וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם הראשונה מאז 2012: הפרלמנט במצרים מתכנס

10.1.2016 / 14:30

אחרי שלא פעל מאז שבית המשפט הורה על פיזורו עוד כשנשלט בידי "האחים המוסלמים", נאמניו א-סיסי פתחו את המושב. אחרי שיבחרו יו"ר, יאשרו המחוקקים מאות צווים של הנשיא

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הפרלמנט של מצרים התכנס הבוקר (ראשון) לראשונה מאז פוזר המושב הקודם שהיה בשליטת תומכי "האחים המוסלמים" לפני כשלוש שנים. המחוקקים צפויים לבחור את יו"ר הפרלמנט עוד היום ויינתנו להם 15 ימים כדי לאשר מאות חוקים שפורסמו בצווים מיוחדים בתקופה שבה פעילותו של הגוף הייתה מושההת.

הפרלמנט האחרון של מצרים נבחר ב-2011 וב-2012 בבחירות החופשיות הראשונות בתולדות המדינה, שהתקיימו לאחר הדחתו של הנשיא חוסני מובארק בתום 30 שנות שלטונו. ואולם, בית משפט הורה על פיזור בית המחוקקים באמצע 2012 אחרי שפסק כי חוקי הבחירות באותו זמן לא היו חוקתיים.

שנה לאחר מכן, יורשו של מובארק, הנשיא הנבחר מוחמד מורסי המזוהה עם "האחים המוסלמים", הודח בעצמו בהפיכה צבאית בהובלתו של גנרל עבד אל-פתאח א-סיסי. הפרלמנט החדש, שנשלט בידי תומכיו של א-סיסי, מונה 568 חברים, בנוסף ל-28 מחוקקים שמונו על ידי הנשיא עצמו. החירות האחרונות התקיימו בצל דיכוי חריף של האופוזיציה ופעילות מוגברת של כוחות הביטחון נגד הטרור ברחבי המדינה.

לקריאה נוספת בנושא
בפעם השנייה ביומיים: ירי לעבר תיירים במצרים
דיווח: קצינים בצבא מצרים תכננו להתנקש בחייו של א-סיסי

היסטוריה במצרים: הפרלמנט התכנס לראשונה אחרי למעלה משלוש שנים. רויטרס
חותמת גומי. הפרלמנט של מצרים מתכנס, הבוקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully