וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפובליקנים נגד הנאום של אובמה: "חי בעולם משלו"

13.1.2016 / 13:40

בזה אחר זה תקפו המועמדים לראשות המפלגה את נאום "מצב האומה" שנשא הנשיא. טראמפ: "הכי משעמם ששמעתי זמן רב". קרוז: "הוא במצב של הכחשה". רוביו: "בזמן שדאעש עורפים ראשים, הוא מתעסק בשינויי האקלים"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

אחרי נאום "מצב האומה" האחרון שנשא הלילה נשיא ארצות הברית ברק אומבה, תקפו אותו היום (רביעי) מתנגדיו הרפובליקנים. המועמד המוביל לראשות המפלגה לקראת הבחירות ב-2016, דונלד טראמפ, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי זה "נאום 'מצב האומה' היה אחד המשעממים, מבולבלים והלא-חשובים ששמעתי זה זמן רב". במהלך הנאום, תקף אובמה את טראמפ, שהציע לאסור כל כניסת מוסלמים למדינה.

אובמה בנאום מצב האומה: "דאעש מסוכן, אך אין זו מלחמת העולם השלישית"

הסנאטור טד קרוז, יריבו העיקרי של טראמפ, אמר כי הנאום היה "פחות 'מצב האומה' ויותר 'מצב של הכחשה'". הסנאטור מרקו רוביו, שמתחרה אף הוא בפריימריז הרפובליקניים, שחרר הודעה מוקלטת שבה תקף את דבריו של הנשיא על ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). "בזמן שדאעש עורפים ראשים ושורפים אותם בכלובים, הוא (אובמה) אומר ששינויי האקלים הם האיום הגדול ביותר עלינו", אמר רוביו. אובמה טען כי המאבק בארגון הכרחי, אך כי לא מדובר בסכנה על הביטחון הלאומי של ארצות הברית.

אובמה נושא את נאום "מצב האומה בוושינגטון". רויטרס
תקפו את הנאום. נשיא ארה"ב אובמה, הלילה/רויטרס

מושל פלורידה לשעבר ג'ב בוש הצטרף למקהלת המבקרים. "בטוחים יותר? דאעש בשיא, קוריאה הצפונית עורכת ניסויים גרעיניים, סוריה בכאוס. טליבאן בעלייה. הנשיא חי בעולם משלו", אמר אחיו של הנשיא לשעבר ג'ורג' וו בוש, שבתקופתו פלשה ארצות הברית לאפגניסטן ולעיראק, שממנה נסוג אובמה ב-2011.

קרלי פיורינה, מנכ"לית חברת "HP" לשעבר שמנסה להישאר רלוונטית במרוץ הרפובליקני הצפוף, כתבה בדף הפייסבוק שלה: "למרות הרטוריקה שלו, אזרחי ארצות הברית יודעים שהכלכלה שלנו מקרטעת, שהמנהיגות שלנו בעולם דועכת וכי אופייה של האומה שלנו נמצא בסכנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully