא גלייטמן סיפר כי כשהגיע למקום שכב גלאם על הכביש כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה מערכתית קשה. לדבריו, "הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח, שכלל הרדמה והנשמה, ופינינו אותו תוך כדי המשך טיפול רפואי לבית החולים".

עמותת אור ירוק: "הכתובת הייתה על הקיר"

בקטע הכביש שבין צומת גולני לצומת קדרים נעשות עבודות להרחבת הכביש ולשיפורו. לעומת זאת, בקטע שבין צומת גולני לבין עפולה, שבו נהרג היום גלאם, קיים מסלול נסיעה יחיד לכל כיוון, שממנו מתפצלים צמתי כניסה ליישובים ולבסיסי צבא.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בין שנת 2005 לשנת 2014 נהרגו בכביש 65, בקטע שבין עפולה לצומת קדרים, 58 בני אדם בתאונות דרכים. 1,726 נוספים נפצעו, מתוכם 187 קשה. אורכו של קטע זה הוא כ-40 קילומטרים, ובשנים אלה אירעו בו יותר מ-550 תאונות דרכים.

שמואל אבואב, מנכ"ל העמותה, טען כי "הכתובת הייתה על הקיר. מדובר באחד הכבישים המסוכנים במדינה, שגבה את חייהם של עשרות בני אדם בשנים האחרונות". הוא הוסיף כי "לפי מחקר של עמותת אור ירוק הכביש עשוי לגבות את חייהם של עוד כ-30 בני אדם בעשור הקרוב, אם משרד התחבורה לא ישפר את התשתית בו. במשך שנים התרענו כי הכניסות והיציאות ליישובים ולבסיסים שלאורך הכביש מסוכנים ולא נעשה דבר. לא תמיד רק הנהג אשם וגם למשרד התחבורה יש אחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully