וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לטבח במרכול "היפר כשר": "כולם מדברים רק על 'שרלי הבדו'"

בטקס שנערך מול המרכול בפריז, שבו נרצחו ארבעה יהודים, הודה הרב הראשי בצרפת על כך שהחיים "חזרו למסלולם, למרות הטראומה". עם זאת, יש מי שמעביר ביקורת על יחסה של הממשלה למשפחות הקורבנות, לרבות השוטרת שנורתה מידי המחבל יממה לפני הפיגוע

צילום: רויטרס

"למרות הרגשות שנותרו מהטראומה, החיים חזרו למסלולם הרגיל", כך אמר הרב הראשי בצרפת, חיים קורסיה, בטקס שנערך אמש (שבת) מול מרכול "היפר כשר" שבפריז, לציון הטבח שנערך בו לפני שנה. ארבעה בני ערובה נרצחו בפיגוע שהוציא לפועל המחבל אמדי קוליבאלי, המזוהה עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

בטקס קצר שנערך במקביל, בפרבר מונטרוג שבעיר, חשף נשיא צרפת פרנסואה הולנד, שלט הנצחה ועליו שמה של השוטרת קלריסה ז'אן פיליפ, שנורתה למוות על ידי המחבל קוליבאלי יממה לפני הפיגוע במרכול. ארבעה ימים לאחר האירוע אף שינה את שם הרחוב שבו נרצחה לשמה שלה. הופעתו של הולנד לוותה בביקורת מצד משפחות הקורבנות בשני הפיגועים, שטענו כי בשנה החולפת צרפת זנחה את הטראומה הקשה שעמה הם מתמודדים. "מה שקרה ב'שרלי הבדו' היה בהחלט משמעותי, אבל כולם מדברים עליו ואיש לא מדבר מה שקרה ב'היפר כשר'", אמרה ל"טלגרף" הבריטי סברין דוראי, שבעלה יוהאן הסתתר מפני המחבל קוליבאלי במקרר של המרכול.

לקריאה נוספת:
ביום השנה ל"שרלי הבדו": חוסל אדם שהתכוון לדקור שוטרים בפריז
שנה אחרי, שער "שרלי הבדו": אל מזוקן נושא קלצ'ניקוב ומכוסה בדם
נשיא צרפת: "האנטישמיות היא כמו צרעת, שתמיד חוזרת"

בטקס לציון הטבח במרכול "היפר כשר" שבפריז. רויטרס
זרים מחוץ למרכול "היפר כשר" במלאת שנה לטבח/רויטרס

גם המחווה לשוטרת קלריסה ז'אן פיליפ באה בעקבות ריאיון שהעניקה אמה לערוץ BFM הצרפתי, שבו טענה כי שילמה מכיסה על קבורתה של בתה במרטיניק שבקריביים, על אף "ההקרבה שנאלצה להקריב למען צרפת". עוד היא טענה כי הנשיא הולנד לא ביקר מעולם בקבר, אף שנסע למחוז הצרפתי ארבעה חודשים בלבד לאחר הטבח. "הם שכחו אותי", אמרה.

הולנד ישתתף היום בטקס רשמי שייערך בארמון הרפובליקה לציון השנה לטבח במערכת "שרלי הבדו", ובמסגרתו יישתל עץ זיכרון להנצחת 12 נרצחי הטבח. הזמר ג'וני הולידיי ישיר במהלכו את Un Dimanche de Janvier ("יום אחד בינואר"), שיר שנכתב בעקבות צעדת הסולידריות נגד הטרור לפני כשנה בפריז, שאליה הגיעו כמיליון וחצי בני אדם. זאת, יומיים לאחר שהאירוע כבר צוין בכיכר הרפובליקה.

לרגל האירועים, מסגדים ברחבי המדינה פתחו את שעריהם למבקרים, כדי "להאיר על הערכים האמתיים של האיסלאם ולהבהיר את הקלישאות שמקושרות לאלימות ולטרור", לדברי אנואר קביבך, ראש מועצת האמונה המוסלמית בצרפת.

(עדכון ראשון: 23:57)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הנשיא הולנד מניח פרחים לזכר השוטרת שנרצחה יממה לפני הפיגוע במרכול "היפר כשר". רויטרס
הנשיא הולנד מניח פרחים לזכר השוטרת שנרצחה יממה לפני הפיגוע במרכול "היפר כשר", היום/רויטרס
זרים שהונחו מחוץ ל"היפר כשר", לרגל יום השנה לטבח, 6 בינואר 2016. רויטרס
זרים מחוץ למרכול "היפר כשר" במלאת שנה לטבח/רויטרס
כיכר הרפובליקה בפריז, לרגל יום השנה לטבח ב"שרלי הבדו", 7 בינואר 2016. רויטרס
ציון השנה לטבח ב"שארלי הבדו" בכיכר הרפובליקה בפריז/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully