וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נבהלו מהחדשות": עסקים ריקים בוואדי ערה לאחר חיסול המחבל

שלומי גבאי

9.1.2016 / 17:55

המבקרים היהודים הם קהל היעד העיקרי במסעדות באזור, אך חיסולו של נשאת מלחם גרם לרבים מהם לוותר על הבילוי. בעלי העסקים פוחדים שמגמת הירידה לא תשתנה. "אשתי חששה שיהיה לא שקט"

צילום: שלומי גבאי

יממה לאחר חיסולו של נשאת מלחם, המחבל שרצח שלושה בפיגוע שהחל בדיזנגוף בתל אביב, הרוחות בוואדי ערה עדיין לא שככו והמבקרים היהודים, שבדרך כלל מגיעים בשבתות לאזור על מנת לאכול במסעדות ולערוך קניות, העדיפו להישאר בבתיהם היום או לאכול באזורים אחרים בארץ. "מזג האוויר השתפר מאתמול, אבל לא באו יהודים למסעדה. כנראה נבהלו מהחדשות", סיפר סמיר, מנהל עסק בוואדי ערה. הוא הוסיף כי חלה ירידה בכמות הסועדים במסעדות, שבדרך כלל מלאות בסופי השבוע. "כל האירועים האלו פוגעים בנו, כבעלי עסקים, וביהודים שפתאום מפחדים להסתובב פה".

הוא הוסיף כי אחד מלקוחותיו היהודים שבחר להגיע לאזור היום, סיפר לו שחשש מאלימות במקום. "הוא חשב שבגלל שהשוטרים ירו במלחם יפרצו מהומות בוואדי. הכול שטויות", הסביר, "זה אירוע של אדם אחד שלא מייצג את האוכלוסייה פה, שחיה בדו-קיום במשך שנים".

עוד בנושא:
חיסול מלחם הבהיר: מפקד הימ"מ החדש לא מתכוון לאכזב
משפחת המחבל: "נקבור אותו לצד בן הדוד שנהרג מירי שוטר"
בדלי סיגריות ושאריות אוכל: תיעוד ממקום מסתור של המחבל

תמונות מערערה כפרו של הרוצח מהפיגוע בדיזינגוף. ניב אהרונסון
"אירוע של אדם אחד שלא מייצג אוכלוסייה שחיה שנים בדו-קיום". ואדי ערה, השבוע/ניב אהרונסון

חיים, תושב שהם, סעד בצהריים במסעדת "אל-באבור" באום אל-פחם וסיפר כי המשפחה התלבטה רבות בטרם הגיעו למקום. "לא ידענו אם לעצור כאן כפי שאנחנו עושים במשך שנים. אשתי חששה שלא יהיה פה שקט אחרי אתמול, אבל בסוף עצרנו", סיפר. "באמת לא חיכינו בתור. המסעדה בשבתות עמוסה, והיום היה די רגוע. בטוח שיש כאלה שחששו להיכנס כששמעו שמחבל חמוש הסתובב פה".

הילה רן, תושבת תל אביב, הגיעה לקניות בסופר פארם אום אל-פחם מבלי לחשוב פעמיים. "האירוע הזה לא משקף כלום", אמרה. "היו פיגועים לפניו ולצערי יהיו גם אחריו. עצרנו פה ללא כל חשש. שום גורם רשמי מהמדינה לא הזהיר את האזרחים שאסור להסתובב בערים ובכפרים הערביים. באתי, קניתי ואני ממשיכה בדרכי בבטחה".

בינתיים, באום אל-פחם מקווים שהשינוי יגיע בקרוב. "האירוע הזה קשה לכולנו", סיפר נור, תושב העיר. "הוא יכול היה לירות בכל אדם מבלי לדעת מה הדת שלו ומאיפה הוא". לטענתו, ייתכן כי כלל לא מדובר באירוע לאומני. "זה אירוע אישי של אדם לא בריא שלא ברור לאף אחד מה הביא אותו לעשות את זה. אנחנו רוצים לחיות בשקט ולהתפרנס. מאז שהידרדר המצב הביטחוני, הפרנסה שלנו נפגעה משמעותית. הלקוחות שלנו היו ברובם יהודים, אולי 80% מהם. עכשיו זה בערך 40%".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תמונות מערערה כפרו של הרוצח מהפיגוע בדיזינגוף. ניב אהרונסון
"80% מהלקוחות שלנו היו יהודים. היום זה בערך 40%". ואדי ערה, השבוע/ניב אהרונסון

אתמול חיסלו כוחות ימ"מ בערערה את מלחם שביצע את הפיגוע בתל אביב ביום שישי שעבר. מלחם בן ה-29 חוסל בשכונת דהאראת שבה התגוררה משפחתו עד לפני שנתיים. נורו לעברו ארבעה כדורים - אחד מהם פגע בראשו והביא לחיסולו. גורמים במערכת הביטחון אמרו כי "צריך להעביר מסרק על ערערה, לאתר כלי נשק ולטפל בגורמים קיצוניים. נשאת מלחם לא פעל בחלל ריק".

בשלושת הימים שקדמו לחיסולו התנהל מרדף באזור ואדי ערה, לאחר שהתגלה מידע לגבי מקום מסתורו של מלחם. בנוסף לכך, נמצא דבר מה שניתן היה להוציא ממנו דגימת DNA שלו. משלשום רוכזו מאמצי החיפוש בערערה ובבאקה אל-גרבייה, ואתמול בבוקר הגיע מידע שהצביע על כך שהמחבל נמצא באזור ביתה הישן של משפחתו בערערה.

תמונות מערערה כפרו של הרוצח מהפיגוע בדיזינגוף. ניב אהרונסון
תמונות מערערה כפרו של הרוצח מהפיגוע בדיזינגוף/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully