וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לארמון: אחותו של מלך ספרד עומדת למשפט בגין שחיתות

הנסיכה כריסטינה בת ה-50 נאשמת במעורבות בפרשת מעילה של בעלה, שבמסגרתה לקחה לכאורה חלק בהלבנת כספים והשתמשה בכספי ציבור לצרכים אישיים. היא בת המלוכה הראשונה בארצה העומדת למשפט

כריסטינה דה בורבון אי גרסיה, נסיכת ספרד, מגיעה להכרעת הדין במשפט השחיתות שלה. 11 בינואר 2016.. AP
נאשמת בפרשה עם עוד 17 חשודים נוספים. הנסיכה כריסטינה בבית המשפט בפלמה דה מיורקה, אתמול/AP

הנסיכה כריסטינה דה בורבון אי גרסיה הפכה אתמול (שני) לבת משפחת המלוכה הראשונה בספרד שעומדת למשפט - זאת בגין מעורבות בפרשת שחיתות והונאה. אם תורשע, צפויה הנסיכה בת ה-50, אחותו של המלך פליפה השישי, לרצות עד שמונה שנות מאסר. 17 המעורבים הנוספים בפרשה, בהם בעלה אינאקי אורדנגרין, מכחישים את האישומים נגדם.

המשפט שהחל אתמול בפלמה דה מיורקה נחשב למבוכה גדולה בקרב משפחת המלוכה. הנסיכה כריסטינה הגיע לבית המשפט עם בעלה, המואשם בעצמו במעילה ובהלבנת כספים, והשניים לא דיברו עם העיתונאים שסיקרו את האירוע. כניסתם לוותה במחאה של קבוצה קטנה של מתנגדים למלוכה מחוץ לבית המשפט.

התיק מתמקד בקרן למען ספורט שהקים אורדנגרין, לכאורה ללא מטרות רווח. הוא נחשד בשימוש בקרן ככלי לזכייה בחוזים מנופחים מגופים ממשלתיים, ולאחר מכן בהעברת הכספים ממכרזים אלה לחשבונות פרטיים דרך מקלטי מס. על פי התביעה, קרן הספורט קיבלה יותר משישה מיליון אירו מכספי ציבור, רובם דרך מחוז ולנסיה ודרך האיים הבלאריים. אם יורשע, עומד אורדנגרין בפני עונש של 19 שנים וחצי בכלא.

לקריאה נוספת:
עוד זעזוע בספרד: הנסיכה בדרך למשפט על מעילת ענק
כדי לא לפגוע במאמצי העצמאות: נשיא קטלוניה התפטר
לאחר קרב צמוד: הימין ניצח בספרד, אך הרכבת ממשלה לא תהיה קלה

כריסטינה דה בורבון אי גרסיה, נסיכת ספרד, מגיעה להכרעת הדין במשפט השחיתות שלה. 11 בינואר 2016.. AP
השתמשה בכספי הקרן שהקים בעלה לרכישת בגדים ושיפוץ ביתם. כריסטינה ואורדנגרין/AP

חלקה של הנסיכה כריסטינה בפרשה הוא בהיותה חברת דירקטוריון בקרן, ובכך שלה ולאורדנגרין הייתה חברת נדל"ן משותפת, שלטענת התביעה שימשה להלבנת כספי הקרן. אחד מהאישומים נגד כריסטינה הוא שעשתה שימוש אישי בכספי חברת הנדל"ן כדי לשלם עבור בגדים ושיעורי ריקוד לילדי הזוג, וכן עבור שיפוצים לאחוזת המשפחה בברצלונה.

התיק נחשף בשנת 2010 בידי שופט שחקר שחיתות בקרב בכירים באיים הבלאריים, ארכיפלג המהווה קהילה אוטונומית של ספרד. מאז, הפכה הפרשה לסמל בספרד ללוחמה בשחיתות בקרב גורמים בכירים, בייחוד כשהמשפחה המלכותית עומדת על הפרק. כעת, עורכי דינה של הנסיכה ינסו לבטל את כלל האישומים נגדה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אינאקי אורדנגרין, בעלה של כריסטינה נסיכת ספרד, המואשם בשחיתות. 11 בינואר 2016.. AP
עלול להיכנס ל-19 שנים וחצי לכלא. אורדנגרין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully