וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים גילו באינדונזיה כלי אבן מלפני 118 אלף שנים

14.1.2016 / 14:45

קבוצת מדענים אוסטרלים חשפו יותר מ-300 כלי אבן באי סולווסי שבאינדונזיה, מתקופה קדומה בכמה עשרות אלפי שנים מהגעת ההומו ספיאנס הראשונים לאזור. "המרוץ לחיפוש שאריות מאובנים של יצרן כלי האבן נפתח"

כלי אבן שהתגלו בטאלפו, סולווסי, אינדונזיה, ינואר 2016. רויטרס
"זירה מבודדת להתפתחות אנושית". האזור שבו נמצאו כלי האבן/רויטרס

קבוצת מדענים מאוניברסיטת וולונגונג שבאוסטרליה הכריזה אתמול (רביעי) במאמר שפורסם בכתב העת Nature על גילוי כלי אבן בני 118 אלף שנים לפחות באזור טאלפו שבאי האינדונזי סולווסי. התגלית המרעישה מובילה למסקנה כי הייתה באזור נוכחות אנושית, אולם לא נמצאו כל מאובנים של אותם בני אדם מסתוריים, שעל פי ההערכות חיו שם עשרות אלפי שנים לפני שהגיע האדם המודרני, הומו ספיאנס.

"כעת, יש לנו ראיות מוצקות לכך שכשהאדם המודרני הגיע לסולווסי, ככל הנראה לפני 50 או 60 אלף שנים באמצעות סירות, הוא פגש בקבוצה מוקדמת יותר של בני אנוש שהיו על האי לפני כן", הסביר הארכיאולוג חריט ון דן ברג. לפני כעשור, התגלו באי הסמוך פלורס מאובנים של הומו פלורסיינסיס, זן אנושי שזכה לכינוי "ההוביט" בשל מבנה גופו – גובהו כ-1.1 מטרים.

עוד בוואלה! NEWS:
צפו: מופע מרהיב של זרזירים תועד בשמי הנגב
הושלמה השורה השביעית: ארבעה יסודות חדשים נוספו לטבלה המחזורית
מכת חום עולמית בסוף דצמבר: "האירופאים משתגעים מזה"

כלי אבן שהתגלו בטאלפו, סולווסי, אינדונזיה, ינואר 2016. רויטרס
"יכולים לשפוך אור חדש על התפתחות האדם באופן כללי". כלי האבן שנמצאו/רויטרס

"כמו בפלורס, שם ההומו פלורסיינסיס התפתח בתנאים מבודדים במשך תקופה של כמיליון שנים, גם סולווסי היה עשוי להיות זירה מבודדת להתפתחות אנושית", הוסיף ון דר ברג. "המרוץ לחיפוש שאריות מאובנים של יצרן כלי האבן מטאלפו נפתח". לדבריו, "איים מרכזיים כמו פלורס, סולווסי, לוזון ואולי אף אחרים, היו עשויים להיות מעבדות טבעיות לניסויים בהתפתחות אנושית, ויכולים לשפוך אור חדש על התפתחות האדם באופן כללי".

להערכת המדענים, בני האדם שאחראים לייצור כלי האבן בסולווסי הגיעו לאי לאחר שנסחפו על גבי חתיכות עץ גדולות בעקבות צונאמי שפקד את האזור. עד כה, התגלו 311 כלי אבן שסותתו מאבן גיר. הארכיאולוג אדם ברום מאוניברסיטת גריפית האוסטרלית הסביר כי הם יוצרו ככל הנראה על ידי חיכוך אבנים זו בזו, ושימשו למשימות בסיסות כמו חיתוך בשר או גילוף כלי עץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כלי אבן שהתגלו בטאלפו, סולווסי, אינדונזיה, ינואר 2016. רויטרס
כלי אבן שהתגלו בטאלפו, סולווסי, אינדונזיה, ינואר 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully