וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק המישוש" מגיע לישורת האחרונה: חמישה דברים שצריך לדעת

גל סלונימסקי

13.1.2016 / 7:30

ועדת חוקה, חוק ומשפט תדון בחוק השנוי במחלוקת, ציון 61 שנה להתאבדות החייל אורי אילן בשבי הסורי, הנשיא ריבלין יישא דברים בטקס חלוקת פרס התעשייה ועוד שני דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

הכרעה בעניין "חוק המישוש"

מאבטח בבית המשפט. ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
החוק מאפשר לבצע חיפוש גם ללא חשד להימצאות נשק. מאבטח בבית משפט/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום (רביעי) תדון ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת בעניין החוק המסעיר "חוק המישוש", או בשמו הרשמי: "חוק סמכויות לשם שמירה על ביטחון הציבור". מהות החוק היא מתן האפשרות לכל שוטר לערוך חיפוש גופני על אדם, גם במקרה שלא קיים חשש סביר להימצאות נשק או שלא קדמה לחיפוש התנהגות חשודה, המעידה על כוונה לביצוע מעשה אלימות. "חוק המישוש" עורר התנגדות בקרב ארגונים רבים, שטענו כי הוא פוגע בזכויות האזרח וסופו לפגוע בבני מיעוטים כמו ערבים, מזרחים ונשים. הוועדה תידרש להשיב לטענות ולהחליט אם להרחיב את סמכויותיהם של שוטרים ומאבטחים או לא.

"לא בגדתי": 61 שנים להתאבדותו של החייל אורי אילן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופתו הושבה ביום ההתאבדות. אורי אילן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום, לפני 61 שנה, התאבד החייל אורי אילן בשבי הסורי כדי להימנע מהסגרת סודות מדינה. אילן נפל בשבי ב-1954, במסגרת מבצע להתקנת ציתות לקו טלפון בסוריה. בעודו נתון ללחצים פיזיים ופסיכולוגיים רבים, חשש אורי כי יישבר ויגלה פרטים סודיים אודות המבצע ולכן בחר לשים קץ לחייו בתאו. עוד ביום ההתאבדות הושבה גופתו לישראל, ועליה נמצאו תשעה פתקים. על אחד מהם נכתב: "לא בגדתי, התאבדתי" - אות לכך שלא פגע בביטחון המדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טקס פרס התעשייה 2015

נשיא המדינה ראובן ריבלין בטקס הענקת תעודות הוקרה על תרומה לטוהר המידות במוסדות הציבור בישראל. דצמבר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
יישא דברים בטקס. ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים טקס "פרס התעשייה 2015" של התאחדות התעשיינים במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. בטקס יחולקו "פרס התעשייה" ו-"ציון לשבח" לשבעה תעשיינים ותיקים בגין תרומתם לתעשייה הישראלית. הטקס יתקיים במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין ובמעמד נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, שצפויים לשאת דברים.

מכבי חיפה ובית"ר ירושלים בסיבוב ח' בגביע המדינה בכדורגל

שחקני בית"ר ירושלים. מגד גוזני
המשחק המרכזי. שחקני בית"ר ירושלים/מגד גוזני

אתם צריכים לדעת שהיום יימשך סיבוב ח' בגביע המדינה בכדורגל. אחרי שאתמול נערכו עשרת המשחקים הראשונים בשלב 32 האחרונות במפעל, ייערכו הערב חמישה נוספים, כשהמרכזי שבהם יפגיש בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים. בשאר המשחקים יתעמתו הפועל כפר סבא והפועל עפולה, הפועל נצרת עילית והפועל תל אביב, הפועל רעננה והכח רמת גן, ומכבי הרצליה ובית"ר תל אביב רמלה. הגרלת משחקי שמינית הגמר תיערך מחר ב-17:00, עוד לפני המשחק האחרון של הסיבוב, שבו תארח עירוני רמת השרון את מכבי תל אביב.

ד"ר שפרד חוגג יום הולדת 50

השחקן פטריק דמפסי. Evan Agostini, AP
היה מועמד לגלובוס הזהב. דמפסי/AP, Evan Agostini

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג השחקן פטריק דמפסי יום הולדת 50. דמפסי מוכר בעיקר בזכות תפקידו בסדרה "האנטומיה של גריי", שם גילם במשך 11 עונות את ד"ר דרק שפרד, נוירולוג מומחה ואהובה של מרדית' גריי. על תפקיד זה הוא היה מועמד לפרס גלובוס הזהב. דמפסי גם שיחק בסדרות וסרטים רבים, ובהם "הצעקה 3", "מכושפת" ו"-ארוס עליה". בשנה שעברה התגרש דמפסי מאשתו השנייה. לבני הזוג שלושה ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully