וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלס הכנרת זינק: "בתוך ארבע שנים יגיע לקו האדום העליון ונפתח שמפניה"

המפלס עלה בסוף השבוע ב-6.5 ס"מ ועומד עתה על 212.92- מטרים, אחרי סוף שבוע גשום. ד"ר עמיר גבעתי, מנהל תחום מים עיליים בשירות ההידרולוגי ברשות המים, סיפר באולפן וואלה! NEWS: "מדובר בעלייה של 120 מ"מ ביממה – זה קורה פעם ב-20-10 שנה". התחזית: עלייה בטמפרטורות

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן

בסוף השבוע האחרון עלה מפלס הכנרת ב-6.5 סנטימטרים והוא עומד כעת על 212.92- מטרים. ד"ר עמיר גבעתי, מנהל תחום מים עיליים בשירות ההידרולוגי ברשות המים, סיפר כי אפשר לנשום לרווחה. "אם בדצמבר היינו קצת מודאגים שהחורף טרם הגיע לצפון והתרכז בעיקר באזור המרכז, בשבוע שעבר כמויות המשקעים היו מאד גבוהות. עלייה של 6.5 סנטימטרים והכנרת מעל הקו האדום. סוף סוף היא עלתה מעל הקו האדום התחתון וקצת רווח לנו", אמר היום (ראשון) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

לדבריו, כמות המשקעים בימים האחרונים היא חריגה. "זרימת המים האחרונה בנחלים אזור הגליל, בעמק יזרעאל ובקישון היו נדירות. מדובר בעלייה של 120 מ"מ ביממה אחת. זה משהו שקורה בין עשר ל-20 שנה".

ד"ר גבעתי הוסיף כי אפשר להיות אופטימיים. "הכנרת, עם כל השמחה, עדיין מאוד נמוכה, ולכן הוחלט החורף להפסיק את השאיבה מהמוביל הארצי. הכנת לא מספקת מים למערכת הארצית בזכות מתקני התפלה. עם זאת, החשיבות של הכנרת עדיין גדולה: היא לא משמשת רק לצורכי תיירות ודיג, היא משמשת גם את הממלכה הירדנית ואת חקלאי הצפון. צריך להקטין את השאיבות כמה שאפשר ולנסות לשקם את הכנרת. קבענו קו חדש, את הקו הירוק, ואליו אנחנו שואפים. אנחנו מקווים שעד סוף החורף הזה כבר לא נראה את האיים ריקים. אנו מעריכים שבתוך ארבע שנים נגיע לקו האדום העליון ואז נפתח שמפניה כדי לחגוג זאת".

לקריאה נוספת:
אמאל'ה כריש: בעלי הסנפיר כובשים את חופי הארץ, ולא ברור מדוע
סערה ליום אחד: זיהום אוויר גבוה ברחבי הארץ, שלג כבד בחרמון
הסערה חלפה: מזג האוויר מתחמם, החרמון נפתח למבקרים

חופי הכנרת מדרום לטבריה וחוף הגיא, 10 אפריל 2015. ראובן קסטרו
"שואפים להגיע לקו הירוק". הכנרת/ראובן קסטרו

אחרי סוף שבוע חורפי שכלל כמות משקעים יפה תורגש היום התחממות. הטמפרטורות יעלו ומזג האוויר יהיה נאה. בשעות הלילה יהיה מעונן חלקית עם עננות בגובה רב.

מגמת ההתחממות תימשך גם בימים הקרובים. מחר יהיה מעונן חלקית עם עלייה נוספת בטמפרטורות, בעיקר בהרים. בשלישי תורגש התחממות נוספת, וברביעי יהיה נאה ללא שינוי ניכר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
גשם בתל אביב, ינואר 2016. ניב אהרונסון
גשמים בתל אביב בסוף השבוע/ניב אהרונסון

בסוף השבוע עלה מפלס הכנרת בשישה סנטימטרים – העלייה החדה ביותר בגובה פני המים מאז תחילת החורף. ברשות המים ציינו כי בימים הקרובים תיתכן עלייה נוספת, כתוצאה מזרימת מי הנחלים. בסוף השבוע נפתח גם אתר החרמון למבקרים, לאחר שהצטברו כ-40 סנטימטרים ברכבל העליון.

הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: בתל אביב מ-19 מעלות ביום עד 11 מעלות בלילה, בירושלים מ-13 עד 9, בחיפה מ-17 עד 11, בבאר שבע מ-17 עד 8, בטבריה מ-20 עד 11, בצפת מ-11 עד 7, ברמת הגולן מ-15 עד 7, במצפה רמון מ-15 עד 8, בים המלח מ-22 עד 15 ובאילת מ-23 עד 12.

(עדכון ראשון: 09:45)

נחל קישון עולה על גדותיו ומציף את שדות עמק יזרעאל. 08 בינואר 2015. יוסי סורוג'ון, רשות נחל הקישון, מערכת וואלה! NEWS
נחל קישון עולה על גדותיו בסוף השבוע/מערכת וואלה! NEWS, יוסי סורוג'ון, רשות נחל הקישון
אתר החרמון נפתח למבקרים 09 ינואר 2016. אתר החרמון,
מבקרים באתר החרמון/אתר החרמון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully