וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שכונה "מחבל" ו"דאעש" - חייל מוסלמי יפרוש משירותו בצה"ל

14.1.2016 / 0:51

החייל, ששירת בחטיבת חי"ר שבה אירע מקרה דומה לפני כשנה, ספג הערות גזעניות מצד חבריו למחלקה. למרות תלונותיו, מפקדיו לא עשו דבר - ואף הוציאו את החיילים המקניטים לקורסים יוקרתיים. דובר צה"ל: "מדובר במקרה חמור"

היערכות כוחות של צה"ל, יולי 2014. דובר צה"ל
חבריו למחלקה לא אהבו שנתן מים לפלסטיני שתושאל - והחלו להקניטו/דובר צה"ל

סמי (שם בדוי), חייל ערבי מוסלמי המשרת בחטיבת חי"ר בצה"ל, החליט לאחרונה להשתחרר משירותו הצבאי לאחר שבעה חודשים שבמהלכם ספג הערות גזעניות, לטענתו תוך התעלמות מצד מפקדיו. הוא התנדב לשורות צה"ל כלוחם מאחר שהחליט לתרום למדינה, והוכר כחייל בודד על ידי אגף כוח האדם (אכ"א) הואיל והוריו ניתקו איתו קשר.

בחודשים האחרונים, לטענתו, גברו ההערות הגזעניות כלפיו מצד חבריו למחלקה. באחד המקרים, הוקפצו סמי וחבריו למחלקה לגזרת יהודה ושומרון כדי לתגבר את הכוחות בשטח, זאת על רקע גל הטרור הנוכחי. במהלך הפעילות, ביקשו ממנו מפקדיו לסייע בתשאול פלסטיני בשפה הערבית. בתום התשאול, שאל סמי את החמ"ל באמצעות מכשיר הקשר אם ניתן להגיש לפלסטיני מים – וקיבל לכך אישור. חבריו למחלקה לא העריכו את המחווה ההומניטרית שלו, והחלו להקניטו ולכנות אותו בשמות גנאי.

עוד בוואלה! NEWS:
ברקע הטרור: צרפת הפכה ליצואנית מספר אחת של מתנדבים לצה"ל
לראשונה זה שנים: הרב עמאר לא ישתתף בהילולת הבאבא סאלי "בגלל ש"ס"
צה"ל תקף חוליה שהניחה מטען על גדר המערכת ברצועת עזה

היערכות כוחות של צה"ל, יולי 2014. דובר צה"ל
המפקדים לא נקטו בהליכים משמעתיים נגד החיילים המעורבים/דובר צה"ל

כשחזרו מהפעילות, החלו חיילי המחלקה לכנות את סמי בכינויים כמו "מחבל" ו"דאעש". הוא פנה למפקד הפלוגה ולאחר מכן למפקד הגדוד, שהזדהו עם תחושותיו והתחייבו בפניו כי היחס אליו ישתנה. ואולם, לא רק שמפקדיו לא נקטו בהליכים משמעתיים נגד החיילים המעורבים, אלא שהם גם התעלמו מאירועים דומים נוספים. לא זו בלבד שהתעלמו מתלונותיו, לאחרונה החליטו המפקדים להוציא את החיילים שהשפילו את החייל המוסלמי בפומבי לקורסים יוקרתיים.

מקרה דומה שבו ספג חייל הערות גזעניות באותה החטיבה אירע לפני כשנה. אז, למרות התחייבות המפקדים הבכירים לטפל בבעיה, ההערות הגזעניות כלפי החייל נמשכו, עד שלבסוף, בדומה לסמי, הוא עזב את השירות הצבאי במחאה על היחס כלפיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
חיילי צה"ל בשכם, אוקטובר 2015. רויטרס
התנהלות החטיבה מנוגדת לגישת אכ"א, לפיה יש לעודד גיוס בני מיעוטים לצה"ל/רויטרס

אירועים אלו עומדים בניגוד מוחלט לערכי צה"ל המגייס מדי שנה חיילים ממגזרים שונים, בהם חיילים נוצרים, מוסלמים ודרוזים. כמו כן, הטיפול של מפקדי חטיבת החי"ר סותר באופן מוחלט את הגישה של ראש אכ"א, אלוף חגי טופולנסקי, שהנחה באופן מפורש לעודד את גיוס בני המיעוטים לצה"ל וללוות אותם לאורך כל השירות.

הפרטים המלאים הועברו לידיעת דובר צה"ל, ומשם נמסר בתגובה: "צה"ל רואה בכך מקרה חמור ביותר. המקרה תוחקר וטופל מול מפקדיו של החייל. בנוסף, נשלחו פרטי המקרה לידיעת פורום מטכ"ל בכוונה למנוע אירועים דומים בכלל צה"ל.
נושא הגזענות נבחר להיות נושא מרכזי בתכנית החינוך לשנת 2016. צה"ל ימשיך לעודד גיוס בני מיעוטים. בצה"ל משרתים מאות ערבים ישראלים, מוסלמים ונוצרים, אשר מתנדבים לשירות ביטחון ומהווים חלק חשוב מכוח צה"ל בשגרה ובחירום".

(עדכון ראשון: 20:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully